Thursday, June 2, 2011

Re: RG2011... Tertipu

 

As salam sahabat,

Kalau nak cerita pasal tribunal pengguna, saya ada pengalaman menulis sepucuk surat kpd badan tu, tak lama selepas tu saya terima surat maklumbalas, bila baca dan amati betul2 rupanya tibunal pengguna ni spt hantar surat utk minta sedekah. Jawapan dari tribunal pengguna saya simpan sampai sekarang buat kenangan je lah....bila tgok balik surat tu sakit je hati...bercampur sedih.



Sent from my BlackBerry®


From: Muhamad Nazari <darah_aduka@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wed, 1 Jun 2011 13:45:53 +0800 (SGT)
To: <respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Tertipu

 


Tulis surat kpd tribunal pengguna. dan s.k kpd SPRM. so,tindakan akan diammbil segera sbb kita ada tribunal pengguna.
 

--- On Tue, 5/31/11, Ila Azila <azila_jb@yahoo.com> wrote:

From: Ila Azila <azila_jb@yahoo.com>
Subject: RG2011... Tertipu
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Tuesday, May 31, 2011, 6:35 PM

 
Soalan....

Ada ke sahabat2 di sini yang menghadapi masalah dgn HOTLINK seperti saya......

Saya ada membeli Top up ticket di Pasaraya S'mart, Pandan, JB...pada 18.05.11 untuk anak saya. Pada 19.05.11 saya gores dan cuba top up seperti biasa, tetapi menghampakan message yg saya dpt, kod top up tidak sah. So saya pegi semula ke kedai tersebut, Tuan punya kedai tel maxis, customer service minta saya pegi ke Maxis Centre yg terdekat utk claim...Menurut pegawai tersebut ada masalah teknikal...Kod top up tersebut telah digunakan pada 06.05.11 oleh no lain, bukan no saya...
So pada 28.05.11 saya pun pegi ke Maxis Centre yg terdekat, saya diberitahu oleh pegawai di Maxis, kod top up telah digunakan, dan saya tdak boleh tuntut lagi..saya tya dimana hak saya, sdgkan ticket tersebut masih baru dan belum digores..
Pegawai tersebut minta saya buat laporan ke Hal Ehwal Pengguna...saya hairan kenapa dan bagaimana boleh jadi begitu sdgkan ticket tersebut masih baru dan belum digores semasa saya membeli...
Saya hampa utk berurusan di MAXIS lagi...pegawai tersebut minta saya tunggu panggilan dari mereka dlm masa yg terdekat, kerana menurut mereka, masalah ini bukan masalah mereka, tetapi pengeluar ticket. Tetapi sahabat semua, kan di ticket tersebut tertera nama HOTLINK, salah ke saya menghubungi MAXIS bagi menyelesaikan masalah ini..tetapi hingga hari ini saya masih tdk terima apa2 panggilan dari MAXIS....sebagai pelanggan yang telah lama menggunakan MAXIS saya rasa tertipu dan kecewa...ini bermakna setiap ticket yg dijual tidak ada security atau kod keselamatan. dimana hak kita sebagai pengguna...

Pelanggan terpedaya
JB...

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment