Tuesday, May 8, 2012

RG2011... Teknik memulakan perbualan dengan baik

 

Bagaimana memulakan perbualan dengan baik.



1. Sebut perkatan pertama dengan betul dan jelas kerana tanggapan pertama penting. Jangan cakap terlalu kuat atau terlalu perlahan dan gunakan tempo yang sesuai.

2. Bertenaga dan bersemangat dalam memulakan perbualan anda itu.Jika anda bercakap dalam nada yang lemah, ianya mungkin disalah tanggap yang anda tidak berminat berjumpa dan bercakap dengan pihak lain itu.

3. Kerap gunakan nama orang yang anda sedang berbual itu untuk membina kemesraan. -Orang suka nama mereka disebut dan ini memberitahu mereka juga yang anda sukakan mereka dan ingat mereka selalu.

4. Pastikan anda mesra - senyum dan berbual ringan sahaja.-Walaupun anda keletihan, pastikan anda senyum walaupun ketika berbual dalam telefon.

5. Kawal perbualan itu tapi beri laluan kepada orang lain untuk bercakap. Perlu seimbangkan.Jangan memonopolin sesuatu perbualan itu. Jika pihak lain itu sedang menceritakan masalah mereka, anda mungkin perlu banyakkan mendengar terlebih dahulu.

Kursus Asas-Asas Penulisan dan Perbualan bahasa Inggeris akan bermula pada 1hb Jun di Sunway dan 2hb Jun di Prct 16, Putrajaya.Tempat terhad!


Cikgu Yusoff
Celcom 0193090711 / Maxis 019-2947792
cikgutuition@gmail.com

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment