Monday, May 27, 2013

RG2011... Fw: Sebagai protes, keluarga bawa mangsa kematian ke IPK KL

 



Sebagai protes, keluarga membawa mangsa kematian dalam tahanan polis ke IPK KL

malaysiaberih.blogspot
idahsalam.blogspot.
Oleh Syed Jaymal Zahiid

 
Keluarga dan rakan-rakan mendiang N. Dharmendran membawa kerandanya semasa upacara sembahyang terakhir diadakan pagi ini. — Gambar oleh Choo Choo May
 
KUALA LUMPUR, 23 Mei — Keluarga N Dharmendran, mengsa terbaru yang mati dalam tahanan polis, akan membawa tubuhnya ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur untuk bersembahyang di sana, sebagai protes simbolik terhadap insiden yang telah dikritik oleh ahli politik pembangkang dan kumpulan hak asasi manusia.

 
Bapa saudara si mati, yang bercakap dengan namanya tidak disiarkan, berkata beliau dan keluarganya menganggap polis yang bertanggungjawab bagi kematian Dharmendran dan mereka berniat untuk menunjukkan protes dengan melakukan sembahyang terakhir berhampiran ibu pejabat polis di mana kejadian berlaku.

"Kami mahu membantah Ketua Jabatan Siasatan Jenayah KL yang mengatakan Dharmendran meninggal dunia akibat serangan jantung . .. kami tidak percaya," kata beliau selepas sembahyang terakhir diadakan di flat keluarga di Taman Mulia, Bandar Tun Razak, di sini.
 
"Setiap kali ada kematian dalam tahanan mereka berkata serangan jantung."
 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment