Tuesday, November 25, 2014

Re: RG2014... Najib Berminat Bina Rumah Mampu Milik Di India.

 

mampu tengok ......

 
2014-11-26 12:59 GMT+08:00 madi asmadi asmadi_munawar@yahoo.com [respeks_group] <respeks_group@yahoogroups.com>:
 

ni bukan rumah MAMPU milik, tapi MAMPUS milik


On Sunday, 16 November 2014, 21:31, "Pendekar Bloggerz pendekarbloggerz@gmail.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:


 

Cis.

Sasaran bina rumah kos rendah dan mampu milik kat Malaysia pun tak achieve target. Now nak alihkan sasaran ke negara lain pula.

What the fak!
Tengok neh ;

Berikut di atas ialah antara senarai projek2 perumahan yang sedang dalam perancangan dan pembinaan di beberapa lokasi di seluruh Malaysia. Tang mana harganya boleh ditakrifkan sebagai rumah kos rendah dan mampu milik?

Jawapannya tiada.

Kalau rumah2 yang under SPNB dan PKNS pula. Lagi macam HARAM.

SPNB punya stail. Dia suruh kau daftar dulu. Tapi daftar aje la. Lepas daftar habuk takde. Kalau PKNS? Lagi kelaut. Nak surf website pun tak boleh dah. Dulu2. Masa website dia aktif. Rumah kos 1 juta pun ada.

Gila kau.

Ini website perumahan PKNS yang sekarang tak aktif dah ==> http://www.pknsproperty.com/

Kalau kat ceruk2 kampung sana. Nak cari below 100k memang HARAM la. Sekarang semua stok 135k dan ke atas. Namun. Market price bagi rumah2 di ceruk kampung adalah 200k dan ke atas. Itu ceruk2 kampung der. Wa cakap sama lue. Ceruk2 kampung der. 

What the hell.
Jika starting price 135k tue. Kalau yang kerja kat KL, Selangor, JB ataupun Penang memang dorang rasa kot tue berbaloi. Tapi kalau ko duduk kat ceruk2 hulu yang jalan pun tak sekata, yang gaji pun rendah, yang bas pun 2 jam sekali, kau rasa kos 135k dan ke atas tue berbaloi ke?
Sebenarnya tak berbaloi.

Sebagai seorang PM. Dia patut focus dulu pembangunan kos rumah mampu milik di negara neh. Bukan menyemak kat negara lain. Negara kita berikan banyak kebebasan kepada KAPITALISMA untuk melakukan segala2nya atas nama keuntungan dan tiada kawalan. NEGARA kita juga longgarkan apa saja undang2 berkaitan KAPITALISMA supaya mereka boleh memaksimakan jumlah keuntungan. Tapi kalau ia berkaitan hak, sosialisma dan kebajikan rakyat, negara kita akan cuba sedaya upaya menyukarkan perjalanan hidup kita di negara neh.
B*** PUNYA BARISAN NASIONAL.



__._,_.___

Posted by: Judge <hairulndt@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (3)

Check out the automatic photo album with 2 photo(s) from this topic.
rumAH2.png rumah3.png

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment