Thursday, May 17, 2012

RG2011... Respons RG: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO

 

at least nizar datang lah nak dengar apa yg do panggil penipu ber siri sangat.... tapi bila nizar datang, terkedu pulak penceramah tu......
lain kali jadilah naak jantan, nak hentam depan2....lagipun nizar cakap, yang ada kat situ dengar pun orang kampung dia yang nak tahu apa yg puak umno nak fitnah dia lagi......
cukuplah memecah belahkan orang melayu, tak payahlah nak buruk2 orang sesama Islam dengan buat ceramah bersiri, bila tuan badan datang, takut pulak tu....
From: "A. Bakar Attan" a.bakar@smebank.com.my
"Encik baru tahu ke geng umnongok dalam ni spt shrred, bakar, betong , johari,amri, rhio, kajang, semuanya pembawa berita fitnah, pemakan daging orang depa semua ni.
mereka ni apa tahu dosa pahla,halal haram, depa ni cari makan dengan fitnah, satu pasukan dengan zahid, mat ezam kotak, papagomo, mat zul kulim, brahim ali"
AMINNNNN ALHAMDULILLAH...KAYA LAGI AKU...TERUSKAN TUDUHAN2 ANDA....LAGI BANYAKA LAGI AKU SUKA....TERIMA KASIH KERANA SUDI DERMAKAN PAHALA YANG ANTE KEJARKAN HARI-HARI KEPADA SAYA.... TIDAK LAH LEBIH BAIK MEREKA YANG MENGATA DARI YANG DIKATA
 
From: johari ghazali johari_ghazali@yahoo.com
Salam cik wan..kan saya mintak penulisan mana yang kata saya condong kemana-mana pihak...tunjuklah, manalah tau kot2 saya lupa..pasal FGVH ker...org kutuk TGNA ker...atau lain2 yang saya terlepas pandang??bahagian mana tu awak rasa saya sebar fitnah...tak berhemah lah main petik saja tuan..bahagian mana yang condong tu,cuba bagitau boleh sama2 bagi tegak...bahagian mana kata menolong orang zalim???pasal fgvh ker..pasal bersih ker...pasal polis belasah pendemo ker...nak jugak tahu...kalau tuan boleh tunjukkan, dan kalau saya silap, saya kena mintak maaf...kenalah berhemah...as you mentioned before (En Jo nikalau lihat dari segi menulis macam berhemah jerk..jer_not jerk).
 
From: "Wan Zailan" wanzailan@ajikl.com.my
hai Bro Azizul, lama tak timbul hehehehhehe
heheheheh shred nak ikut mat ezam kotak, jadi senatak, matzul kulim dapat datuk, nalakerupan dapat wang joota, heheheheh fitnah la aaaaa wang masyuuuuuuuk hahahah,
banyak dosa bulih call malaikat kaowwwtiemmmmmmmm, umno serba boleh hahahahahahah
 
From: Nik Faizal mnikfaizal@yahoo.com
Saya jawab ni atas dasar kerana saya bersangka baik dengan saudara Judge, saudara Judge inginkan makluman yang lebih lanjut mengenai isu ancak ini.
DS Nizar telah menuduh DS Zambery melakukan satu upacara meletak ancak dan seterusnya menuduh DS Zambery telah melakukan satu upacara khurafat. Mengikut definasinya upacara meletak ancak ialah sebarang jenis persembahan kepada makhluk halus dalam budaya Melayu melibatkan barang-barang seperti bertih, pulut kuning, ayam panggang, telur dan anak patung
DS Zambery menerangkan bahawa beliau tidak melakukan upacara meletak ancak, tetapi menghadiri majlis menaikkan tiang seri dan majlis tersebut tidak melibatkan perkara atau kegiatan diatas. Didalam majlis tersebut, selepas upacara menaikkan tiang seri, upacara renjis dilakukan dan kemudian diikuti doa oleh imam masjid di kampung tersebut, Persoalan ancak tidak timbul, ancak ditimbulkan oleh DS Nizar semata-mata untuk memfitnah DS Zambery.
Isu ini kemudian dibawa ke Majlis Fatwa Perak dan selepas membuat siasatan berdasarkan bukti yang ada, Majlis Fatwa Perak mendapati DS Zambery tidak melakukan sebarang kegiatan syirik/khurafat didalam majlis tersebut.
Jadi sebenarnya, isu ancak ini adalah fitnah DS Nizar semata-mata dan fitnah ini telah disahkan oleh Majlis Fatwa Perak. Untuk makluman yang lebih terperinci, sila dapatkan didalam web Majlis Fatwa Negeri Perak.
Betul, mengata orang didepan, maupun dibelakang adalah salah disisi agama. Dan memFITNAH orang seperti apa yang dilakukan oleh DS Nizar diatas pasti akan mendapat LAKNAT dari Allah.
Wallahualam.
 
From: MDROZALI MOHDNOR mdrozali.mohdnor@samsung.com
NIK FAIZAL ni sebenar nya PENCHACHAI.... dia kira adv sket dr abu samah ... zul semak..
sbb zul semak dia lum kasi apa2 lg komen.... mgkin tgh tunggu suapan dr tun faisal...
duit lum masuk komen tk leh kuar lg.........
so faizal ni.. kira ancak pun dia ikut sama buang tu.... apa komen Nik Faizal >?
ancak ada brp byk kat umah kau ??????
 
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment