Sunday, September 29, 2013

RG2011... Fw: Selepas pusat perjudian terbesar di dunie, kini ujud pule .....

 



Selepas pusat perjudian terbesar di dunie, kini ujud pule pusat agama buddha terbesar di dunie!

telokbakong.blogspot
wak-labu.blogspot

SYABAS:NEGERI PAHANG AKAN JADI PUSAT AGAMA BUDDHA TERBESAR DI DUNIA!!!!


Lokasi - Gambang, 35 km dari bandar Kuantan diatas tapak seluas 500 ekar, yakni lebih besar dari kawasan KLIA.

Kawasan terlalu luas untuk dilawati dalam 1 hari, perlukan 3-5 hari ! Satu bandar tersendiri yang lengkap segalanya.

Untuk ke laman web projek - KLIK
 
"...... the Malaysian government fully supported us in this project and also providing us the land."

" This is fully backed by the government of Malaysia..... the government of Malaysia has also helped us to provide funding for this project."

Pecah Tanah pada penghujung bulan November 2013.

 
Saya masih tidak dapat tolak tepi perkara ini ... GILA BABI BESAR punya projek pelancungan berunsurkan Agama Kafir ni tapi tidak pernah dihebahkan oleh kerajaan sebelum ini ? Dan Menteri MOTAC pun boleh tak tahu apa-apa ?
 
TAPI NAJIB TAHU !


Kalau mengikut apa yang tercatat dalam laman Enchant1MST seperti yang saya screenshot di atas, Najib TAHU seperti disebut dalam perutusan sokongan bertarikh 3 Jun 2012 itu terkandung ayat 1 Malaysia Enchanting Retreat.

Dan Najib tidak cakap apapun tentang projek ini kepada rakyat ..... KENAPA ?

Saya tidak perasan apakah projek billion2 ini ada disebut Najib dalam senarai projek2 ETP kerajaan .... mustahil tak disebut kan, kecuali memang ia mahu di senyapkan dari pengetahuan rakyat.

Saya tidak tahu bagaimana pandangan rakan2 bloggers lain dalam isu ini kerana tidak ada seorang pun yang menulis tentang projek ini ... setakat ini. Apakah mereka setuju ? Atau bantah ? Atau tak kisah ? Atau no komen sebab melibatkan kerajaan Najib ?

Tapi SAYA BANTAH ! Saya tidak melihat ini sebagai satu isu politik. Seperti kata -

Ustaz Rushdan, kebebasan beragama di dalam perlembagaan adalah memberikan kebebasan untuk mengamalkan agama masing-masing tetapi bukan bermaksud mempromosikan agama bukan Islam kepada yang lain.

"Ini adalah bertentangan dengan ruh agama Islam sebagai agama persekutuan dan undang-undang negara yang telah terlaksana," tegasnya ketika dihubungi wartawan ISMA.

Saya juga berharap umat Islam semua bangkit membantah projek ini ...termasuk pemimpin2 Islam tak kiralah dari parti politik mana sekalipun, para mufti dan Persatuan Ulama, dan Raja-raja Melayu.

Sudah melampau tahap keLIBERALan Najib kali ini !

Pemimpin2 yang bertanding untuk Pemilihan Umno kali ini harus ditanya pandangan mereka mengenai projek ini apakah mereka setuju atau tidak. Apakah laungan DEMI AGAMA, BANGSA DAN TANAHAIR yang hebat berkumandang ketika ini berupa tin kosong atau punya ROH ?

Begitu juga pemimpin2 Pas yang turut berdepan dengan pemilihan mereka. Ini juga ujian Tahaluf Siyasi mereka dengan Dap .... nak jaga hati rakan kafir atau bersuara demi Maruah Islam.

Inilah masanya kalau nak tunjukkan apakah Umno dan Pas mampu bersatu dalam mempertahankan Islam dinegara Malaysia.

http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/enchant1mst-satu-scam-berbentuk-mlm.html
KUALA LUMPUR, Sept 24 — Tourism Minister Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz said today that he has never heard of the "1 Malaysia Spiritual Tourism" mega project that will purportedly showcase religions like Buddhism, Hinduism and Christianity. - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/minister-says-unaware-of-1-malaysia-spiritual-tourism-project#sthash.ApA0I4qE.dpuf
KUALA LUMPUR, Sept 24 — Tourism Minister Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz said today that he has never heard of the "1 Malaysia Spiritual Tourism" mega project that will purportedly showcase religions like Buddhism, Hinduism and Christianity. - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/minister-says-unaware-of-1-malaysia-spiritual-tourism-project#sthash.ApA0I4qE.dpuf

 

 
tebing tinggi
Persolanya mudah je , nak simpan ke lagi Najib ni ?.
 
Anonymous
Saya rasa pemimpin Islam yang bersetuju dengan projek ni bermasalah dengan akidah dia. Sanggup memperuntukkan satu kawasan untuk orang mensyirikkan Allah secara berpusat. Memang mengundang bala ni. Dan mengapa di Pahang? Sebelum ni dah ada pusat judi terbesar di Malaysia. Sekarang nak pusat syirik terbesar di Malaysia pula? Apa dah jadi dengan sultan sebagai ketua agama Islam dan ketua negeri?
 
Anonymous
1 Malaysia 1 Liberal....

Apa saja pun boleh dengan slogan Endless Possibilities. Apa ada dengan sensitiviti kaum dan agama? Kan semuanya kini dah diliberalkan dan dihalalkan atas nama transformasi. Setiap warganegara adalah samarata dan samarasa. Tiada lagi perbezaan kaum kerana kita semua menuju ke arah negara maju dengan membentuk 1Bangsa yang dinamakan Bangsa Malaysia. Nampaknya tak lama lagi habislah jahanam negaraku tercinta. Suatu masa akan datang tak mustahil bukan Melayu pun boleh menjadi Perdana Menteri asalkan rakyat Malaysia. Hak bumi akan dinafikan secara perlahan-lahan. Melayu akan terus merempat di bumi sendiri kerana segala-galanya akan diliberalkan.
 
Anonymous
Tentang habis-habisan. Ini sudah lebih.
 
Anonymous
Jeng jeng jeng tah2 pm kita ni pengikut syiah tak? Syiah ni kan ""hobi"" meka berpura2. Eeeiiiiii..
 
Anonymous
Orang Islam nak buka bisness jual arak, kedai ekor, rumah urut/sundal, tak boleh. Bina kuil dan patong, boleh pula? Hairan sungguh.

Saya rasa issue ini akan menjadi 10 kali lebih besar dari kalimah Allah. Kali ini dengan orang Buddha pula. Nampaknya, Najib memang banggang, sengaja cari musuh untuk lebih membenci Islam.

RD.
 
Anonymous
Subhanallah...tak tau dah nak kata apa lagi kat najib ni..sempit rasanya dada ni bila baca pendedahan artikel ni..terima kasih pada penulis dan blogger yang buat pendedahan ni. Minta tolong pada blogger semua yg prihatin dan sayangkan agama islam dan bumi bertuah ni untuk jadi pendesak kepada najib mintak penjelasan. Desak dan terus desak biar bagi semua rakyat tau. Apa nak jadila dgn pemimpin kita yg ada ni. Dah tak bole diharap utk mentadbir negara ni..Astaghfirullahh..
 
Bro..terima kasih kerana 'highlight'kan perkara ini. Gua pun akan belasah kaw-kaw dalam blog gua.
 
dinturtle

YES ! Kita minta calon2 PAU berikan respon mereka !

Anonymous
Mana umno gambang? Mana pas gambang? Mana pkr gambang nih? Tido ke blako????
 
Anonymous
Mereka tengah tunggu arahan dari DAP.... Kalau dap kata demo, mereka demo, kalau dap suruh senyap mereka senyap...
 
Bagi saya, cukuplah Batu Caves sebagai Spirit tourism, tak payah ada lagi yang ke dua. Malaysia ni sebuah negara Islam. Penganut agama selain Islam tak berapa kerat, itupun bercampur-campur. Kalau dorang nak buat juga, kerajaan jangan support. Aku tak halalkan duit cukai aku digunakan untuk membangunkan agama selain Islam.
 
Anonymous
Din, ni pun satu. Kalo pemimpin umno sendiri pun takot nak mencabar Najib. Inikan pulak nak menentang dasar-dasar Najib. Kalo bermusuh ngan Najib, takot nanti tak dapat jawatan ke, projek ke. Kan rugi tu. Serba-salah gak tu, sama ada nak bodek Najib atau nak bodek orang Melayu. Tapi aku percaya, masih ada pemimpin umno yang berani untuk menjadi suara pendesak bagi mengambilalih peranan Perkasa. Kita tunggu dan lihat.
Anonymous
kami bantah projek ni. kami x mahu sebarang berhala besar lagi dlam malaysia. jangan sampai kena azab Allah
 
Anonymous
Bro,
Kelulusan tanah dan pembangunan sudah pasti daripada kerajaan pahang. Minta tolong sesiapa yg boleh dapatkan komen daripada exco tanah pahang atau pejabat mb. Kalau betul ada, sama2 kita jayakan perhimpunan bantah dan hantar memorandum kpd Sultan Pahang dan MB. Sementara itu war2 kan supaya semua umat islam sedar tentang hal ini melalui medium yg ada.
 
Anonymous
Pahang memang sangat sesuai untuk tempat2 macam nih! Hari tu kutuk2 Nik Ajis ngan patong2 Buddha kat kelantan....

Nih adalah peluang terbaik Tuan Guru tuh sumbangkan kepakaran beliau!
 
kali ni kita mesti turun ke jalanraya, protes besar. besaran, tiada cara lain dah rasanya, tak kan kita nak biar kan projek ni diteruskan, ajak penyokong pembangkang sekali, kita memang tak boleh dah biarkan. Najib dah berterusan memusnahkan Islam di Malaysia.
 
Anonymous
Dulu saya sungguh minat tengok berita TV1 @ TV3. Sekarang ni saya dah naik meluat. Setiap hari ada muka Najib. Dapat tahu menang PAU tanpa bertanding, terus pergi San Francisco dengan Isteri & anak?. Suka sungguh dia dengan MatSalleh. Amerika pula tuh. Mungkin Obama nak datang, elok dia pergi sana dulu.
Saya rasa nak join SAMM berdemo menentang TPPA, bila Obama datang nanti.

RD.
 
Anonymous
kite dah dikepong kiri dan kanan..tak perlu nak salahkan sape2..sudah tibe kite islam bersatu
 
Ini kes nak lawan Mekah lah ni..macam abrahah.Nak bina pusat mensyirikkan Allah terbesar di dunia.Ini dasar liberal yg melampau,dasar kufur,lahanat,jahanam!Negara kafir pun tak tergamak bina projek mega syirik macam ni,tiba2 negara Islam 1 Malaysia berani nak buat?

Ahjib gor bagi restu?Sultan Pahang restu tak?Nak report kat siapa ni?Agong?Adoi...stress aku,Tanah Melayu,bumi para wali jadi macam ni..
.
Anonymous
Mmg sial la klu najib tahu....nak harap sapa lagi klu parti melayu umno.....aku harap perkasa ganti umno......mmg babi la melayu umno melayu pas tk boleh harap semua pentingkan undi kafir lahanat....ini tanah melayu....woi sultan apa ko buat.....asyik dgn kemewahan dunia...
 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment