Friday, June 3, 2011

Re: RG2011... Re: ... Tertipu

jadi pengguna bijak...kalau perkhidmatan yang diberi not accordingly..buat aduan..
kita berhak mendapat perkhidmatan yg terbik kerana kuasa membeli itu dari kita

From: newsfowarder™ <3@pendekarblogger.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 1 June 2011 14:13:42
Subject: RG2011... Re: ... Tertipu

tribunal tuntutan pengguna sekarang ada e-system, register kat laman bawah ni dan failkan tuntutan anda secara online:
(web ini dikelola oleh kementerian perdagangan dlm negeri)

http://ttpm.kpdnkk.gov.my/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=43

On 6/1/2011 1:45 PM, Muhamad Nazari wrote:
 


Tulis surat kpd tribunal pengguna. dan s.k kpd SPRM. so,tindakan akan diammbil segera sbb kita ada tribunal pengguna.
 

--- On Tue, 5/31/11, Ila Azila <azila_jb@yahoo.com> wrote:

From: Ila Azila <azila_jb@yahoo.com>
Subject: RG2011... Tertipu
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Tuesday, May 31, 2011, 6:35 PM

 
Soalan....

Ada ke sahabat2 di sini yang menghadapi masalah dgn HOTLINK seperti saya......

Saya ada membeli Top up ticket di Pasaraya S'mart, Pandan, JB...pada 18.05.11 untuk anak saya. Pada 19.05.11 saya gores dan cuba top up seperti biasa, tetapi menghampakan message yg saya dpt, kod top up tidak sah. So saya pegi semula ke kedai tersebut, Tuan punya kedai tel maxis, customer service minta saya pegi ke Maxis Centre yg terdekat utk claim...Menurut pegawai tersebut ada masalah teknikal...Kod top up tersebut telah digunakan pada 06.05.11 oleh no lain, bukan no saya...
So pada 28.05.11 saya pun pegi ke Maxis Centre yg terdekat, saya diberitahu oleh pegawai di Maxis, kod top up telah digunakan, dan saya tdak boleh tuntut lagi..saya tya dimana hak saya, sdgkan ticket tersebut masih baru dan belum digores..
Pegawai tersebut minta saya buat laporan ke Hal Ehwal Pengguna...saya hairan kenapa dan bagaimana boleh jadi begitu sdgkan ticket tersebut masih baru dan belum digores semasa saya membeli...
Saya hampa utk berurusan di MAXIS lagi...pegawai tersebut minta saya tunggu panggilan dari mereka dlm masa yg terdekat, kerana menurut mereka, masalah ini bukan masalah mereka, tetapi pengeluar ticket. Tetapi sahabat semua, kan di ticket tersebut tertera nama HOTLINK, salah ke saya menghubungi MAXIS bagi menyelesaikan masalah ini..tetapi hingga hari ini saya masih tdk terima apa2 panggilan dari MAXIS....sebagai pelanggan yang telah lama menggunakan MAXIS saya rasa tertipu dan kecewa...ini bermakna setiap ticket yg dijual tidak ada security atau kod keselamatan. dimana hak kita sebagai pengguna...

Pelanggan terpedaya
JB...


--



-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.GELANGMANIKWANI TA.BLOGSPOT. COM (New)
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.

yy

No comments:

Post a Comment