Monday, June 27, 2011

Re: RG2011... Fw: Pasai pa takut sangat kat BERSIH nie...?

 

Hahahaha... aku bsimpati dgn ko lh bro. Azman.... penyakit ni dah sampai kt selangor...kahkahkah, dlm masa 4 bulan pertama dah ada 5000 lebih pengundi baru... yg best lagi, siap ada org aceh yg baru dok sini dlm 2 bulan, dah ada mykad... punyalh nak rampas negeri selangor darul londang...


From: Azman Amat <azmanamymcsb@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Mon, June 27, 2011 10:54:05 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Pasai pa takut sangat kat BERSIH nie...?

 

Setuju....
 
begitu juga hakikatnya di Kudat, Sabah... menjadi rakyat asing di negeri sendiri... pernah suatu ketika (sekitar pilihanraya tahun 99) dimana seorang pakistan (yang menjual kain rumah ke rumah)  dgn tiba2 mempunyai kad pengenalan dan mengaku lahir di Pulau Banggi....

2011/6/27 lah68 ripen <lah68_ripen@yahoo.com.sg>
Buat Kartina, kami orang sabah dah merasa kotoran yang di bawah oleh SPR, bukan sahaja SPR tapi juga Jabatan Pendaftaran Negara. Akibatnya jumlah kaum bumi putera Sabah dengan jumlah pendatang asing boleh dikatakan 3:1 sahaja. Kebanyakan mereka memiliki MyKad dan tersenarai dalam daftar undi. Mereka dijaga oleh ketua kampung dan diangkut ke pusat-pusat mengundi melalui AJK UMNO kampung. Menerima wang saku RM50 yang diserakkan sendiri oleh ketua kampung. Tidak mustahil negeri-negeri di Semenanjung juga boleh menerima nasib seperti rakyat Sabah. Tidak ramai orang semenanjung yang mengetahui perkara ini hanya yang pernah berkhidmat di Sabah sahaja yang mengetahuinya itupun mereka tak kesah sangat sebab bukan negeri sendiri.. pi mampuslah dengan rakyat sabah.
 
Jemputlah ke Sabah dan lihatlah betapa ramainya pendatang Filipina di bandaraya Kota Kinabalu. Masuk ke pendalaman dan lihatlah betapa ramainya pendatang Indon dan perkampungan mereka ada disetiap daerah. Memang rakyat semenanjung yang datang ke sabah tidak mengenali mereka dan menyangka mereka adalah bumi putera Sabah. Tapi jangan terkejut, mereka yang berniaga di kaki lima dan pasar mutiara 90% adalah pendatang asing Pilipina dan Indon. 
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment