Wednesday, June 1, 2011

Re: RG2011... Re: *** Meatball IKEA adalah bebola babi

 

salam...
Maaf saya nak mencelah skit..saya tak pasti siapa yang menyampaikan ikea Meatball adalah bebola babi...kalau saya refer pada keratan akhbar tu, dia tak tulis meatball nya kan...bukan ape, produk yang tak bersalah jgnla dibabitkan..memangla satu bende haram dah tercampur sume jadi haram..tp janganla tajuk tu "IKEA MEATBALL adalah bebola babi...'dah salah statement tu....bukan ape...saya dulu adalah salah seorang production executive yang menjayakan produk IKEA meatball ni di sebuah sykt swasta yg supply produk pd salah sebuah restoran rangkaian terkenal...sume bahan mentahnye saya dah cek n ade certified halal termasuk daging memang daging halal import...mcm2 R&D saya dah try dulu dalam membuat produk ni...last2 statement kata bebola babi tu dah salah tu saya rase..walaupun saya dah setahun lebih dah tak kerja di sana lagi...tp saya yakin meatball tu takde bende haram tu...yg terlibat adelah produk lain dr supplier lain...wassalam..


From: saaid ramdzan ismail <saaidramdzan@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Thu, June 2, 2011 8:52:51 AM
Subject: Re: RG2011... Re: *** Meatball IKEA adalah bebola babi

 

Tapi,kalau tak silap this is not the first time>dulu IKEA juga yg jual sausage pakai intestine babi di cafe dia orang...siap ramai yg rekomen member2 yg sausage IKEA sedap dan crispy...tap...tapp...pakai intestine babi....ropanya bab babi ni sodap...kesian penguna2 islam..utk peringatan bersama...beringat bila nak makan,tingkatkan keperhatinan,awali setiap perbuatan dengan basmallah,insyallah tak yah tunggu jakim certified.

--- On Wed, 6/1/11, darkwolfside <darkwolfside@yahoo.com> wrote:

From: darkwolfside <darkwolfside@yahoo.com>
Subject: RG2011... Re: *** Meatball IKEA adalah bebola babi
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wednesday, June 1, 2011, 6:31 PM

 

Baguslah IKEA...management rasa bertanggungjawab utk penguna Muslim dan sanggup buat samak utk seluruh kitchen IKEA. JAKIM tarik sijil halal supplier mereka, IKEA terus buat samak dan carik supplier lain. Good job IKEA.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment