Friday, May 25, 2012

RG2011... Fw: Kenapa Polis Tak Bertindak

 



 

Mengapa Polis Tak Tangkap Peserta Baling Batu & Telur Di Merlimau?

 
Insiden baling batu dan telur di program Hi-tea bersama Pengerusi J/K BERSIH, S.Ambiga sehingga mengakibatkan dua kereta ADUN DAP menjadi mangsa adalah satu endorsement jelas betapa desperadonya UMNO & Perkasa mutakhir ini.

Gejala samseng Pemuda UMNO dan Perkasa ini tidak terhad di Merlimau, tetapi berlaku di mana-mana saja di dalam negara ini di acara-acara anjuran Pakatan Rakyat dan rakyat amat kesal dengan sikap pihak berkuasa terutama polis yang membiarkan hal tersebut berlaku tanpa sebarang tindakan dan penahanan.

Sekalipun Pemuda UMNO Jasin sebelum ini menafikan mereka terlibat, begitu juga dengan Perkasa yang menurut Presidennya, Ibrahim Ali, yang menyatakan insiden batu dan telur itu dilakukan oleh orang yang menyamar menyarung pakaian Perkasa, namun dari rakaman kejadian, kenyataan-kenyataan itu boleh disifatkan "baling batu sembunyi tangan".

Mana mungkin hendak dikatakan mereka (Pemuda UMNO & Perkasa) idak terlibat apabila jelas kelihatan mereka yang seramai itu mengganggu di program PR sekalipun "berlakun" menjadi "penyelia trafik" yang tidak diundang? Kalau dikatakan mereka menyamar pakai baju PERKASA, ia bukan seorang dua tetapi ramai, menunjukkan itu bukan penyamaran tetapi memang dirancang.

Jika benar mereka mahu sabotaj Perkasa seperti dakwaan Ibrahim Ali, maka Perkasa perlu mengenalpasti mereka yang terbabit dan membawa mereka ke muka pengadilan.

Rakyat kini tertanya-tanya mengapa pihak polis kelihatan begitu bersahaja terhadap perbuatan dan tindakan samseng yang ada di dalam insiden tersebut.

Saksikan video di bawah ini yang menjelaskan segala-galanya.

 
comments:

 

Anonymous said...

Imej UMNO tercalar teruk dengan peristiwa ini.

Anonymous said...

polis pun dah jadi pengecut ...tidak berani bersuara...hanya akur dgn arahan lembu-lembu hitam....tolong pastikan video ini ssampai kpd kaum cina supaya mereka tau jahatnya lembu hitam.

Anonymous said...

mmg polis diarahkan begitu....skripnyer mmg begitu....mereka mmg mahu provokasi mereka akan dibalas oleh PR...maka mereka akan menjalankan skrip yg seterusnyer....harap penyokong PR jgn terikut dgn provokasi mereka......buat jer lapuran polis.....dan rekod dan simpan...belakang hari nanti boleh buat pendakwaan dan report polis boleh dijadikan bukti.....mana dia org mahu lari........hampeeeehhh

Anonymous said...

Semua ni menunjukkan keadaan seperti yang telah berlaku diMesir dan Libya sudah hampir sampai keMalaysia.Malang sekali,PDRM tak mampu brfikir sejauh itu.

Anonymous said...

Polis pun berganding bahu dgn puak-puak tak cerdik tu...hmm..apa nak di harapkan dr mereka tu..

Anonymous said...

UMNO siapa boleh tangkap.....

 

 

Program Ambiga Di Merlimau Diganggu Pemuda Liar. Dua ADUN DAP Jadi Mangsa

 
Program Hi-tea bersama Pengerusi J/K BERSIH, S.Ambiga di Merlimau terganggu ekoran serangan oleh kumpulan yang tidak dikenali.

Dua anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP menjadi mangsa apabila acara minum petang bersama Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga dihadiri sekumpulan pemarah yang tidak berpuas hati, menurut malaysiakini.

ADUN Ayer Keroh Khoo Poay Tiong berkata kumpulan pengacau itu menyerangnya dan ADUN Bandar Hilir Tey Kok Kiew apabila mereka meninggalkan tempat acara itu.

"Batu dan telur mengenai kereta kami. Cermin depan anggota kami turut pecah," katanya.

Salah satu daripada tayar kenderaan Tey juga dipancitkan, cermin sisi pecah dan badannya kemik teruk dihentam kumpulan itu.

Beliau membuat laporan polis di balai polis Merlimau.














 

comments:

 

Anonymous said...

Itulah Malaysiaku. Negara paling selamat.

 

 

Kenapa Polis Tak Bertindak ke Atas Pemuda PERKASA Ini?

 
Upacara pengebumian' depan rumah Guan Eng

Sekumpulan anggota kumpulan pendesak Melayu PERKASA hari ini melangsungkan "upacara pengebumian" di depan rumah Ketua Menteri Lim Guan Eng di Pulau Pinang bagi menyatakan perasan tidak puas hati terhadap pentadbirannnya sejak 2008.

Diketuai Ketua Wira PERKASA Risuan Asuddin, kira-kira 30 orang berkumpulan di depan rumah Lim di Jalan Pinhorn sambil membawa gambarnya berkalung bunga, melambangkan "kematiannya" kepada masyarakat Melayu.

Kumpulan itu berkumpul kira-kira 15 minit bagi meluahkan tindakan Lim yang didakwa mengabaikan masyarakat itu sebelum bergerak beramai-ramai ke pejabat ketua menteri di Komtar.

Sepanjang perjalanan dengan motosikal, mereka membaling poster Lim ke jalan raya dan menyambung perhimpunan 15 minit lagi di Komtar.

Ulasan GB

Kita menjadi hairan mengapa polis tidak bertindak tegas ke atas pemuda PERKASA itu yang TERANG-TERANGAN sentiasa menimbulkan kekecohan dan huru-hara di Pulau Pinang.

Kali ini siap menceroboh depan rumah Ketua Menteri Pulau Pinang dan membuat sampah dengan membaling poster di jalanraya.

Yang berjalan dan hendak duduk bantah secara aman dihuru-harakan, yang betul-betul huru-harakan negara dibiar dan didiamkan.

Baguslah kalau macamtu. Sikap polis yang double standard itu sebenarnyalah yang akan merendahkan martabat polis sendiri.

Laporan sebelum ini
klik untuk baca




comments:

 

koyakutty said...

tolong le sdr, jgn tulis melayu, ini terang2 bangsa yg malu mengaku bangsa sendiri...

Anonymous said...

esok polis panggil la dia pi balai ... ambik keterangan macam budak tu . tentang gambar tu ok la baru DRAW 1-1 ... ala hal KEMESET saja ni

shameel Iskandar said...

tunggu majlis fatwa bersidang dulu

Anonymous said...

ini mamak paria,nak besaq kepala bapak dia apa.

Anonymous said...

mamak mengaku Melayu kerana mereka diiktiraf oleh UMNO.. perkataan MALAY dalam parti UMNO itu, pada hakikatnya orang Melayu masih anggap MAMAK sebagai keling paria keturunan INDIA..
orang Kedah kata Mamak dalam ketagori DKK (Darah Keturunan Keling) sebab itu mamak mengaku jadi Melayu kerana Orang MELAYU semua bodoh kerana ikut telunjuk MAMAK.
Dah.. lama.. Dah.. Mamak Madey kutty DKK perbodohkan orang MELAYU yang berada dalam parti UMNO itu.

Amuraria said...

KEPALA DEPA MAMAK KUTTY KURANG AJAK SAMPAI LA KAT GENG DIA DI PENANG PUN IKUT TELADAN DAA ! MELAYU PENANG MALU LAMA KALU MACAM NI TAPI TADAK TELOK TAKUT KA SAMSENG PERKOSA !

Anonymous said...

Tu pasal UMNO tak dilantik jadi Pengerusi BN Pulau Pinang...Mamak mengamuk kat Guan Eng minta balik Melaka..

Anonymous said...

hoi perkasa.. kalau benar pejuang bangsa.. kat ampang , selayang dan merata la nii.. org umno (PEROMPAK NEGARA) yg korang DUK sanjung la nii.. bawak masuk ramai PATI.. setengah dari depa ada IC biru.. siap baiah lagi utk undi BN.. haram jadah punya kerja.. mana maruah korang sebagai pejuang bangsa kalau tak nampak benda nii.. maknanya korang pejuang BANGSAT..!!!! 7 keturunan bangsat..!!!

Anonymous said...

Ibrahim ali dgrnya ada saham judi, benar ke? Jika benarmaka org dibawah naungannya (perkasa) ada harapan sbb menyokong ketua yg sebegini...semoga dpt lah jawab nnt dpn Allah S.W.T. ke mana kita nak tuju lps meninggalkan dunia ini nnt.....

Anonymous said...

sah satu undi dr aku akan pergi ker PR....no more umno mamak...

Anonymous said...

PERKASA kaa.. UMNO kaa.. sama saja.. United MAMAK National Organisation !!!!

Anonymous said...

Memalukan betul perangai mamak ni.....saya tetap sokong Mr.LGN.Kalu mamak tu suruh Mr.Lim balik melaka...mamak tu pun mesti suruh YDP melaka balik pahang.....ok tak mcm tu

Anonymous said...

polis kecut telo sbb dia org pun kan hamba umno

Anonymous said...

opppsss tapi nak tanya sikit, yang melalak tuh orang melayu ke mamak????

Osama said...

kerabat & spesis kacukkan Mahdey UMNO!
Umat Melayu Naif Otak... gitu la ropa, gaya & kerojenya!

UMNO memamg CIBAI!
Opsss.. ni bukan mencarut!
Umat Melayu Naif Otak tu memang Cemburui Insan Bernama Anwar Ibrahim.
hakhakahkahkahkahkikikikikkukukuku

Anonymous said...

baso mamak tolol... ketua Perkasa pendek perut bucit penuh dengan tahi... duit haram.. pengikut jadi tok mindok dok melalak sana sini.

Anonymous said...

Melayu ke dia.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment