Wednesday, November 9, 2011

Re: RG2011... Respons RG: HUDUD CIPTAAN PAS MEMBUKTIKAN PAS PARTI SESAT MENYESATKAN

 

tajuk sekarang adalah hudud adakah ia perlu dilaksanakan ataupun tidak, dan kenapa masih ada lagi  manusia yang mengaku beriman dan mengaku 'islamik' padahal berdolak dalik dengan  hasrat untuk laksana hukum allah terutama  khusus kepada hukum hudud... ..
 
kita sekarang bukan bukan nya berbincang pasal tajuk : PAS.. adakah patut diimani atau tidak..
jangan lari tajuk.
 
anda beriman kepada :
 
Allah, - wajiblah kita taat kepada pencipta kita, pencipta hudud, pencipta orag melayu, pencipta sekalian alam...
Kitab, - semua yang termaktub wajib dilaksana tanpa dolak dalih. kita dicipta allah, allah turunkan 's.o.p' tapi kita tak nk laksana....
Rasul, - wajib taat
Malaikat, - yang antara tugas nya menurunkan alquran....
yaum akhirah, - tetap ada pembalasan kepada yang ingkar..
walqadr - biar allah yang menentukan adakah hukum hudut tu zalim ke, sesuai ke, dsb,,, kita tukang laksanakan perintah...
 

From: "Geng@yahoo.com" <Geng@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, November 10, 2011 8:03 AM
Subject: RG2011... Respons RG: HUDUD CIPTAAN PAS MEMBUKTIKAN PAS PARTI SESAT MENYESATKAN

 
From: Kartina Idris kartina.idris@gmail.com
Saya beriman kepada Allah, Kitab, Rasul, Malaikat, yaum akhirah, walqadr. Saya TIDAK beriman kepada PAS. Salah ke?
Saya terima teguran secara islamic, tetapi kebanyakan teguran adalah mengikut nafsu syaitan, seolah2 mereka maksum dan kebal dari dari azab kubur dan api neraka, almaklumlah mereka ada tok guru dan tok lebai yang mungkin dapat menjamin mereka ke syorga.
 
From: Tiada Nama alhanzoli@yahoo.com
terjaminkah masuk syurga dengan menolak hukum Allah??
 
From: ISMAIL MOHD YUSOF salimbest83@yahoo.com
salam.. mula2 sekali sy nak bagi teguran supaya cik kartina ni kembali kepada satu2 tanda wanita islam.
bertudung dan sila tutup aurat sepenuhnya..
 
(MOD: bro Ismail ni mcm tau-tau jer kartina x pakai tudung??)
 
From: abu hassan hassanisma5485@yahoo.com
Bukan masaalahnya hudud Pas atau BN tetapi "something has to start somewhere". Kalau kita tak mulakan, sampai bila ianya takkan berlaku dan umat Islam akan terus hidup dalam ambang kekufuran. Kata kuncinya ialah cuba dulu dan kita pertingkatkan pelaksanaannya dari masa ke semasa. Soalnya - Kenapa orang Islam sendiri takut menegakkan hukum Islam?
 
From: Abdul Razak Isa ajak32@yahoo.com
Saya rasa kartina perlu terima teguran dengan lapang dada...takda plak saya tgk teguran mereka mengikut nafsu syaitan tapi yang saya rasa sebaliknya siapa yang ke arah syaitan kerana terang-terangan tolak hukum Allah dan menegakkan benang basah...siapa kita nak mempersoal hukum Allah...bukan kerana kita hendak memperjuangkan islam maka harus menjadi maksum dlo...kita pun tahu manusia biasa bukan maksum..jd kita perlu ingat mengingat antara satu sama lain....satu lagi kenapa takut sangat dengan hukum hudud kalo kita tak melakukan kesalahan .....orang yg melakukan kesalahan je yg "AMAT TAKUT" dengan hukum hudud....
 
From: madi asmadi asmadi_munawar@yahoo.com
x pa biarlah dorag judge macam mana pun yang penting kita tahu siapa diri kita jika dilayan terlalu jauh nanti takut amarah melanda diri. Sabar je. yang penting kedudukan kita dalam islam kita pertuguhkan hukum ALLAH kita sokong. Hanya hukum itu yang syumul dan sesuai untuk sepanjang zaman, tidak kira dimana tempat kecil atau besar

From: latido 44 latido44@gmail.com
cik kartina, nasihat saya terimalah teguran mereka secara terbuka.. tak perlu melenting.. mungkin anda salah, mungkin mereka salah.. manusia sifatnya tidak sempurna, kecuali Allah swt. hukum hudud adalah hukum Allah.. bukan hukuman daripada manusia PAS @ UMNO.. macamlah solat.. solat itu wajib.. so, takyahlah kasi pelbagai jenis alasan nak tolak hukum hudud, nak tunggu UMNO.. udah 54 tahun cik kartina oi..cadangan nak buat pon xde..yg ade.. alasannya tak sesuai.. betulkan cik kartina??
 
"Macamlah islam atau alquran tu dok kira hudud saja. Kalau tak ikut suruhan Allah tu kira ikut ajaran syaitanlah."?
wahai saudari Kartina,jika dangkal ilmu di dada,tak perlu berhujah tentang agama. Jaga perkataan kamu. Suruhan Allah adalah WAJIB utk diikut. Kamu takde hak untuk mempertikai kan. Kalau betulpun Pas hanye nak survive dalam politik, tp HUDUD itu memang benar. Bukan ciptaan sesape pun. Bila ada yg suruh kamu mengucap bukan bererti mereka menuduh kamu kafir. Tetapi hanya untuk mengingat kan kamu supaya tidak angkuh dlm berkata2. Kadang2 kite pun tak tau bile kite ter-over board. Hanya Allah yg mengetahui. So istighfar mengucap utk betulkan iman adalah yg wajar. Tak rugi pun
From: nor azlin mohd nordin azlin8@yahoo.com
Cik kartina...
Dah lama saya jadi pemerhati dalam kumpulan RG ni. Kalau nak harapkan teguran secara berhemah dari ahli PR tegar, memang sampai kucing bertanduk pun tak dapat. Mereka memang sama je perangai - emosi lebih, panas baran, suka gunakan kata-kata kesat/ lucah dan double standard. Tak hairan la mereka ni taksub kat DSAI atau Karpal Singh atau Mat Sabu yang pandai cakap berapi-api tu. Yang puak ahli BN tegar, walaupun kekadang over, saya lihat pandai sikit la jaga mulut. Yang menulis secara lebih profesional tu rata-rata golongan atas pagar atau ahli BN atau PR yang tidak ekstrem.
So, kalau terima response yang mengandungi kata-kata kesat di lain kali, tak payah la dilayan. Biarkan la mereka terjun dengan labu-labinya.
 


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment