Monday, September 30, 2013

RG2011... Rahsia jodoh ADAM + FIZA

 

Oleh AMIRAH AMALY SYAFAAT

amirah.amaly@utusan.com.my

 

 

Penghijrahan yang dibuat saya sebelum Ramadan lalu membuatkan hidup saya tenang. Dan rasa ketenangan itu bertambah-tambah selepas selesai majlis nikah dengan Adam.

TIDAK ramai lelaki boleh terima status ibu tunggal untuk dijadikan suri hidup. Tetapi tidak Adam," kata pelakon Fiza, 32, selepas rasmi bergelar isteri kepada Adam, 30, pagi Khamis lalu.

 

Malah ibu kepada Ferra Aryanna, 5, dan Feeya Adyrra, 4, terpikat pada kebaikan Adam yang tidak pernah menilai dirinya berdasarkan cerita masa silam yang pernah dilalui.

 

Sementelah sudah berhijrah dan mencari pasangan hidup yang boleh menjadi pemimpin ke jalan Allah, Fiza memanjatkan kesyukuran apabila doanya bertemu jodoh termakbul.

 

Bahkan Fiza menganggap Adam adalah imam terbaik kurniaan-Nya dan seharusnya dijaga hingga ke akhir hayat.

 

"Penghijrahan hidup yang dibuat saya sebelum Ramadan lalu membuatkan hidup saya tenang. Dan rasa ketenangan itu bertambah-tambah selepas selesai majlis nikah dengan Adam.

 

"Saya percaya soal jodoh dan rezeki adalah dua perkara itu amat rahsia dan sukar dijangka. Perkahwinan ini adalah hadiah penghijrahan saya.

 

"Sebab saya tak menyangka jodoh saya begitu mudah dengan Adam. Dua bulan kami berkawan rapat dan terus berkahwin. Berbanding kisah cinta saya dengan dua teman lelaki sebelum ini yang cukup sukar.

 

"Perjalanan kehidupan kita sudah ditetapkan-Nya. Semakin dekat kita menghambakan diri kepada-Nya, semakin dipermudahkan urusan kehidupan kita," katanya.

 

Fiza sebelum ini pernah berkahwin dengan Ahmed Farriq Zainul Abidin pada 2006 sebelum bercerai empat tahun kemudian.

 

FIZA bersyukur kerana Adam menerima anak-anaknya dengan hati terbuka.

 

Sementara itu Fiza dan Adam selamat dinikahkan kira-kira pukul 10.30 pagi oleh Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk Daerah Petaling, Suhaimi Ahmad Wakif dengan diwalikan bapa Fiza, Abdul Halim Abdul Aziz.

 

Dalam majlis itu Fiza menerima sepersalinan lengkap barangan solat seperti telekung, al-Quran, cincin dan mas kahwin berjumlah RM300.

 

Sengaja mengusik Fiza yang bertemu jodoh lebih dulu berbanding Ahmed Farriq yang dijangka berkahwin hujung tahun ini, wanita ini tersenyum sebelum berkata: "Dah jodoh. Nak buat macam macam mana".

 

Menafikan dia menyasarkan tempoh tertentu untuk menamatkan zaman solonya selepas kegagalan perkahwinan pertama, Fiza menambah perkara itu bukan keutamaan sebaliknya mahu melihat anak-anak membesar dengan penuh kasih sayang.

 

"Alhamdulillah hubungan saya dengan bekas suami dan bekas keluarga mentua baik. Sewaktu saya mengkhabarkan mereka tentang perkahwinan ini pun mereka dapat menerima dengan terbuka.

 

"Saya juga bersyukur apabila Adam menerima baik kehadiran Ferra dan Feeya. Sebenarnya anak-anak amat menyenangi Adam pada kali pertama saya memperkenalkan pada mereka.

 

"Anak-anak tanya bila Mummy nak bawa jumpa Abi (Adam), saya tak sangka mereka boleh menerima Adam sebegitu cepat.

 

"Saya juga bersyukur apabila keluarga suami menerima status saya sebagai ibu kepada dua anak hasil pernikahan terdahulu. Itu yang menyentuh perasaan wanita saya," katanya penuh syukur.

 

ps: Syukur Alhamdulillah.. Semoga jodoh ini yang terbaik buat mereka, hingga ke Jannah.. Aamiiin ya Robb!

** Segak Adam berpakaian dan berserban ikut sunnah J

 

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment