Sunday, April 3, 2011

Re: RG09... LCD OR LED TV - JENAMA APA YG OK?

 

aku nengok TV  CRT jer lg, 21 inci, brand nippon dah 7 tahun aku pakai, baru rosak 2 kali, hok penting dpt ilmunya bukan mediumnya....alah layan mende gok tv lebih, balik rumah dah ptg, mlm layan new skit, drama skit dan tido, esok g kerja lg...

2011/4/4 anwar iceless <anwar.3coresolution@gmail.com>
 

actually sebut pasal branding ni masing2 ada pendapat tersendiri.. ada yg stick to one brand walaupun kualiti barang tu jas biasa2 saja. ada yg ikot track record.. ada yg ikot teknologi.. ada yg ikot everlasting.. kalu bab tv nih bagi saya pilih LG.. sebab time citer transformer dulu, pengarah dia pakai seeeeemua produk LG.. sebab dia kata LG is da best.. dah pengarah filem yg kata camtu... saper lagi yg boleh bagi komen neutral cam tu..? tapi saya pakai LCD jer.. HD ready.. "HD ready" mean tv tu boleh  keluar output dalam HD bila dapat signal/input dalam bentuk HD.. misalnya pakai astro beyond ker, blue ray player ker.. tapi kalu astro beyond pun bukan semua chanel HD.. kalu tengok tv1, tv2.. memng x leh..   then kalu nak bandingkan pixel tv tu, cukuplah tengok dari 2,3 meter dari tv tu nampak sharp n clear.. kalu tengok dekat2 sure pixel tv tu pecah.. lainlah kalau laptop.. memang x sampai sekaki dari mata.. jelas2 laptop semua tu tahap HD.. 


tv plasma pulak, kalu boleh elakan.. sebab plasma tu pakai gas.. & gas tu lama kelamaan akan abis.. depleted.. (kurang faham bagaimana gas tu abis) so far, 2,3 org kawan dah terkena dengan tv plasma nih.. tv tu lama kelamaan akan jadi kelabu.. diorang kata boleh gi tambah gas.. x sure..  kalau betul tahap hantu tv, teringin sangat nak tengok 3d.. skang nak dapat output 3d kena pakai spek mata.. sebijik rege spek 3d tu boleh dapat Oakley punya glases.. setahun dua lagi kalu x silap toshiba akan release tv 3d yg x perlu pakai spek mata.. sempoi woo.. so tu lah sedikit sebanyak yg saya tahu pasal tv ni.. even saya tgk tv LCD saya tu jas nk tengok berita jer ahaks.. bizi bang...

2011/4/3 ndee06 <ndee06@yahoo.com>
 

Saya sdg survey utk mcari LCD apa yg bagus in terms of quality. Smlm saya survey salesman tu kata samsung is better than sony. Sesape ada pandangan?
Camne pulak dengan plasma tv?





--
Regards,

Mohd Fazila Ahmad


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment