Wednesday, April 18, 2012

Re: RG2011... Fw: Gara-Gara "Taksub Dek 1 Malaysia",

 

Dh us bknnye ngra islam bro,mlysia ni ngra islam...Biar reti ckit

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

From: "A. Bakar Attan" <a.bakar@smebank.com.my>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wed, 18 Apr 2012 09:01:33 +0800
To: respeks_group@yahoogroups.com<respeks_group@yahoogroups.com>; zzxmelayucyber<melayucyber@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RE: RG2011... Fw: Gara-Gara "Taksub Dek 1 Malaysia",

 

Hehe...kat US ...orang Islam tanam kat kubur Kristian ...tak da la PAK2 arab ISLAM yang dok sana complain...atau make an issue out of it....lagi elok....buat dekat2..

 

Boleh buat perbandingan keadaan dan suasana perkuburan orang ISLAM dan bukan ISLAM...dah pernah buat perbandingan?????

 

Perkuburan orang Islam subur dgn pokok2...kubur CHINA atas bukit kering kontang...kenapa kering kontang agaknya ya????

 

Kan boleh berdakwah pada yang bukan ISLAM masa depa melawat kubur...

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of -::eSpAcE9808::-
Sent: Monday, 16 April, 2012 12:28 AM
To: zzxmelayucyber
Subject: RG2011... Fw: Gara-Gara "Taksub Dek 1 Malaysia",

 

 

----- Original Message -----

 

Panas: Gara-Gara "Taksub Dek 1 Malaysia", Kubur Pun Mahu Di Satukan Di Kawasan Najib Di Pekan !

PDO

 

 

Gara-gara taksub dengan konsep "1Malaysia" yg diilhamkan oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Sri Najib Tun Razak (foto), akhirnya agama Islam itu sendiri jadi carca merba di buatnya. Ini berita panas yang kami terpaksa bongkarkan untuk memberi kesedaran kepada seluruh rakyat Malaysia tentang kenapa perlu mereka menolak UMNO BN pada Pilihanraya Umum akan datang. Jika mereka terus membiarkan mereka berkuasa, maka akhirnya agama akan terus diperkotak katikkan sesuka hati oleh mereka yang berkuasa. Terbaru, kami berjaya membongkarkan sebuah kawasan tanah perkuburan "1Malaysia" di Parlimen Pekan iaitu kawasan Najib itu sendiri.

 

 

Sungguh mengejutkan apabila tanah perkuburan di Tanjung Agas itu menempatkan kubur Islam, Budha dan Kristian dalam satu kawasan tanah perkuburan, tanpa ada perasaan bersalah oleh pihak terbabit. Selama ini, ramai dikalangan mereka yang lalu lalang di sekitar kawasan terbabit tidak perasan dengan lokasi berkenaan. Memang banyak kawasan seperti itu terdapat di sepanjang jalan dari Pekan ke Rompin, namun difahamkan ia melibatkan kubur orang Asli. Namun, apa yang berlaku di Tanjung Agas ini agak menakjubkan, kerana ia bukan tanah perkuburan orang Asli tetapi juga menempatkan kubur orang Islam biasa. Soalnya sekarang, apakah Najib sedar dengan apa yang berlaku ini?. Tidak timbul persoalan mereka (orang Islam) itu adalah orang Asli atau tidak. Apa yang penting mereka telah memeluk agama Islam, malah terdapat nama pada batu nisah tertera "Kechik Binti Muda" (foto bawah) yang letak bersebelahan dengan jirat Cina (bukan Islam).

 

 

Malah terdapat juga kubur-kubur orang Kristian lain di kawasan terbabit. Umum mengetahui bahawa kawasan Tanjung Agas itu kini majoritinya didiami oleh warga Kemboja yang diimport sebagai "pengundi tetap" Najib di Parlimen Pekan. Makanya, kemungkinan besar kubur Islam yang terdapat di situ ialah adalah orang Melayu Islam Kemboja. Anehnya, kenapa perkara ini terjadi?. Mana perginya Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) dan Majlis Ugama Islam & Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) yang sepatutnya memantau kegiatan seperti ini. Ternyata apa yang berlaku ini sungguh memalukan dan amatlah mengecewakan umat Islam sebenarnya. Tambahan pula ia terjadi dalam kawasan PM Najib Razak. Kami akan membuat siasatan dan laporan lanjut tentang isu ini. Nantikan pendedahannya selepas ini.


Bukti, kubur Islam di bina satu kawasan dengan jirat Cina di Tg.Agas Pekan



"For Business, For Growth, For Life"


The information in this e-mail and any attachments is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the addressee or addressees and any disclosure of the contents of either is unauthorized and may be unlawful. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender of miss-delivery. No undertaking, guarantee or other obligation contained in this e-mail will be binding on the Bank or the individual officers of the Bank unless it is confirmed via letter on the Bank’s letterhead signed by an Officer of the Bank. Any views expressed by an individual within this e-mail which do not constitute or record the Bank’s official position do not necessarily reflect the view of the Bank.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment