Saturday, April 7, 2012

RG2011... Fw: Lepas KWSP, Tabung Haji pun kena sapu..

 

----- Original Message -----

Dana Tabung Haji berupa ladang kelapa sawit pun kini dah dikatakan terjual kepada bekas Raja Gula dan orang terkaya di Malaysia, Datuk Robert Kuok. Penjualan ini dipercayai bagi menampung dana bagi Umno/BN menghadapi pilihanraya umum yang mungkin akan diadakan sebelum berakhirnya tahun 2012.


Dan pimpinan Pakatan Rakyat mendesak penjelasan dari pihak PM Najib kenapa perjanjian ini di muktamadkan dalam keadaan yang tergesa2 dan dibuat secara rahsia. Dan mereka juga percaya bahawa isu ini ada berkaitan dengan IPO berharga Najib, penjualan saham Felda Global Ventures Holdings, yang telah jatuh teruk kerana bantahan daripada peneroka tanah itu sendiri. Perkara ini begitu mencurigakan menurut kata Naib Presiden PAS Husam Musa.


Ladang kelapa sawit kepunyaan Tabung Haji meliputi kawasan seluas 83,000 hektar di Riau, Indonesia, menghasilkan RM3juta sehari untuk Tabung Haji dan penyimpan utamanya iaitu orang2 Melayu Islam setiap hari.


Ini adalah salah satu langkah terdesak Umno/BN untuk membuat wang daripada aset yang dimiliki oleh agensi atau perbadanan yang melibatkan kepentingan negara dan orang ramai. Dan ini mungkin langkah kedua setelah cubaan menyenaraikan mereka dalam FGVH terganggu. 
 
 

Tabung Haji set to sell stake in THIP to Indonesian company

 
btimes.com
 


KUALA LUMPUR: Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) says it has conditionally accepted a proposal by an Indonesian-based company to buy its 95 per cent equity interest in PT TH Indo Plantations (THIP).

Tabung Haji said it first received a proposal to acquire its stake in THIP in February.

"Based on the evaluation and assessment of the offer, Tabung Haji had decided to conditionally accept the proposal, subject to transaction details to be finalised in due course," Tabung Haji group managing director Datuk Ismee Ismail said in a statement yesterday.

THIP has been managing 83,879ha of oil palm plantations in Riau, Indonesia, since 1997.


Tabung Haji said it believed that the offer provided a good opportunity for it to realise the appreciation in value of its investment in THIP.

Compared to the value of its initial investment, the offer received will provide a favourable return on investment.

"Transaction such as this will definitely benefit our depositors directly," Ismee added.

Proceeds from the divestment will be invested in other plantation assets.

"Plantation will continue to be one of the main investment sectors in Tabung Haji, taking into consideration its steady cash flows and good long-term prospect," he added.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment