Thursday, November 20, 2014

RG2014... Fw: Dalam Jeli Berperisa Buah Ada Skru

 



Dalam Jeli Berperisa Buah Ada Skru

TELUK INTAN - Seorang bapa hari ini terkejut besar apabila menyedari terdapat skru besi didalam jeli yang dibeli untuk anaknya di sebuah kedai runcit di jalan Sunagi Nibung dekat sini.

Mohamad Salam Buardi, 35, berkata, di menyedari akan kewujudan skru itu setelah anaknya meminta tolongnya untuk membuka penutup jeli terbabit. Selepas membuka beliau terkejut kerana terlihat skru di dalam jeli itu.

"Ketika saya mahu buka bungkusan salah satu jeli, saya nampak ada benda pelik dalam bungkusan tersebut.

"Apabila saya periksa, saya terkejut apabila jeli perisa buah-buahan itu mengandungi skru besi. Saya bersyukur kerana anak tidak makan jeli itu, jika tidak pasti berlaku kejadian tidak diingini,"katanya

Kerana kejadian ini beliau telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Teluk Intan untuk tindakan lanjut.

"Dalam masa sama saya juga membuat laporan kepada pihak Jabatan Kesihatan supaya tindakan tegas dikenakan kepada pengeluar jeli buah-buahan yang didakwa cuai ketika membungkus makanan tersebut," 

Tindakan ini dibuat untuk mengelakkan perkara ini terjadi kepada orang lain kerana kanak-kanak tidak tahu apa-apa. Beliau juga menasihaktan orang ramai supaya berhati-hati untuk memberi sesuatu makanan kepada anak-anak.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment