Monday, June 27, 2011

Re: RG2011... PERHIMPUNAN BERSIH--JawapaN

 

 
Orang Islam berkumpul kat masjid la takkan nak masuk ke kuil atau
gereja pulak! Kalau kat Pulau Bali Indonesia ramailah 'melayu' kat
dalam kuil Hindu sebab depa memang menganut ugama Hindu.
 
Yang rampas hak melayu bukan orang bukan melayu tapi pemimpin
melayu yang khianat.... Seluruh warganegara Malaysia kena tempias
akibat pembaziran mereka. 
 
Pengundi hantu dikekalkan demi untuk kekalkan kuasa beberapa
kerat pemimpin bangsa 'melayu'. Menang cara haram maka elaun
wakil rakyat & pencen wakil rakyat pun jatuh haram tapi mengaku
Islam.. Itu tak termasuk lagi salah guna kuasa & rasuah semasa dah
berkuasa.
 
Cuba kita fikirkan apa yang keistimewaan 'melayu' rakyat biasa?
1)Harga tol sama dengan semua rakyat Malaysia & warga asing.
2)Tambang bas, komuter, teksi & lain2 pun sama juga.
3)Faedah pinjaman bank lebih istimewa untuk golongan kaya.
4)Anak2 nak belajar pun semuanya kena 'meminjam'.
5)Kroni2 berniaga atas angin, semua nak dimonopoli & caj mahal2...
6)Rasuah peringkat atasan berleluasa & tender 'mark-up' gila2 untuk
sumbangan haram terbukti melalui lapuran audit tapi tak jadi apa2... 
7)Banyak la lagi..............
 
Kini pemimpin2 'melayu' yang khianat tu dah terasa nak hilang taring
sebab semakin hari semakin ramai rakyat menyampah dengan
mereka & bukannya 'rakyat bukan melayu' yang mula naik taring
meminta hak itu ini. Rakyat asal negara ini @ orang asli hidup terabai
ramai yang masih pakai cawat lagi.
 
 
 
 

--- On Tue, 28/6/11, nizam penang <nizam_bgchik@yahoo.com> wrote:

From: nizam penang <nizam_bgchik@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... PERHIMPUNAN BERSIH--JawapaN
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>, "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>, "PerisikRakyat@yahoogroups.com" <PerisikRakyat@yahoogroups.com>, "pemuda.umno.kelantan.darul.naim@gmail.com" <pemuda.umno.kelantan.darul.naim@gmail.com>, "penawarku@yahoogroups.com" <penawarku@yahoogroups.com>, "pengarang@utusan.com.my" <pengarang@utusan.com.my>, "MalaysiaNews@yahoogroups.com" <MalaysiaNews@yahoogroups.com>, "mahligai@yahoogroups.com" <mahligai@yahoogroups.com>, "chainz_of_frenz@yahoogroups.com" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>, "fazlyn_cun30@yahoo.com" <fazlyn_cun30@yahoo.com>, "shreddervirtuoso@gmail.com" <shreddervirtuoso@gmail.com>, "savy2000@gmail.com" <savy2000@gmail.com>, "roslan.salleh@yahoo.com.my" <roslan.salleh@yahoo.com.my>, "ada2aje@googlegroups.com" <ada2aje@googlegroups.com>, "air_strike101@yahoo.com" <air_strike101@yahoo.com>, "khairulhafti@yahoo.com" <khairulhafti@yahoo.com>, "Trance MusiC" <nizam_bgchik@yahoo.com>
Cc: "mohd_naim82@yahoo.com" <mohd_naim82@yahoo.com>, "mohd.nurul.nizamx.dalet@intel.com" <mohd.nurul.nizamx.dalet@intel.com>, "darahsatria47@yahoo.com" <darahsatria47@yahoo.com>, "abdullahmohdkamal@yahoo.com" <abdullahmohdkamal@yahoo.com>, "azim_fatah@yahoo.com" <azim_fatah@yahoo.com>
Date: Tuesday, 28 June, 2011, 12:12 AM

 

Salam, nie juga persoalan yang bermain di benak beberapa orang, cube saudara fikirkan apa sebab yang musababnya,
ini apa yang sye fikir..


 1---Kawasan tempat   berkumpul itu kenapa berdekatan dengan  kawasan masjid! Masjid akan digunakan untuk pujuan Politik, kenapa tidak menggunakan Kuil, Hindu sedangkan pengerusi Perhimpunan ini bukanlah orang Islam, Sebaliknya yang secara terang-terangan menentang Islam.
Umat Islam bertemu dimasjid, tetapi apabila masjid itu disalah gunakan, umat Islam tdk lagi akan kerap kemasjid dimana bila lama-kelamaan, situasi ini dilihat sedikit, demi sedikit akan berpecah..

Apakah saudara/saudari mahu situasi ini berlaku??


2---kawasan masjid adalah kawasan beribadah, perhimpunan ini tidak bersesuaian dgn kedudukannya. sebab itulah, diberikan stadium, mereka menolak, Lagipula agenda yang dibawa oleh ahlinya mencerminkan ketidak sopanan  yang dilaksanakan didalam negara, dan tidak menghormati Negara!
Mereka sudah mula naik taring meminta hak itu ini, sedangkan kita melayu penduduk asal negara, hak inilah yang sedikit demi sedikit dihakis daripada kelompok puak2 ini.!


3--Kawasan tumpuan nya adalah dikawasan majority orang Melayu.
Cuba saudara/saudari fikirkan semula. Betapa Liciknya golongan yang menganjurkan  perhimpunan ini, menggunakan kawasan pendudukan melayu, maknanya, Melayu itu akan dipergunakan untuk tujuan meramaikan @ menarik perhatian semasa perhimpunan ini, agenda ini yang cukup licik tersembunyi disebalik beberapa kakitangnnya ahlinya melayu..

----Sekali lagi melayu akan dipergunakan, dan melayu akan diperbodohkan untuk tujuan ini.!!

Jika saudara teliti beberapa perkara yang mendalam, saudara akan tahu, Melayu dipergunakan sesetengah pihak sebagai batu loncatan untuk mendapatkan kuasa..Melayu adalah sejenis bangsa yang suka mengikut orang lain.

Kita adalah melayu! adakah kita sanggup diperbodohkan oleh bangsa lain hanya untuk kepentingan peribadi!

Jgn biarkan orang lain merampas hak kita,

Adakah anda mahu kita ditertawakan oleh bangsa asing.! 
walaupon saudara/saudari dari parti mana pon, tetapi bukalah sedikit mata hati, renung2kanlah lebih mendalam apa yang terjadi, jika penyampaian itu kurang jelas, sya nasihatkan saudara/saudari mendengar  di kedua2 belah pihak.

Dan kemudian, buatlah kesimpulan berdasarkan apa yang saudara/saudari temui kerana dgn itu saudara/saudari lebih memahami. Jadilah diri sendiri yang mempunyai pegangan dan tak mudah digoyah oleh bangsa asing.

Adakalanya sifat toleransi itu perlu dalam mengukuhkan perpaduan.



Saudara/saudari fikirkanlah semula.


Bangkitlah Melayu!




ZamR-------------------------------->Saya Anak Malaysia<---------------------------------RzaM


From: Naim Qlate <mohd_naim82@yahoo.com>
To:
Sent: Monday, June 27, 2011 1:57 AM
Subject: RG2011... PERHIMPUNAN BERSIH

 
Assalamualaikum. halaqian sekalian. saya tak anti atau bantah BERSIH, cuma pohon sedikit pencerahan. kerana di sebalik saya sokong perhimpunan tersebut, saya ralat akan beberapa perkara. mohon yang tahu sila jawab ya.
kenapa salah satu tempat berhimpun di kampung baru, dekat masjid. perlu jaga keamanan muslim2 nak iktikaf dan nak solat. tambahan pula kampung baru tempat berniaga dan kawasan perumahan. saya kira sangat tak sesuai. SOGO pula di jalan tar, pun tempat berniaga kebanyakkan muslim,
 kenapa buat di situ.
saya kira di dataran sudah cukup luas. 

ada  seorang
 sahabat kaum india dan cina sendiri ketika berbincang bertanya kepada saya, kenapa berhimpun di masjid. bukankah itu rumah beribadat kamu. nanti kalau jadi apa2, dah kotor rumah ibadat. sudah la itu kawasan perumahan muslim. saya sendiri tak tau nak jawab macam mana.

dari kawan2 lain ada juga hairan kenapa tak dihimpun di petaling street atau little india. kenapa perlu juga di jln tar dan kg baru tempat majoriti muslim. saya kira mungkin soal jarak. minta yang aktif bersih, bincangkan sedikit. terima kasih
SnSyafiqa ASeliban 27hb Jun 4.45 ptg
Assalamualaikum. halaqian sekalian. saya tak anti atau bantah BERSIH, cuma pohon sedikit pencerahan. kerana di sebalik saya sokong perhimpunan tersebut, saya ralat akan beberapa perkara. mohon yang tahu sila jawab ya.

kenapa salah satu tempat berhimpun di kampung baru, dekat masjid. perlu jaga keamanan muslim2 nak iktikaf dan nak solat. tambahan pula kampung baru tempat berniaga dan kawasan perumahan. saya kira sangat tak sesuai. SOGO pula di jalan tar, pun tempat berniaga kebanyakkan muslim, kenapa buat di situ.
saya kira di dataran sudah cukup luas.

ada seorang sahabat kaum india dan cina sendiri ketika berbincang bertanya kepada saya, kenapa berhimpun di masjid. bukankah itu rumah beribadat kamu. nanti kalau jadi apa2, dah kotor rumah ibadat. sudah la itu kawasan perumahan muslim. saya sendiri tak tau nak jawab macam mana.

dari kawan2 lain ada juga hairan kenapa tak dihimpun di petaling street atau little india. kenapa perlu juga di jln tar dan kg baru tempat majoriti muslim. saya kira mungkin soal jarak. minta yang aktif bersih, bincangkan sedikit. terima kasih


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment