Friday, May 10, 2013

Re: RG2011... MCA Tidak Berkesan Namun Perpaduan UMNO PAS Bakal Gegarkan DAP

 

Sedarlah wahai orang Melayu Asali, bersatulah untuk kesejahteraan ummah dan pembangunan Tanah Melayu ini, harus semua orang sedar bahawa tanah tumpah darah ini memerlukan perpaduan yang jitu dalam menjadikan bangsa dan ummah dihormati dan berjaya.

Sent from my iPhone

On 08/05/2013, at 17:21, norizanshaari@yahoo.com wrote:

 

Saya amat bersetuju dan amat mengharapkan orang2 Melayu boleh bergabung. Walau berlainan parti politik demi perpaduan Melayu, bangsa Melayu kena bersatu mempertahankan maruah dan kedaulatan Melayu

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: Mas Joko Mas Joko <abang_jo63@yahoo.com>
Date: Tue, 7 May 2013 12:49:10 +0800 (SGT)
Subject: RG2011... MCA Tidak Berkesan Namun Perpaduan UMNO PAS Bakal Gegarkan DAP

 


 

PRU13 : MCA Tidak Berkesan Namun Perpaduan UMNO PAS Bakal Gegarkan DAP

May 7, 2013   ·   mykmu.net
http://ts1.mm.bing.net/th?id=H.4725972519879104&pid=15.1
Pilihanraya Umum ke 13 menyaksikan polar pengundian yang amat ketara . Bangsa Cina telah menyatakan pendirian mereka bahawa mereka menolak segala kerjasama bersama Barisan Nasional.  Angkuhnya mereka dengan penuh keyakinan akan dapat menawan Malaysia dengan memperbodohkan Melayu PKR dan PAS. Namun begitu kekuatan perpaduan UMNO telah membuktikan bahawa Barisan Nasional mampu mempertahankan Malaysia bersama  segelintir orang Melayu di dalam PAS dan PKR yang mula sedar segala tembelang dan kejahatan DAP bersama bangsa Cina.
Cuba kita bayangkan sekiranya UMNO dan PAS bergabung seperti semasa kemerdekaan Malaysia dahulu maka dengan sendiri bangsa Cina yang cuba menganiaya Melayu akan turut sama tumbang.  Orang Melayu di dalam PAS harus sedar dan celik matahati akan agenda sebenar DAP ini. Selama ini batu penghalang perpaduan umat Islam negara kita adalah Nik Aziz yang sudah berusia 82 tahun dan selalu sakit. Insyaalah perpaduan ini akan dapat dilaksanakan secepat mungkin.
Memandangkan MCA sudah tidak "relevant"  dalam politik Malaysia maka UMNO harus bangkit lebih kuat untuk mempertahankan kedaulatan Negara. Bukan sahaja MCA tidak memberi sebarang kesan malahan Gerakan juga gagal mempamerkan kesinambungan mereka.
Hakikat perpaduan Melayu Islam amat penting untuk kita focus demi perjuangan agama bangsa dan tanahair. UMNO dan PAS perlu bergabung untuk menjaga dan melindungi kepentingan Melayu dan Islam. Jadual di bawah merupakan keputusan untuk kerusi DUN.
GE13StateSeats
Parti pakatan haram memperolehi  PAS15- PKR 14- DAP 15  kerusi di Selangor. Jumlah kerusi di Selangor adalah 56. Separuh kerusi adalah 28. UMNO ada 12 kerusi manakala PAS 15. Gabungan kedua parti akan menghasilkan 27 kerusi yang menghampiri majority mudah. Sebarang kemungkinan yang terjadi sehingga mencetuskan pilihanraya kecil dalam masa lima tahun ini bakal merubah kerajaan Selangor.
Begitu juga sekiranya Barisan Nasional menawarkan penggabungan bersama PAS di Terengganu maka mereka akan dapat berkongsi merasa royalti Petrnonas.
Bangsa Melayu harus sedar bahawa tidak ada orang lain yang mampu menjaga dan mempertahankan maruah dan kedaulatan Melayu dan Islam  selain dari kita sendiri. Cukup-cukuplah kita membiarkan DAP memperbodohkan dan memijak kita. Bergabunglah dengan perpaduan yang cukup utuh demi bangsa agama dan tanahair.

Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (3)

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (6)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment