Monday, May 28, 2012

Re: RG2011... Fw: Samseng Upahan Umno/BN - Najib Perlu Bertanggungjawab

 

KEPENTINGAN British dan Amerika terhadap cubaan menguasai Asia Barat pada hari ini tidak pernah berubah sejak Perang Arab-Israel pada 1967 (juga disebut Perang Enam Hari), itu kalau kita lihat daripada sejarah moden. Apabila dilihat daripada sejarah Perang Salib pula, kepentingan itu sebenarnya sudah lama digagaskan England dan sekutu Nasrani mereka dari negara-negara Eropah. Nasrani dengan misi mereka, Yahudi juga dengan misi mereka tersendiri.

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu sehingga engkau menurut agama mereka. Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu)pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu apa pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu." – (Quran, al-Baqarah: 120)

Dalam petikan maksud ayat di atas, perkataan Yahudi dan Nasrani disebut secara jelas oleh Allah. Kedua-dua nama kaum itu disebut jelas tanpa panggilan ganti nama 'Ahli Kitab' seperti mana dalam kebanyakan ayat yang lain. Yahudi dan Nasrani disebut dalam satu ayat yang sangat jelas supaya kita jelas dengan maksud sebenar ayat itu.

Dalam ayat yang sama, iaitu dalam pecahan kedua, Allah memerintahkan kita supaya sentiasa berkata benar kepada Yahudi dan Nasrani mengenai kebenaran agama Allah.Dalam pecahan ayat ketiga pula, Allah memberi peringatan kepada orang Islam melalui kata wahyu:

"..Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu merekasesudah datangnya (wahyu) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu apa pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."

Apakah maksud itu wahai saudara semua? Allah tidak akan menolong kita lagi sekiranya kita mengikut kehendak hawa nafsu Yahudi dan Nasrani. Jadi di sini, perkara yang perlu kita faham ialah kehendak hawa nafsu para sekularis Yahudi dan Nasrani dalam rencah zaman fitnah hari ini. Pengetahuan itu wajar difahami supaya kita tidak akan kerugian dalam mendapatkan pertolongan daripada Allah. Andai kita mengikut kehendak hawa nafsu mereka, kita sudah tentu terlepas daripada pertolongan Allah kerana itu adalah janji-Nya. Sesungguhnya, Dia tidak pernah memungkiri janji.
-------

Sekularis Yahudi dan Nasrani sentiasa bekehendak terhadap orang Islam. Kehendak mereka itu merangkumi semua sudut. Para sekularis Yahudi berkehendak orang Islam lemah dan tunduk, itu cuma salah satu dan kita tidak sebut semuanya. Orang Nasrani pula berkehendak orang Islam masuk ke dalam agama mereka, itu juga cuma salah satu daripada sekian banyak kehendak itu.

"(Tubuh) anda adalah apa yang anda makan, tetapi minda dan mental anda adalah apa yang anda baca, lihat dan terima tanpa berfikir waras." – The ChoiceSheikh Ahmed Deedat, al-Fatihah kepada Almarhum.

Untuk mencapai kehendak mereka, sudah tentulah mereka membuat perancangan yang rapi lagi halus serta licik sehingga sulit untuk dikesan oleh orang-orang yang lemah pemikiran. Mereka menggunakan sekian banyak slogan untuk membakar semangat orang Islam dalam menuntut sesuatu yang orang Islam sendiri tidak fahami mengenai tuntutan itu dengan baik.

Wahai orang Islam, ingatlah amaran Pencipta:

"..Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut KEHENDAK HAWA NAFSU mereka sesudah datangnya  pengetahuan kepadamu, maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."

Dalam modul tatakerja Amerika untuk mengangkat demokrasi, langkah itu dijalankan dengan licik melalui perangkap minda. Mereka tahu, minda manusia akan menghantar mesej kepada tingkat pemikiran supaya berasa megah apabila slogan-slogan yang memihak kepada isu kemanusiaan diangkat menjadi lebih tinggi daripada segala-galanya.

Slogan-slogan yang enak didengari itu kebanyakannya berbunyi seperti melaungkan keadilan, namun sebenarnya ia tidak. Slogan-slogan itu pula mempunyai pemilihan perkataan yang berfungsi dalam menyemarakkan emosi sebilangan manusia untuk melakukan sesuatu mengikut kehendak emosi itu sendiri. Di situlah permainan minda bermula, ia bermula dari lubuk emosi yang menyesakkan akal.

Mereka bijak dalam bermain psikologi, kebanyakan daripada kita pula menjadi mangsa psikologi sehingga sebilangan pula bertindak secara psikopatik mengikut kehendak mereka.

Sebelum itu, sila fahami baik-baik.

Ini adalah masterplan yang wajar difahami, setiap yang berlaku di Asia Barat adalah mengikut perancangan dalam pelan induk ini. Ramai sedia tahu perkara ini. Bagi yang tidak tahu, sila ambil tahu.

Cita-cita para sekularis Zionis tidak pernah berubah iaitu keinginan untuk mendirikan Israel Raya (The Greater Israel State) merentasi kawasan-kawasan warisan purba bangsa Semit bermula dari Lembah Sungai Nil hingga Lembah Sungai Tigris dan Euphrates.

Kawasan-kawasan itu melibatkan sebahagian Syria, sebahagian Turki di sebelah Asia, sebahagian Iraq, sebahagian Arab Saudi, sebahagian Mesir, sebahagian perairan Laut Merah, sebahagian Teluk Parsi dan keseluruhan Palestin.

Lokasi-lokasi yang ditandakan dengan tulisan tebal dalam perenggan di atas adalah kawasan-kawasan yang sudah hampir berjaya dikuasai. Manakala Palestin yang ditulis dengan tulisan tebal merah pula ialah kawasan yang lebih 90 peratus sudah dikuasai. Kawasan yang ditulis dengan huruf sendeng pula ialah lokasi-lokasi sasaran untuk dikuasai dalam pelan-pelan tindakan pada masa terdekat.

Arab Saudi juga termasuk dalam pelan induk ini. Pada tahun 2007, Setiausaha Pertahanan Amerika, Colin Powell pernah mengeluarkan kenyataan ancaman secara terbuka iaitu tidak teragak-agak akan mengebom Mekah (beliau maksudkan Kaabah) sekiranya kumpulan pengganas (yang beliau rujuk kepada umat Islam) berterusan mengancam keselamatan Amerika dan Israel.

Kekacauan yang pernah berlaku di Mesir adalah berdasarkan masterplan ini, ia kerana sebahagian tanah Mesir adalah 'rizab' untuk Israel Raya. Tindakan Amerika menceroboh dan menguasai Iraq juga adalah berdasarkan pelan induk ini iaitu Amerika mengambil peluang menguasai sumber minyak Iraq dan Israel mengambil peluang untuk menguasai tanah-tanah Iraq yang menjadi 'rizab' untuk mendirikan The Greater Israel. Ini bukan perkara baru, ramai sudah tahu mengenai hal ini.

Dalam situasi semasa, Syria sedang mengalami pergolakan dan tidak ada bangsa lain yang serius membantu menyelesaikan masalah mereka itu melainkan mereka sendiri yang bertungkus lumus mengembalikan kestabilan. Andai orang Syria terus bergolak sesama sendiri, maka tiada bangsa lain yang sudi membantu mereka. Begitu juga dengan kita.

Selain negara-negara yang disebutkan di atas, terdapat beberapa lagi negara yang sedang dan pernah mengalami kekacauan seperti Libya, Tunisia dan Afghanistan (sekadar menyebut beberapa nama buah negara) yang tidak termasuk dalam peta The Greater Israel State. Negara-negara itu bukan negara 'rizab' The Greater Israel, tetapi mengapa negara-negara itu turut bergolak?

Ada masterplan yang lain selain daripada pelan induk The Greater Israel iaitu The Greater World State. Bezanya mudah, The Greater Israel adalah untuk orang-orang Yahudi manakala The Greater World adalah untuk dikuasai oleh para elit di kalanganGentiles atau dari kalangan bangsa-bangsa bukan berdarah Yahudi.

Ia bermaksud dunia akan dibahagikan kepada dua bahagian (tidak lagi disebut benua) iaitu sebahagian milik eksklusif Yahudi dan sebahagian milik para elit Gentiles yang bekerjasama dengan Zionis. The Greater World State juga adalah sebagai bayaran 'upah' kepada golongan elit pro-Zionis kerana telah menjayakan The Greater Israel.

Mengikut masterplan dalam usaha mendirikan The Greater World State, bahagian-bahagian dunia dalam The Greater World State akan dikecilkan menjadi wilayah-wilayah. Contohnya, negara India tidak lagi disebut sebagai sebuah negara melainkan hanya dipanggil wilayah. Contoh lain pula seperti Indonesia, Malaysia, Brunei, Filipina dan Singapura mungkin sahaja disatukan dalam satu wilayah yang dinamakan wilayah Asia Tenggara. Ia dilakukan bagi memudahkan pentadbiran.

Jika sebelum ini dikatakan setiap kekacauan yang berlaku di Asia Barat adalah berdasarkan pelan induk The Greater Israel, maka setiap kekacauan yang berlaku di negara-negara yang tidak terlibat dalam rizab tanah The Greater Israel pula adalah tertakluk dalam pelan The Greater World State.
-------

"..Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut KEHENDAK HAWA NAFSU mereka sesudah datangnya  pengetahuan kepadamu, maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."

Kalau begitu, apakah yang kita faham mengenai kehendak hawa nafsu para sekularis Yahudi dan Nasrani dalam konteks ini? Jika anda menjawab kehendak untuk berkuasa, maka ia hampir betul. Jika anda menjawab kehendak untuk menyesatkan umat Islam, ia juga hampir betul.

Untuk memastikan kehendak mereka itu dipenuhi, maka sudah tentulah mereka perlu melakukan sesuatu. Apa yang mereka perlu lakukan? Lihat kembali petikan maksud sebahagian ayat 120 surah al-Baqarah sebagaimana yang dikepilkan di atas. Fahami ayat itu, maka itulah yang perlu mereka lakukan.

Apa yang mereka perlu lakukan? Mereka perlu memastikan anda mengikut segala kehendak hawa nafsu mereka. Mengapa pula mereka memilih cara itu untuk mencapai cita-cita mereka? Kerana itu adalah cara terbaik dan anda sudah diberi amaran supaya tidak melakukan "kesilapan" yang dilarang itu. Apakah kesilapan yang dilarang itu,JANGAN IKUT KEHENDAK HAWA NAFSU YAHUDI DAN NASRANI. Maka, apa yang perlu Yahudi dan Nasrani lakukan? Mereka hanya perlu membuat anda MENGIKUT KEHENDAK HAWA NAFSU MEREKA.

Manusia sentiasa mahu dilayan secara adil, diberi hak saksama, diberi kebebasan untuk melakukan setiap perkara yang disukai tanpa sebarang halangan dan bermacam-macam lagi perkara yang menyeronokkan. Maka, slogan-slogan dicipta untuk memenuhi tuntutan-tuntutan itu dan dinamakan ia sebagai slogan-slogan kemanusiaan.Human centered slogans, humanitarian, humanism. Berpaksikan manusia semata-mata sehingga mengenepikan perintah Tuhan. Selari dengan itu, slogan-slogan itu kemudian diperjuangkan oleh kelompok-kelompok manusia bagi mencapai tuntutan-tuntutan yang dikehendaki. Sekularis Yahudi dan Nasrani berkehendakkan anda menuntut semua itu.

Jika kehendak-kehendak itu tidak dipenuhi kerana ia bertentangan dengan agama, maka agama pula akan ditentang atau diperlekeh hanya semata-mata mahu menuntut slogan-slogan itu dipenuhi. Maka, ada keadaan yang lebih serius apabila agama diputar belit hanya untuk menjadikan ia selari dengan tuntutan-tuntutan yang tidak masuk akal. Jika ia berlaku maka bersedialah dengan amaran ini: "...maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."

The Greater World State dan The Greater Israel State ialah dua gagasan politik dunia. Apabila disebut sebagai gagasan politik dunia, ia juga digerakkan melalui jalan politik. Maka apa pula jalan politik itu, tidak lain dan tidak bukan ialah demokrasi. Yahudi dan Nasrani yang tegar sekular berkehendakkan anda berjuang habis-habisan demi demokrasi. Ia (demokrasi) adalah sebuah janji manis yang kelihatan seolah-olah menjamin kesejahteraan rakyat, untuk menyemarakkan semangat menjunjung demokrasi maka perasaan rakyat perlu dimainkan melalui slogan-slogan rakyat.

Rakyat (the 'pawns') wajar dimainkan perasaan mereka melalui slogan-slogan rakyat yang akan menjadikan rakyat berasa megah untuk memperjuangkan apa yang dikatakan sebagai hak-hak mereka. Slogan-slogan rakyat dimainkan supaya perasaan rakyat dapat dikuasai dan dimainkan bagi menjunjung demokrasi. Ia adalah slogan-slogan rakyat yang mempunyai nafas demokrasi. Jangan cepat menuduh semua slogan rakyat tanpa memahami terma slogan-slogan rakyat yang mempunyai nafas demokrasi.

"Slogan-slogan itu langsung tidak membawa apa-apa erti, selain hanya menjadikan rakyat berasa megah, ia tidak ada apa-apa erti kerana kita yang mencipta slogan itu dan kitalah juga yang menentukan pengertiannya." – The Inside Protocols, Presidents' Classifieds Book 2, Chapter 3.

Kekacauan di Mesir tercetus kerana rakyat mahukan demokrasi, boleh dikatakan Mesir masih kecoh dan melalui detik anarki dalam beberapa sudut hingga kini. Begitu juga diLibya, rakyat Libya mahukan demokrasi selepas dikatakan hak-hak mereka tidak dipenuhi, hingga kini mereka juga boleh dikatakan hidup dalam suasana mirip anarki.

Demi demokrasi, rakyat yang terbuai dengan slogan-slogan rakyat (people's slogans) mampu bertindak melampaui batas walaupun tindakan mereka sendiri sebenarnya tidak demokratik. Mereka dengan megah melaungkan demokrasi, walhal cara mereka sendiri tidak demokratik.

Dalam meniti pengertian demokrasi, ia mencakupi banyak elemen manusia termasuk suara majoriti, hak sama rata, hak bersuara dan hak asasi manusia yang diangkat dalam konteks liberalisme iaitu keadilan untuk semua. Secara tidak sedar, keadilan untuk semua itu sebenarnya lebih hampir kepada sekularisme dan humanisme yang mengenepikan perintah-perintah agama.

Apabila hak asasi manusia dan hak bersuara diterjemah dalam pelaksanaan demokrasi yang bertunjangkan liberalisme, maka golongan ketagihan seks (takrif popular masa kini disebut LGBT merujuk kepada lesbianism, gay, biseksual dan transjantina) juga akan menuntut hak-hak mereka dalam erti kata hak asasi manusia dan hak kebebasan yang mereka kata tidak wajar diketepikan masyarakat.

Namun, demokrasi liberal menjanjikan kebebasan untuk semua. Maka, bermati-matianlah golongan ketagihan seks menuntut hak nafsu-nafsi mereka atas nama demokrasi hak kebebasan. Pada masa yang sama, bermati-matianlah golongan pendukung slogan rakyat menuntut apa yang dikatakan hak mereka atas nama demokrasi melalui cara yang tidak demokratik. Atas nama demokrasi, maka golongan ketagihan seks dan golongan pendukung slogan rakyat berjuang bersama-sama berganding bahu demi sebuah demokrasi liberal yang adil untuk semua. Hebat juga slogan itu kerana berjaya mencipta golongan yang sanggup mati dalam usaha memperjuangkannya.

Golongan ketagihan seks juga menuntut kehendak hawa nafsu mereka. Ingat lagi apa amaran-Nya: "..Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut KEHENDAK HAWA NAFSU mereka sesudah datangnya  pengetahuan kepadamu, maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."

Golongan pendukung demokrasi liberal bermati-matian mendukung demokrasi yang dijadikan alat untuk mendirikan The Greater World State manakala The Greater World State itu adalah kehendak hawa nafsu Yahudi dan Nasrani. Masih ingat lagi apa amaran-Nya: "..Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut KEHENDAK HAWA NAFSU mereka sesudah datangnya  pengetahuan kepadamu, maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."

Bagaimana The Greater World State mahu didirikan? Sudah diberitahu, ia pelan induk politik dunia dan sudah tentulah melalui jalan politik demokrasi. Jadi, bagaimana mahu mendirikannya?

Demokrasi mampu mencipta kekalutan kepada bangsa-bangsa manusia apabila mereka berasa tidak puas hati terhadap ketua-ketua mereka disebabkan persepsi-persepsi buruk mengenai ketua-ketua mereka yang disampaikan kepada mereka akibat disebarkan melalui propaganda.

Wujud perkataan baru di sini ialah persepsi dan propaganda. Bagi yang tidak mengetahui apa tujuannya, ketahuilah bahawa kedua-dua perkara tersebut adalah komponen penting dalam konteks kempen politik demokrasi.

"Untuk berperang, kita mesti berkempen supaya dunia memihak kepada kita." – Adolf Hitler, The Fall of Fuhrer.

Walaupun peperangan itu adalah dikatakan berakhirnya demokrasi dan diplomasi, ia sebenarnya masih dalam ruang lingkup demokrasi. Sesebuah negara kuasa besar yang mahu melancarkan perang, akan selalu melakukan kempen supaya langkah mereka (melobi) untuk berperang itu dipersetujui majoriti masyarakat dunia.

Sebelum memutuskan untuk berperang, negara kuasa besar (siapa lagi kalau bukan Amerika dan Israel) biasanya mengibarkan propaganda bagi menyemai persepsi masyarakat dunia bahawa tindakan mereka untuk berperang dengan musuh mereka itu adalah tindakan yang betul dan tidak menjadi kesalahan. Persepsinya yang disemai untuk tumbuh mekar dalam minda masyarakat antarabangsa ialah keselamatan Amerika dan Israel tergugat dan mereka perlu mempertahankan keselamatan mereka sedangkan merekalah yang akan memulakan serangan dan dengan itu merekalah sebenarnya penyerang dan bukan diserang.

Begitu juga dalam konteks pendukung demokrasi yang bermati-matian mahu menegakkan apa yang mereka kata sebagai demokrasi. Propaganda disebarkan untuk meraih sokongan majoriti supaya merestui tindakan mereka dalam memperjuangkan apa yang dikatakan sebagai hak-hak mereka. Mereka melaungkan demokrasi yang disulam dengan slogan-slogan rakyat sedangkan mereka sendiri berjuang dengan cara yang tidak demokratik, pada masa yang sama mengatakan bahawa pemimpin negara mereka sebagai tidak demokratik. Masalah ini banyak berlaku di negara-negara Afrika.

Macam Amerika dan Israel, mereka kata mahu menjaga keselamatan diri mereka walaupun mereka belum diserang, sedangkan tindakan mereka itu amat tidak selamat kepada orang awam di negara yang mereka mahu serang.

The Greater World State tidak akan mampu didirikan selagi proksi-proksi Amerika danIsrael tidak diangkat sebagai pemimpin di negara-negara sasaran. Dalam perkembangan semasa, negara-negara sasaran lebih banyak melibatkan negara-negara Islam. Ia lebih kepada usaha mewujudkan The Destruction of Islamic States(kejatuhan negara-negara Islam) terlebih dahulu sebelum mewujudkan The GreaterWorld State.

Bagi memastikan ia berlaku, pejuang-pejuang Islam harus diheret dalam periuk demokrasi liberal terlebih dahulu supaya Islam menjadi tidak ubah tarafnya dengan dasar-dasar liberal dengan menjunjung hak kebebasan sama rata melebihi perintah agama. Itulah yang sekularis Yahudi dan Nasrani mahu, itulah kehendak hawa nafsu mereka supaya kita menjadi buta dalam melihat perbezaan.

Mungkin ada yang tidak setuju kalau dikatakan manusia itu sememangnya dibezakan kerana sudah tertaksub dengan slogan hak sama rata. Tidak percaya manusia itu berbeza dan dibezakan?

Ketahuilah, Allah melalui banyak ayat-Nya menjelaskan perbezaan manusia melalui tingkat ketaqwaan seseorang hamba. Manusia itu sendiri tidak sama tarafnya dan dibezakan melalui tingkat ketaqwaan masing-masing. Jadi, mengapa pula mahu manusia di-sama-tarafkan melalui slogan demokrasi rakyat sedangkan manusia itu dibezakan melalui tingkat ketaqwaan mereka? Adakah mahu menunggu Hari Pembezaan baharulah boleh melihat perbezaan itu? Walaupun ia merujuk kepada Hari Pembalasan, ia tetap merujuk kepada pembezaan.

Adakah hak LGBT itu sama tarafnya dengan hak pendukung demokrasi sehingga mereka boleh berjuang bersama-sama dalam erti demokrasi dan membolehkan mereka 'taram' sesama sendiri? Kalau di akhirat pun golongan LGBT akan dibezakan dengan golongan yang beriman, adakah mereka perlu disama tarafkan di dunia? Kalau disama tarafkan di dunia, kita juga akan jatuh setaraf dengan mereka di dunia dan akhirat.

Akibat terlalu menjunjung demokrasi, umat Islam sudah terlebih sudu dari kuah apabila menjunjung demokrasi melebihi agama sendiri. Agama melarang bertumpah darah semasa umat, mereka berbuat sebaliknya dengan menumpahkan darah sesama umat atas nama demokrasi. Agama melarang sesama umat bersengkata, mereka berbuat sebaliknya dengan gemar bersengketa atas nama memperjuangkan demokrasi. Kerana apa? Kerana mereka berbuat sesuatu itu mengikut kehendak hawa nafsu Yahudi dan Nasrani yang mahu melihat umat Islam berbunuhan sesama sendiri.

Lihat Mesir, lihat juga Libya, lihat juga beberapa negara lain yang belum kembali stabil selepas rakyat mereka mencetuskan kekacauan. Apa yang Amerika dan Israel serta bangsa-bangsa lain lakukan, adakah ada bangsa lain yang menghulurkan bantuan apabila terjadi sedemikian, tiada sesiapa pun yang mahu menolong mereka di Libya, Mesir dan lain-lain negara yang pernah berperang saudara.

Sekularis Yahudi dan Nasrani mahu mereka merobohkan negara mereka sendiri kerana Amerika dan Israel tidak sekepala dengan pemimpin mereka. Mahu mengharapkan pertolongan Allah pula? Ingatlah: : "..Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut KEHENDAK HAWA NAFSU mereka (Yahudi dan Nasrani) sesudah datangnya  pengetahuan kepadamu, maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."

Malaysia pun tidak terlepas daripada kehendak hawa nafsu Yahudi dan Nasrani. Adakah Amerika dan Israel tidak sekepala dengan Malaysia? Atau, mereka sekepala dengan siapa di Malaysia? Demokrasi rakyat Malaysia? Republik Rakyat Malaysia? Slogan-slogan demokrasi rakyat Malaysia? Kita tidak menyebut nama sesiapa, kita juga tidak menyebut kelompok yang mana. Slogan...slogan...slogan... Slogan itu bukan makanan minda, sebaliknya pengetahuanlah wajar jadi makanan kepada minda.

Andai minda sendiri yang sempit, jangan pula menuduh orang lain berfikiran sempit. Lihatlah realiti dunia (tanggapan sintetik), berfikirlah.

Mereka beri sebuah kotak yang tidak berkunci, di dalamnya terdapat dua 'hadiah' yang menjanjikan keadilan untuk semua, mereka berkehendak anda menerima hadiah-hadiah itu selepas anda gagal menemui kedamaian selepas anda berjaya meninggikan demokrasi, hadiah-hadiahnya ialah:

The Greater Israel State
The Greater World State

Umat Terakhir sengaja untuk tidak mahu bercerita dengan terperinci kerana kita mahu anda semua berfikir dan menemui jawapannya sendiri.

[Mahu tanya sikit, apa maksud poster yang ditulis Daulat Tuanku di atas potret Yang Di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong dengan perkataan REPUBLIK? Memperjuangkan demokrasi untuk mendirikan sebuah republik?]


-LOTUS FEET -


2012/5/27 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
 

 

Samseng Upahan Umno/BN - Najib Perlu Bertanggungjawab

Posted by Kedah Lanie
 
Sudah menjadi lumrah dan semakin menjadi-jadi kebelakangan ini, di setiap ceramah Pakatan Rakyat, beberapa penyokong Umno/BN akan mengganas. Samseng-samseng upahan Umno/BN ini akan buat kacau dan menganggu ketenteraman umum dan hak kebebasan untuk bersuara.

Malam tadi, di Sayong Tebing, Kuala Kangsar sewaktu DS Nizar berceramah , 11 buah kereta telah diconteng di bahagian lampu depan dengan cat biru - warna BN!

Ceramah PKR di perkarangan pangsapuri di Lembah Pantai turut menjadi kecoh apabila batu, telur dan botol air dilontarkan ke arah hadirin menyebabkan salah seorang daripadanya cedera di kepala dan dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Sila klik di sini

Tindakan ganas dan khianat sebegini, saya percaya hanya akan dapat dielakan sekiranya ada pemimpin tertinggi Umno/BN sendiri menyeru supaya gejala dajal ini dihentikan serta merta.
Sehingga kini, walaupun telah beberapa kali kerja-kerja samseng dan khianat ini dilakukan oleh penyokong-penyokong Umno/BN, para pemimpin mereka membisu seribu bahasa seolah-olah memberi persetujuan dengan kerja-kerja samseng tersebut.

Selagi tidak ada arahan daripada pemimpin tertinggi Umno/BN agar keganasan ini dihentikan, maka PM Najib perlu dipertanggungjawabkan. Jangan pura-pura tidak tahu dan cuba bersembunyi disebalik lalang sehelai.
 
 
 

Tamrin Kesal Dan Malu Dengan Budaya Samseng UMNO

Posted by greenboc

VVateran Umno, Tamrin Ghafar kesal dengan tindakan partinya itu yang sejak kebelakangan ini menggunakan samseng untuk mengganggu ceramah Pakatan Rakyat.

"Malulah sikit dengan tindakan samseng baling batu, telur dan lain-lain, kita sudah merdeka lebih dari 54 tahun, takkan masih nak mengamalkan politik macam ini".

"Saya seru pemimpin Umno supaya bertindak matang dan bukan kebudak-budakan macam ini" tegasnya yang merupakan anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba.

Beliau berkata demikian pada ceramah anjuran Majlis Tindakan Dun Ayer Molek di sini malam tadi.

Sementara itu Tamrin berkata, beliau rela dipecat dari Umno demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan.

"Saya masih ahli Umno, saya rela dipecat dari Umno demi rakyat, demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan," ujarnya yang juga bekas Pengerusi MARA.

"Umno ibarat kereta yang rosak dan buruk, saya seorang mekanik baiki yang mana skru longgar dan goyang," katanya. -HD


 
Binatang Apa Simbah Cat Dalam Ceramah Nizar Di Perak?
 
Posted by greenboc

Ceramah pembangkang terus dicemari perbuatan khianat apabila majlis melibatkan bekas menteri Perak Mohammad Nizar Jamaluddin di Kuala Kangsar semalam menyaksikan 11 kereta disimbah cat biru.

Nizar berkata, perkara itu disedarinya ketika berceramah di hadapan 400 penyokong PAS di Sayong Lembah selepas dimaklumkan.

"Saya dimaklumkan kereta disimbah cat biru. Cat itu kebanyakannya disimbah di bahagian lampu depan," kata anggota Parlimen Bukit Gantang itu ketika dihubungi Malaysiakini.

Penganjur dan pemilik kenderaan kemudiannya membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

Seorang anggota penganjur yang enggan namanya disebut memberitahu, ketika kejadian kelihatan sekumpulan pemandu motosikal mengganggu ceramah.

Malam tadi, ceramah PKR di Pantai Dalam dekat Kuala Lumpur turut merakamkan insiden seorang warga emas dan kanak-kanak 12 tahun cedera terkena balingan batu daripada kawasan ceramah Umno yang diadakan berdekatan. -mk







Ulasan GB

Semakin hari semakin nyata, siapa yang ganas?

UMNO BN atau Pakatan Rakyat?

 

comments:

 

Anonymous said...

Unit Amal tidor ke ?????

Anonymous said...

sudah sampai masanya kawalan keselamatan perlu diadakan disetiap ceramah yang di adakan
pegawai keselamatan sukarela semestinya disediakan oleh pihak penganjur majlis..
sudah tentu dapat mengenalpasti siapa melakukan
jadi tak perlu dok merintih saja

Anonymous said...

keling mahathir dn kuncu2nya dari Banjingan Ngara memnbidas pembangkang
akan melakukan kegamasan utk menang plhanraya nanti.demokrasi negara ini sdh lama mampus.kebebasan hanya utk mereka...boleh guna segala kemudahan
segala program mereka.para polis jd anjing mereka..tidak perlu dpt permit
kerana program penguasa gilla babi.jk
berlaku insiden spt ini mereka akan ADIL utk pembayar gaji kami,TEGAS pd
yg memusuhi kami dn BERHEMAH utk samseng yg dipelpori oleh mereka

 
 
 

Samseng UMNO lontar batu dan telur kearah ceramah PR di Lembah Pantai pula..

darisungaiderhaka.blogspot
 

Ceramah PR di perkarangan flat di Lembah Pantai di sini menjadi kecoh apabila beberapa individu membaling batu, telur dan botol air ke arah hadirin yang berkumpul untuk mendengar ucapan daripada pemimpin kanan parti itu.

Seorang penonton ceramah tersebut yang diadakan di dalam perkarangan flat Pantai Permai cedera selepas terkena batu yang dilemparkan daripada arah yang tidak diketahui.

Kepalanya berdarah dilontar batu pemuda berbaju merah

Beberapa penonton lain terkena telur sejurus selepas Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar memulakan ucapannya pada kira-kira pukul 10.30 malam.

Serangan telur tersebut bermula sejurus bekalan elektrik kepada pentas ceramah itu dipotong dan keadaan menjadi gelap.

Peralatan Krew TVSelangor yang berada dilokasi tersebut untuk tujuan siaran langsung juga terkena serpihan telur yang dilemparkan.

Suasana dikatakan tegang dari pukul 8 malam ekoran sebuah lagi ceramah Umno-BN yang telah diadakan berhampiran tapak ceramah PKR.

Wartawan TVSelangor berkata beberapa kumpulan mat rempit yang berkeliaran di jalan ke flat tersebut bertindak membunyikan enjin motosikal mereka dengan kuat untuk menganggu ucapan.

Setelah beberapa minit, bekalan elektrik ceramah itu dapat disambung semula.

Bagi menenangkan keadaan, Nurul Izzah di dalam ucapannya berkata provokasi tersebut diadakan kerana Umno-BN takut akan kehadiran Pakatan -
Selangorku

DSAI turut berucap

Ini dari Malaysiakini..

Lagi ceramah Pakatan jadi sasaran batu dan telur

Batu dan telur berterbangan lagi di ceramah Pakatan Rakyat malam ini, mengakibatkan seorang warga emas cedera di kepalanya.

Insiden itu berlaku kira-kira jam 11 malam ketika Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang berucap di satu majlis ceramah di Apartmen Pantai Permai, Kuala Lumpur, yang terletak dalam kawasan parlimen PKR di Pantai Dalam.

Menurut saksi, batu itu dibaling dari kawasan ceramah Umno di kuarters Dewan Bandaraya Raya Kuala Lumpur (DBKL) Pantai Dalam yang terletak bersebelahan.

Ia berlaku kira-kira 30 minit selepas bekalan elektrik ke majlis ceramah itu didakwa telah disabotaj dan disambung semula secara tergesa-gesa.

Bagaimanapun, keadaan di majlis ceramah itu tenang dan Anwar meneruskan ucapannya.


Sebelum itu, kira-kira 9 malam, kira-kira 80 orang yang berpakaian baju-T merah, berkumpul di luar tempat Anwar berceramah, sambil melaungkan  "Tibai (Tolak individu Bernama Anwar Ibrahim)."

Ini adalah kali kedua dalam tempoh seminggu di mana ceramah Pakatan menjadi sasaran balingan batu dan telur. Sebelum ini ia berlaku di Merlimau, Melaka pada hari Sabtu
 
Posted by Anak Sungai Derhaka
 
 
Comments
 
 
@nonymous · 
Dalam UMNO semuanya SAMSENG BENGAP...huhu bukan hebat pun kalau nama samseng pastu begap lak...
 
 

abang tanjung · 

Hanya orang kaya pondan saja yg berselindung di sebalik samseng2 haprak ni, Itu lah hakikaynya pemimpin umno terutama presiden mereka Najib Razak yg ternyata seorang bapok yg bodoh lagi sombong.
Rakyat semakin benci umno, terlalu jijik untuk di kaitkan dengan bangsa melayu yg tinggi pekertinya.
 
baling batu tu samseng err habis doh pecahkan cermin kerata polis dok tendang polis tu apa ke jadah ?? bukan samseng ke???
 

Mael · 

Polis yg belasah orang awam pun samseng juga...10 orang pukul 1 orang...setakat ni belum jumpa org awam 10 orang pukul polis 1 orang...

Janganlah tunjuk berani sangat sebab uniform anda..
Janganlah keras sangat sbb pekerjaan anda..
Janganlah samseng sangat sbb ada pistol di pinggang...
 

Ula Domok · 

Polis ni dia orang ingat UMNO yang bagi gaji itu pasal beria2 sangat menyebelahi UMNO...
 

Asam Boy · 

Masa terima jawatan Polis individu berkenaan sedar dan faham keselamatan dan nyawa nya sentiasa bahaya dan tak menentu. Sb tu Polis ada pakaian seragam, pistol dan alat komunikasi. Dan kerana itu mereka dibayar gaji. Polis yg bertgg jawab pula tak letak kereta di tempat berdemo.. dan pandu kereta ke arah org ramai. kalau letak kereta di tempat org buat bantahan dan pandu arah org ramai makna nya Polis mmg suruh org tendang dan pecahkan cermin. Jaga keselamatan org ramai ada cara. Tp kalau cara nya ikut UMNO tu lah ......

Org ramai yg pergi ceramah pula tak ada uniform. Tak de gaji. dan tak de pistol. Ini kerana keselamatan mrk di janji kan oleh Polis.. Org ramai juga tidak sewajar nya di layanan ala ala samseng. Apakah dengar ceramah tu salah?? Kalau anwar bohong pun biar lah dia org nak dengar..

Jd skg ni bukan Polis aje yg ada kaitan dng samseng dr sudut keselamatan rupa rupanya org yg dengar ceramah pun ada kaitan dgn samseng dr sudut cemburu dan irihati kpd sokongan rakyat kpd Pakatan.

Polis berkhidmat. Rakyat hny menikmati hak mendengar ceramah aje.
 

akutunggu · 

Polis pun dah jadi lembu nak kata apa lagi,silap2 disembelih buta aje oleh puak ameno,tak boleh nak kata apadah,sama2lah kita doa mudah2an lepaih PRU13 kot depa nak berubah.
 

UMNO 22 ·

apa ke bangang mamat ni......celaka betul....dasar samseng umngok...
 
 

aisroza 72p · 

allo @nonymous nape le ko nih bengap sangat ?!!!! kalu otak dah bercampur dgn taik....nih le jadinya....tak abis2 bongoknya.....polis & samseng kan makhluk yg serupa.....ada paham ka mangkuk ayun ?!!!!
 

angrybird · 

aisroza : mmg la @nonymous tu bengap..org2 UMNO kan madey kutty dah ckp dah xder yg pandai..sbb tu la dieorg xdpt nk bezakan samseng & polis tu..hahahaha..jom kite maafkan lah golongan2 yg kurang cerdik yg nk mencelah kat sini..kite paham sgt lah mentality pencacai2 UMNO ni low class beb! hahaha
 

nam'melang · 

woi anak babi!!!aku cabar mung nate..bodoh punya anak babi lembu umporno nie..bodoh punya komen!!!..sial mu...
 

cahaya_penawar · 

assalamualaikum wbt....
sy tahu...perilaku puak-puak UMNO ni makin hari,makin sangat melampau...
sy tahu,kita semua manusia biasa,ada had kesabaran...
sy juga sampai mati tidak akan bersependapat dengan mereka selagi ISLAM tidak dijunjung tinggi...

tetapi saudara/saudari...
bila kita memihak pd yg benar...
akhlak kita,perlu lah ditampilkan lain dari mereka...
jika mereka mencarut,kita juga mencarut..apa beza antara kita dengan mereka...????

sy agak kurang bersetuju dengan tindakan saudara semua...
jika mereka nak mencarut,biarkan...jgn kita ikut jejak langkah mereka...

biar kita marah,dengan cara yg terhormat...bukan dengan cara yg sama spt mereka...

kelak,mereka akan sentiasa ada point untuk jatuhkan kita semula...
pihak yg batil akan sentiasa mencari jalan untuk menjatuhkan yg benar..

apatah lg,kalau mereka yg menyokong Parti Islam...
yg mana,kita menjadikan Rasulullah sbg Qudwah Hasanah kita...
diwarisi kpd para ulamak-ulamak nya...

tidak kah kita akan berasa bersalah...???
kerana secara tidak langsung,kita telah mencemarkan nama baik tok-tok guru kita...???

mereka akn tuduh inilah ajaran tok guru,padahal...ianya adalah dr kekhilafan kita...??

yer..kita bukan nabi,kalau lah kata kita tidak mampu untuk ikut segala akhlaknya...tp,skurangnya,kita jadikan sifat Rasulullah sbg panduan pd kita...begitu juga dgn akhlak para-para sahabat...dan juga akhlak-akhlak para tok guru kita...??

perjuangan kita mmg akan dihamparkan dengan karpet merah..
mmg akan senantiasa dihujani dengan kesakitan dan kepedihan...
tetapi,andai kita selalu yakin dan ingat bahawa perjuangan kita akan dibalas ALLAH dengan syurga...maka marilah kita melatih diri kita untuk menjadi ahli syurga yg sebenar-benarnya...

dihari jumaat yg mulia ni.
marilah kita sama-sama bermuhasabah balik..
cuba kita perhatikan akhlak pimpinan kita...
akhlak tok guru nik aziz,akhlak tok guru hadi awang..akhlak ustaz nasrudin dan ramai lg...
akhlak2 mereka bg sy mmg terbaik...

jika kita benar-benar ikhlas untuk berjuang...janganlah sampai diri kita yg menjadi fitnah dalam perjuangan...

salam jumaat...
 

akutunggu · 

hang nak kelentong sapa beruk pencacai oiii,sapa yang dok pecah cermin kereta polis,sapa yang dok tendang polis,ni lah kalau asyik baca utusan ,berita harian,lepaih tu tengok tv tiga suku,otak dah jadi bengap,kami orang2 PR dah tak baca dah utusan tu,orang yang cerdik pun tak kebuloq nak baca harian ameno tu,tu la pasai tak laku bagi free pun orang tak kelapaq,hanya sanya puak2 AMNOPORNO saja yang dok berminat nak baca.cuba hang tengok clip atau utube lain,baru boleh tau sapa lanyak sapa,tapi takpa buat la apa pun,kita tunggu sampai PRU 13 ni selesai tengok macam mana,Mudah2an puak2 yang buat zalim ni dapat kita jumpa lagi InsyaAllah. Kalau ALLAH pun mengharamkan kezaliman keatasnya mana mungkin makhluk kerdil macam tu boleh belagak sewenang2nya..
 

azhari · 

depa binatang
 

Raja Aduka Taruna · 

Kalo dah sampai cedera, ni dah melampau... polis!!! di mana korang hah!!!
 

azhari · 

depa memang binatang
 

Ula Domok · 

Samseng tai kucing.... PUKIMAK punya manusia bangsa HARAMJADAH.. BANGSAT takde kerja lain tau nak buat kacau saja... Ini lah jenis manusia yang di cipta oleh UMNO yang konon parti keramat .. PTHUUUUUI !!!
 

Heyreddin_Barbarossa · 

barua2 UNITED MUNAFIK NO OTAK ni dah jadi spesis 'BABI TERENCAT AKAI'...sama dengan si haramjadah NAJIB a.k.a NAJIS tu...

Aku Benci Umngokkk!!!! ------> A.B.U !!! ....
 

anonymous · 

Umno takut PR menang PRU, buat provokasi bangang yang kesudahannya, melengkap kitaran kebencian rakyat kpd UMNO/BN.
 

no name · 

UMNO dh terdesak sgt2 lah nmpknya.Makin hari makin teruk meroyan mcm dh kena rasuk buat hal yg tak masuk akal. Belum PRU lagi dh huru hara kalau kalah tak tahulah. Mintak jauhkan lah Malaysia jd medan perang pulak.
 

mampus BEE END · 

semakin ku ikuti blog ASD ni semakin aku membenci UMNO dan BN... dan semakin lantang suara ku menyeru kawan kawan membenci UMNO BN..kekacauan dan kekasaran UMNO BN bakal melahirkan lebih ramai rakyat yang sedar kepincangan dan keburukan rejim nanjib dan konco konconye.. mampus lah BN UMNO
 

uncle · 

suatu ketika dahulu, nabi saw juga dikatakan pemecahbelah masyarakat, baginda dilontar bukan hanya dengan batu malahan najis. tu kekasih Allah diperlakukan sebegitu dalam usaha nak selamatkan manusia.
dunia kini org2 yg nak selamatkan masyarakat dilabelkan mcm2 kehinaan, dilontar batu, dihentak kereta. walaupun bukan kekasih Allah ttp usahanya utk membantu masyarakat daripa terus ditindas pemerintah yg zalim.
aku tak heran dengan perangai warisan abu lahab nie
 

basry · 

Irshad Manji Buka Networking Anwar..,

AIDC – Ada hikmah juga kedatangan Irshad Manji ke Malaysia, salah satunya buka jalan untuk lebih mengenali networking Anwar Ibrahim.

Irshad Manji bukan keseorangan, dia ada networking di seluruh di dunia. Di Indonesia, tokoh sepertinya adalah Ulil Abshar Abdalla yang mempunyai badan pemikirnya, Jaringan Islam Liberal (JIL), di India, Salman Rushdie yang kini merupakan "exile figure"(tokoh terbuang dan mendapat perlindungan asing) di Eropah kerana bukunya, 'The Satanic Verses' (Surah-surah Syaitan). Di Malaysia, Anwar Ibrahim.

Bukan kebetulan, Ketua Umum PKR itu juga mempunyai badan pemikir, Institut Kajian Dasar (IKD) dan rangkaian 'tool' lain yang mungkin berkait dengan badan induk, IKD atau bergerak berasingan, tetapi mencapai matlamat yang sama. 

Militia Buruh · 

Cacai nak putar belit. Awat lah nak burukkan DSAI. Kalau si Irshad Manji tu nak sokong Anwar, ko apehal. Itu hak dia. Hak yg dijamin dlm demokrasi. Habis tu, APCO boleh sokong Najib boleh plak. Takkkan Najib macai APCO kot. LB johnson, mantan presiden Amerika dtg Felda LB Johnson kat N9 dan puji kemajuan Felda kat situ, takkan Rejim Perikatan (BN) tu barua Amerika dan disokong Amerika. takkan FELDA tu projek tajaan Amerika ????

Dulu 60-an, bukanke malaysia ada import limau jaffa (kualiti tinggi) dari israel? Sedap yer org2 kaya UMNO beli limau jaffa.

Ni ada satu petikan dari buku Said K. Aburish, Saddam Hussein the Politics of revenge:

Dia kata dalam buku tu, masa Perang Teluk 1990-1991, Iraq tawan Kuwait. pastu Amerika mintak kelulusan resolusi PBB untuk serang Iraq demi selamatkan Kuwait yg jadi barua Amerika. Untuk luluskan suatu resolusi, kena dapat persetujuan majoriti negara tanpa diveto oleh ahli tetap Majlis Keselamatan PBB.
Dalam buku tu, aku ternampaklah perkataan Malaysia. Mula2 aku rasa banggalah dgr nama Malaysia, ingatkan Malaysia ni menentang rancangan Amerika utk serang Iraq.
Rupa2nya, Malaysia menyokong pencerobohan Amerika ke atas Iraq, hanya kerana Malaysia dirasuah oleh Amerika. Amerika janji kat Malaysia yang dia akan memberikan Malaysia peluang mengeksport tekstil dengan lebih luas ke Amerika kalau Malaysia sokong Amerika. lalu, Malaysia pun sokonglah Amerika, dan deritalah rakyat Iraq akibat kekejaman dan penindasan Amerika sampailah sekarang.

MMMMmmmmmm,.........sedapya Mahathir dapat eksport tekstil dgn lebih byk ke Amerika. Agak2, berapa komisen dan habuan yg Mamakthir dan kroni dapat ye, kaya mereka setelah merafak sembah meminta rezeki daripada Amerika ye. Kisah UMNO dirasuah Amerika masa Perang Teluk telah dirakamkan dan tak dapat ditutup lagi.......

PAS penat2 tentang pencerobohan Amerika keatas Iraq masa Perang teluk,rejim UMNO sedap2 dapat eksport kain ke Amerika kan???

ps: alah, kdg2 bagi aku, Irshad Manji, Salman Rushdie tu mcm katak oportunis je, mcm Ibrahim Katak, Zul Kulim, Zahrain idung besar, etc. Dia hanya sokong org yg kuat sambil mengharapkan fulus yg banyak. Macam dalam filem James Bond: Quantum of Solace, telah berkata seorang watak cukong jahat: " Kami menyokong penindas dan pembebas (maksudnya dia menyokong sesiapa saja dgn niat jahat dengan niat untuk mencari keuntungan peribadi ).
 

UMNO 22 · 

si basry ni lagi sorang bangang......mmg yg bodoh jer dlm umngok ni...celaka.
 

bro om · 

this umno goons know nothing...200paid umnotroopers kena buat apa2 issue nanti nak claim dekat godfather.
 

Tumin · 

Apa yg ko merepek basry.... x habis2 nak menyebar jalan fitnah.....jenis lembu condo bangang....
 

Asam Boy · 

Kpd samseng baling telur dan botol.

Hrp anda fikirkan apa yg aku cakap ni. PM kau org susah susah melabur duit bg rakyat. PM kau susah susah buat kedai dan klinik utk rakyat. PM kau susah susah naik bas, naik basikal, naik beca utk mendekati rakyat. PM kau susah susah kelentong sana kelentong sini. PM kau susah susah nak jaga hati rakyat dng buat konsert sana sini siang malam..

Tup Tup... kau org rosak kan semua ini. kau org musnahkan semua usaha PM kau org tu.

Yg sebenarnya kau org buat baik pun tak kena..
Kau org buat jahat lagi lah tak kena..

Pakatan skg dihati rakyat !!! Jd tak de masalah kpd kami Pakatan Rakyat/
 

Militia Buruh · 

Cacai UMNO mula mengganas. Tak demokrasi betul org2 UMNO ni. Itu tandanya UMNO dah takut gile dgn kebangkitan rakyat menentang rejim UMNO-APCO. Tu pasal guna politik gengster.

Kalau ko tak suka dgr ceramah Anwar, blah jelah dari situ, jgnlah baling2 batu. Kdg2 aku rasa UMNo ni dah jadi semakin diktator dan autoritarian secara berselindung.

Papepun, tumbangkan rejim UMNO-APCo DLM pru-13...... >:o
 

geram · 

Apa jahat nya budak2 baju merah ini tengok tu pakcik2 yg tak bersalah pun cedera !!! Tak kesian ke?.. Apa kata kalau pak cik tu bapak kamu ?..Kamu buat begitu rakyat lagi benci dan meluat .
 

pahangjati · 

umnoapco buat kacau,polis tngok aja,spr tipu, tiada sbarng tindakan diambil,laporan rasuah dibuat,sprm macm buta hati,buta mata, berpuluh repot polis di buat,polis x ambl tindkan...aku pcya ksbran mnsia ada btsnya..kiranya sdh hlng sbr nanti, maka akan porak perndalah ngra tercnta ini...maka pd ketika itu umnoapcolah yg brtnggjwb mnghcrkan ngra krna mrka dah mbk kuasa dan tak rela menjadi pmbngkang..hncur umnoapco..insyaallah klu umno tak ubh sikap,tujuh ktranan aku takkan prcya apa yg umnoapco kataka...BERSIH 3...pesta polis blsah orng yg tak berslh,sma mcm Israel blsah rakyat PALESTINE..inilah krja jahat umno yg diberikn nasihat oleh APCO...puiiitttt..smpai ke mati tolak umnoapco.....
 

Waiz · 

Melayu (Islam) vs Melayu (Islam) - bila nak habis semua ni. Kejatuhan sesuatu negara sebab2 macam nilah.
 
 

aisroza 72p · 

melayu (baik) vs melayu (jahat).....so kita skg nak tolak melayu (jahat) yo....
 

angrybird · 

saye xrase org2 M'sia ni nk bergaduh sesama sendiri xkire la melayu ke cina ke india ke..tp bile kite tgk sesuatu ketidakadilan/kemungkaran yg berlaku dlm negara kite ni secar terang2an, xkan kite nk berdiam je kan..we must do something to stop it. di sebabkan penyelewengan dan mcm2 lagi kerosakan yg current gvt dah buat kalu kite xtentang Msia ni pun boleh jatuh..sbg contoh..kalu IC pun pendatang2 entah mane2 boleh dpt...boleh lak mengundi...tu pun boleh jatuhkan negara ke tgn dieorg..kire kalu dah ramai sgt hantu2 ni..ape nk jd kat M'sia ni??? sape nyer keje semua ni???
 

ANAK TIMUR · 

masa aku masuk kandang UMNO dulu,bila orang2 UMNO cakap nak wat kacau dengan puak2 pembangkang,ramai yang bertepuk tangan dan bersorak gembira,nasihat tu ada,tp bukan tegas sangat,cuma suruh berhati2 jer...tapi bila aku masuk kandang pembangkang,orang2 pakatan rakyat cakap nak wat kacau dengan puak2 pembangkang...dorang dengan tegas cakap jangan..nanti semua susah.orang nak buat ape.buat jelh....yang buat kacau tu bukan tahu erti sebenar perjuangan politik..kalau korang x caye...cuba tanya apa perjuangan puak2 UMNO dan apa perjuangan pakatan rakyat...
 

angrybird · 

apsal la si samseng2 bodoh UMNO ni asyik nk baling batu ngan telur kat ceramah2 PR..xder idea lain ker??ooppss luper laks..dieorg ni golongan2 yg xcerdik langsung..agaknyer idea baling telur tu sbb pemimpin dieorg tu xder telur kan??hahahahaha
 

penganutUMNO · 

Pecacai UMNO baling telor maka puak2 ni sudah tak bertelor sekarang seperti ketua wasatiah mereka Ah Jib Ngok. Kesian aku tengok dalam negara demokrasi begini (kononnya la) rakyat tak diberi pilihan untuk bebas memberi pandangan malahan mendengar pun tak boleh. Aku pinjam kata2 Ah Jib Ngok - Apa ke haram jadahnya puak2 ni. Aku tak rasa yg buat tu dapat CPA 3.72 mcm anak Ah Jib Ngok, kebanyakkan mat2 motor, mat runner opis boy dan kedai2 spare part. Dah la dunia pun tak dapat akhirat miskin pulak.
 

pakcik kampung · 

Kita kena banyak berdoa mohon kepada Allah dengan sungguh-sungguh. Kenapa tidak buat solat hajat tiap-tiap kali buat ceramah. Jemaah dan cukup banyak. Kita bukan macam sekular semacam. Buat solat hajat daripada sekarang menjelang tengah malam sebelum tutup ceramah, mohon pertolongan Allah. Itulah kau orang bandar, tidak punya tauhid yg utuh
 

Be End · 

UMNO merangkap ahli-ahli SAMSENG. SAMSENG bermaksud membelakangi undang-undang apatah lagi Hukum Hakam ALLAH SWT. Antaranya menfitnah + mengaibkan orang, membuat kacau ke atas orang lain dan sebangainya. Ini secara tidak lansung akan menurunkan akidah dan seterusnya hidup menjadi dungu. Kita dapat lihat perlahan-lahan UMNO semakin lama semakin dungu dan setiap perbuatan mereka, semakin lama macam budak2
 

pakkadir-Segamat · 

NAJIB, cepatlah bubar Parlimen...
Saya sebagai seorang rakyat Malaysia, dah tak mahu tunggu lagi untuk mengundi.
Saya tetap, dan akan terus mengundi PR dan bukan BN.
Malu saya kalau mcm nie... Dah lama jadi ahli Umno, tapi tak ada reputasi sebagai pemerintah.....
Once and for all, Good Bye to BN & Umno....
 

jinggo · 

umno memang haram jadah dan anak haram,,dahla pemimpin bengong,pengikut bengap,,
 

Rumpai · 

aku gerenti 1juta % najib xkan berani punya....dia melalak dan kaki fitnah depan media bolih ler....Anwar vs Ahmad Saberi (SAbri kecundang), Kairi vs RAfizi (Khairi tewas) Nazri vs Salahudin Ayub( Nazri Tewas)....Hishanmudin vs Mahfuz (pondan tewas)
 

Benggong · 

Ni la kemuncak penetasan spesis kacukan Lembu2 UMNO + BN = Umat Melayu Naif Otak Be End, Beban Negara dulu kini & selamanya.. tak lama lagi akan berakhir!!

Eh!!!
ni mesti kerja org PKR, DAP & PAS menghasut Umat2 Melayu Naif Otak utk mengganas!!
provokasi murahan Be End utk rosakan reputasi pemimpin2 & penyokong2 Pakatan Rakyat!!

DS Najib,
DS adalah PM yg paling tidak bertangungjawab dlm semua hal burok laku rakyat Malaysia khususnya yg mengaku spesis Umat Melayu Naif Otak!!
DS tak menasihati mereka dgn betol kerna DS takut ditempelak "bapa ketam mengajar anak2nya berjalan betol"

DS Najib,
kalau lah DS mengajarkan Umat Melayu Naif Otak ni kencing berlari... bayaangkan lah anak2 cucu mereka, tentu tidak mustahil mereka bukan setakat kencing berak bersepah2 sambil berlari malah "Kaki Kencing Goyang2 Jilat2 Bontot" mereka jadinya kelak!!!!

DS percaya?
kalau tak percaya bubarkan parlimen ntk nak tengok sapa kaki kencing tuh! silap2 muka DS yg akan kena kencing!!!
DS tak percaya?
sah lah DS ni CIBAI....
punya la aku geram, sampai aku mencarut karut marut dh!
Oopss CIBAI yg aku maksudkan tu adalah;

Cemburu
Insan
Bernama
Anwar
Ibrahim..

kahkahkakkkkkk
 
 
 

Insiden Lembah Pantai: UMNO Jangan Baling Batu Sembunyi Tangan!

 Posted by greenboc

 
Insiden Lembah Pantai: Umno tak pasti salah siapa

Umno Lembah Pantai hari ini berkata pihaknya tidak pasti siapa harus bertanggungjawab dalam insiden kekasaran yang berlaku sewaktu ceramah berkembar PKR dan Umno di kawasan Parlimen itu malam tadi.

Bagaimanapun, naib ketua Umno bahagian itu, Mohd Azuz Abdul Razak berkata, beliau berharap perkara itu tidak berlaku lagi di masa depan.

"Saya tak pasti (apa berlaku). Saya meninggalkan tapak ceramah awal sedikit sewaktu Ahli Parlimen Shah Alam sampai," katanya.

Wakil rakyat itu Khalid Samad sampai kira-kira jam 11 ketika Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mula berucap.

Semalam, seorang warga emas penyokong PKR dilaporkan luka di kepala terkena balingan batu dari arah ceramah Umno yang hanya berjarak beberapa meter sahaja dari ceramah PKR.

Dalam ceramah di Pantai Dalam malam tadi, seorang warga emas dan kanak-kanak 12 tahun cedera terkena balingan batu daripada kawasan ceramah Umno yang hanya beberapa meter sahaja dari ceramah PKR.

Mengulas kemungkinan berlaku kecederaan di pihak penyokong Umno, Aziz berkata belum menerima laporan berhubung perkara itu.

Bagaimanapun penceramah majlis Umno malam tadi Umi Hafida Ali - adik timbalan presiden PKR Azmin - mendakwa ada penyokong Umno turut menjadi mangsa balingan batu. -mk


Ulasan GB

Berikut ialah gambar yang dirakam di majlis tersebut. Bendera apakah yang dipegang oleh pembaling tersebut?



Semalam GB sudah membuat ulasan. Petikan:

Gejala samseng itu sebenarnya adalah manifestasi ketakutan UMNO BN terhadap Pakatan Rakyat yang semakin mendapat tempat di hati rakyat dan ia adalah kesan daripada ucapan Najib sendiri yang bersifat provokasi di Perhimpunan Agong UMNO dengan deklarasi beliau "walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa" di Perhimpunan Agung UMNO pada tahun 2010 untuk mempertahankan Putrajaya walau apa pun terjadi.

Najib, Menteri KDN dan KPN perlu dipertanggungjawabkan
.

 

comments:

 

Anonymous said...

lawan tetap lawan.
tapi pr/keadilan tak melawan pun.
balinglah balik batu dan teloq.
orang2 bn/umno,
bukannya berani sangat.
disergah cabutlah mereka.
lain kali standby batu dan teloq.
kalau mereka kacau, rejam ramai2.

Anonymous said...

kalo balas balik, and then sampai bile nk berterusan??? PR bkn nye parti anak2 kecik bro... matang sket..

Anonymous said...

helo bros. anon 8:58 pm.
kalau gitu, terima sajalah kena buli.
janganlah melalak.

XUMNO said...

Nampaknya tak lama lagi orang2 UMNOngok tak bertelur lagi sebab dah habis baling ke orang! Atau memangnya orang UMNOongok ni mamang tak ada telur? Hanya orang tak ada telur ye yang baling batu sembunyi tangan. Sah lah hayat parti kotai ni dah sampai ke penghujung. Siap2 lah untuk tolong bacakan doa talkin untuk depa.


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment