Friday, November 7, 2014

Re: RG2014... Fw: Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal

 

Bukan takat bogelkan aje, bubuh kerengge pada kemaluannya.

Belasah pencuri tu betul2. Bukan senang nak dapat tangkap pencuri motor secara red-handed.

Bila motor hilang, yang susah dan rugi pemiliknya. Nak beli yang baru, belum tentu boleh dapat dalam 2-3 bulan kerana nak kumpul duit dulu untuk bayaran pendahuluan. Kalau banyak simpanan atau pendapatan bulanan tingi, dah tentu tak guna motor, tentu beli kereta.

Orang yang melarang jangan dibogelkan dan sebagainya, tidak merasa kesusahan kepada yang kehilangan motor. Cuba kena pada diri sendiri, hilang kereta atau ruamh dirompak, bagaimana rasanya. Masih oleh ketawa riang ke ???


From: "feeqa chunna abj290377@gmail.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Thursday, November 6, 2014 1:33 PM
Subject: Re: RG2014... Fw: Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal

 
jagan dibogelkan...aurat.. dosa mata kita  yg menengoknya...
kalo geram sgt pun..lempang je barang sedas dua seorang...huhuhu


2014-11-05 23:37 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [respeks_group] <respeks_group@yahoogroups.com>:
 

 

Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal
 
bloglist-malaysia.blogspot.
depalma-sp.blogspot
 
 
Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal, Pencuri Motosikal Dibogelkan Di Khalayak Ramai -
 
Assalamualaikum, remaja ini dilaporkan ditangkap dalam cubaan mencuri motor, dan dibogelkan di hadapan penduduk sekitar. Kejadian ini tidak sepatutnya berlaku, walaupun mencuri itu satu kesalahan. Tindakan ini bukan sahaja memalukan pesalah dan keluarga, malah menyebabkan masyarakat semakin berani menghukum dengan tangan mereka sendiri. Wajarkah tindakan ini berlaku dalam masyarakat kita dalam menangani kecurian motosikal? haa..ce jawab kat ruangan komen di bawah.

 
 
 
 
 
Comments 
Yang pak2 haji sama2 menonton kekejaman yang dilakukan ke atas pencuri tersebut patut dicampakkan ke neraka!! Dahlah budak tu dibelasah sampai berdarah, kenapa mesti diaibkan dia begitu rupa??? Perbuatan penduduk tersebut lebih zalim dari perbuatan mencuri tersebut.
avatar
Anonymous
pak ustaz pun ade.......ke puak isil ni
avatar
Anonymous
Bersahaja pak2 lebai tengok pencuri yg di aibkan. W/pun mencuri takanlah diaibkan sebegitu rupa. Tangkap serah kpd pihak polis habis cerita.Nak belasah sikit2 tu xpa sbgai pengajaran.
avatar
Anonymous
Untuk mencuri itu oilihan masing masing, tetapi mangsa ta ada pilihan
 
Menjadi hakim sendiri...
 
Anonymous
 
Kita kesian kat pencuri tapi pencuri tak kesian dekat kita. Dua buah motor saya kena curi. Yang pertama belum habis bayar. Nak pergi kerja punya pasal beli satu lagi. Baru berapa bulan kena curi lagi. Orang tak pernah merasa tak tahu macam mana peritnya. Kena telanjang siksanya orang nampak tapi tak kena tanggung hutang dan ikat perut siapa yang tahu.
 
Anonymous
 
Bila tgh marah mcm2 boleh berlaku... tak perlu dibogelkan tapi blasah asal tak mati sudah. Bnyk sgt terjadi kes curi, jadi, itu habuannya
avatar Anonymous
 
Salam. Itu cikit je.. Kalau saya dh ada 4 orang saksi. Potong tangan je.. Laksana hukum ALLAH. Baru orang lain tak berani lgi. Kalau serah kat polis. 2 mingu keluar lokap dan ia mencuri lagi. Kita orang islam tapi mengaku islam tapi hukum hudud di tentang . itulah orang yang mengaku islam tapi bertopengkan syaitan
 
Anonymous
 
spai 2 buah moto ang kna curi no....cian...ang 2 bengap xqeti2 nk amek pgajaran dri kes prtama....
 
Anonymous
 
Nak kata orang bengap tengok keadaan dulu. Saya bukan orang kaya tinggal kat banglo. Tinggal kat flat, moto tinggal kat bawah. Malam2 takkan nak tido dengan motor kot.Motor dengan kunci, rantai mangga semua kena angkut.Orang yang kata orang bengap tolong hati-hati. Mana tau isok2 hari awak pula
 
Anonymous
 
Ko tu cerdik sgt?
 
Anonymous
 
Memang nampak kejam, tetapi rakyat sudah bosan hidup dlm ketakutan.Na harapkan polis ta tahu lah polis buat apa.

Berapa bnyk kes curi, samun, pecah rumah dll.rakyat dah bosan.

Orang yang belum jadi mangsa boleh ckp macam, yang dah alami bila leher di letak parang dan istri di cabul depan mata baru tahu
avatar Anonymous
 
Untuk mencuri itu pilihan masing.Tetapi mangsa tiada pilihan
 
Anonymous
 
Walau marah macam mana sekali pun, serahkan aje pada pihak Polis untuk kenakan tindakan undang2. Tak perlu dibelasah dan diaibkan sebegitu rupa. Sudah la dibelasah diaibkan pulak sebegitu rupa. Jadi macam show bogel di masjid pulak. Pak2 Aji pulak tu penontonnya. Ada yang siap ambil gambar kemaluan dia gunakan hp. Nak sebarkan di laman2 sosial ke? Islam tak ajar suruh buat begitu. Kita kena la ada perasaan malu sikit.
 
Anonymous
 
Saya sokong nk jalankan hudud. Biar padan muka pencuri. Ayah saya baru tak sampai 2 jam beli motor. Dari kedai motor ayah menaiki motor terus ke masjid. Tujuanya hendak sembahyang asar. Selepas sembahyang terus ke parking motor tiba tiba motor ta ada yang ada hanyalah anak kunci di dalam poket. Kalau sesiapa tak kena curi motor bolehlah cakap. Tapi mangsa mcamana. Tolong fikir mangsa jangan fikir pencuri
 
Anonymous
 
agak2 lah pak aji kalau pencuri pun tak kan smpai dibogel kan, kalau pak aji & penduduk kampung lelaki tu tak malu ke bogel kan org utk ditonton macm tu..atau pak aji ni ada yang gay kut.. kahkahkah.. aku harap pihak berkuasa patut ambil tindakan terhadap mereka terlibat buat hukum sendiri macam ni..



__._,_.___

Posted by: para_jump101 airborne <air_strike101@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (4)

Check out the automatic photo album with 4 photo(s) from this topic.
curi%2Bmotosikal%2Btangkap%2Bpukul%2Bbogel%2B1.jpg remaja%2Bdibogel%2Bakibat%2Bcuri%2Bmotosikal%2B2.jpg remaja%2Bdibogel%2Bakibat%2Bcuri%2Bmotosikal%2B1.jpg curi%2Bmotosikal%2Btangkap%2Bpukul%2Bbogel.jpg

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment