Wednesday, May 2, 2012

RG2011... Respons RG: Luahan Hati Seorang Anak Polis

 

From: "shaqeen nasir" shaqeen_nasir@yahoo.com
Betol tu..sy sokong.. org yg dgelar anjing ini la y mjaga keamanan.. sapa y anda akn cr bla umah anda kna pecah?. bila mnggal, dgn sapa anda cr nk permit kubur?.byk ag.. bkn polis je.. rsnya.. msh byk tmpt2 lain amek rasuah..
From: Azidah Mohd Yusof azi64@hotmail.com
Assalammualaikum. Saya amat memahami perasaan anda kerana saya pun anak anggota polis. Walaupun ayah saya sudah tiada tapi perkara-perkara seperti ini masih menguris hati dan perasaan saya. Memang ramai yang suka memandang rendah pada anggota polis tapi siapakah yang akan bersengkang mata bila negara di dalam huru hara. Orang yang tak pernah merasakannya mungkin tidak akan faham. Kadang-kadang saya rasa biarlah benda itu terjadi baru dia orang tahu langit itu tinggi atau rendah tapi bile terkenangkan anak-anak saya tidak pernah lupa mendoakan keamanan negara dan bangsa setiap kali berdoa sesudah solat. Sayang lah negara dan sayanglah keamanan. Tak guna kita bergaduh semasa kita. Orang luar hanya ketawa aje. Yang akan jadi mangsa adalah anak bangsa kita juga.
mcm mana lak polis yg hari tugas nya sentiasa mengepau,memukul,menindas org lain...???
adakah org2 ni x punya anak,isteri dan keluarga serta tanggungjawab...??
kadang2 kite kne akur..apa yg terjadi pada diri kita berkemungkinan adalah balasan tuhan
pada kite atas amalan2 yang terdahulu..so, sama2 lah kite berfikir sejauh mungkin...
pepatah juga ada mengatakan...buat baik akan dibalas dengan baik..x kire la buat baik sesama manusia atau apa saja.. yang penting stiap pekerjaan yang dilakukan perlu la istiqamah dan redha...
 
From: "Wan Zailan" wanzailan@ajikl.com.my
macam cerita yusoh haslam dalam tb 2 jer, nih, beratur dalam bapa polis nak pi kerja hahahahahahah,
polis bukan jaga rakyat tapi jaga regim yang berkuasa
From: johari ghazali johari_ghazali@yahoo.com
Saya setuju.. tidak semua anggota polis seperti yang dimaksudkan... tugas mereka adalah menjaga keamanan... Adalah tidar wajar menggelarkanmereka sebagai anjing kerajaan... secara tidak langsung anak2 mereka juga turut terlibat... tidak dapat dinafikan ada segelintir yg bersikap kurang baik.. akan tetapi jgn disebabkan segelintir cuma, lantas kita merumuskan mereka semua adalah sama... Ingat.. mereka juga manusia yang mencari rezeki... mereka juga ada anakisteri untuk diberi makan.... kita juga kita kena ingat.. suatu hari kelak kita juga akan memerlukan pertolongan polis ketika kita didalm kesusahan.... ingat.. hidup tidak selalu diatas.. ada masanya kita dibawah memerlukan pertolongan...

From: rio hirowati riorhs@yahoo.com
Apa yang saya tahu polis sentiasa membantu saya. Ada orang mencuri pintu besi belakang rumah tetapi apabila saya minta polis ronda, dengan senang hati mereka meronda banyak kali kerana cuti umum beberapa hari. Begitu juga kalau ada "suspicious character prowling", polis segera ambil tindakan untuk selidek. Jadi tiada apa-apa komplen tentang polis.
Jangan-jangan yang memburuk2kan polis ialah mereka yang mahu terus buat jenayah atau salahlaku tanpa rasa takut kena lockup

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment