Sunday, September 1, 2013

Re: RG2011... Fw: MERDEKA Laaaa... Sangat...!

Tapi aman sehingga ari ni?

Sent from Yahoo! Mail on Android



From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>;
To: <respeks_group@yahoogroups.com>;
Subject: RG2011... Fw: MERDEKA Laaaa... Sangat...!
Sent: Sun, Sep 1, 2013 6:43:37 AM

 



 

MERDEKA Laaaa... Sangat...!!!!

malaysiaberih.blogspot.
ikutsukaakuisa.blogspot.

Pihak yang dulu menolak laungan "Merdeka" hari ini menjadi wira kemerdekaan..

Tahun 1945,PKMM ditubuhkan dengan slogannya "Merdeka" dan setahun kemudian UMNO ditubuhkan dengan slogan "Hidup Melayu" , slogan "Merdeka" oleh PKMM diperkecilkan UMNO dengan mengatakan "..membuat sebatang jarum pun tak pandai, nak merdeka" ..

Akhir tahun 40an,Dr.Burhanudin pergi ke New Delhi utk bincang gerakan kemerdekaan bersama sama beberapa tokoh antaranya adalah Abdullah CD, pulangnya mereka ke Tanah Melayu,mereka menuntut kemerdekaan dari British, malangnya ditolak kerana British tahu golongan ini adalah penentang mereka dan tidak boleh dijadikan orang suruhan mereka,British kemudian merancang untuk beri kemerdekaan kepada tanah melayu,dan 'hero' yang diangkat British untuk diberi hak 'pejuang kemerdekaan' adalah barua no wahid mereka, UMNO!


Dalam proses ini,parti berhaluan kiri semuanya diharamkan British dan pemimpin mereka ditangkap,kecuali pemimpin UMNO... persoalan?kenapa pemimpin UMNO tidak ditangkap penjajah British?
Orang melayu wajib sedar,pejuang kemerdekaan adalah golongan berhaluan kiri,bukannya UMNO! UMNO adalah barua British dan bukan pejuang kemerdekaan,bahkan 'title' pejuang adalah begitu mahal untuk diberikan kepada UMNO.. UMNO tidak pernah berjuang MENENTANG BRITISH sebab majoriti pemimpin UMNO saat belum merdeka adalah pegawai bawahan British..

Buktinya? Sampai hari ini Sir Henry Gurney,pegawai British diagungkan UMNO, buka sahaja buku sejarah, watak henry gurney dilihat sebagai watak sahabat orang melayu,dan watak PKM sebagai musuh melayu,benar ada jahatnya PKM,tapi sebesar besar dosa PKM kepada orang melayu, BESAR lagi dosa henry gurney kepada UMAT ISLAM..korang tahu dak celaka Henry ni adalah anak haram yang bertanggungjawab membunuh ratusan umat Islam di Palestin!

Selamat Ulang Tahun 'Kemerdekaan' ke 56 ! Merdekakan Sejarah dari pembohongan.. Merdekakan minda dari Pembodohan!
Artikel dari FB.
Menyampah betul dengar radio dan tonton tv hari ni... kena kelentong dengan sejarah palsu wal penipu.... muakakakakaaaaa....

No comments:

Post a Comment