Saturday, June 4, 2011

RE: RG2011... Tertipu

 

Assalaamu’alaikum,

 

Emelkan aduan kepada maxis dan  SKMM (aduanskmm@cmc.gov.my) dan cc kan ke National Consumer Complaints Centre (NCCC) (nccc@nccc.org.my)

Bawa kes ini ke Tribunal Pengguna (kos hanya RM10) : http://ttpm.kpdnkk.gov.my/portal/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1, letakkan maxis dan penjual sebagai orang yang bertanggungjawab.

 

Kalau tak menang pun puas hati sebab maxis terpaksa hantar pegawai dan peguam dia turun untuk jawap tuduhan. Kalau ramai2 pengguna buat memang stres pegawai dia.  Kes bil elektrik sahaja ada 17000 kes tribunal.

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Roslan Omar
Sent: Thursday, 2 June, 2011 3:24 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RE: RG2011... Tertipu

 

 

Teruk nyer...kalau cam ni, tak yah guna maxis lagi..guna jer alternative lain..

-----Original Message-----
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com]On Behalf Of Ila Azila
Sent: Tuesday, May 31, 2011 6:35 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Tertipu

 

Soalan....

 

Ada ke sahabat2 di sini yang menghadapi masalah dgn HOTLINK seperti saya......

 

Saya ada membeli Top up ticket di Pasaraya S'mart, Pandan, JB...pada 18.05.11 untuk anak saya. Pada 19.05.11 saya gores dan cuba top up seperti biasa, tetapi menghampakan message yg saya dpt, kod top up tidak sah. So saya pegi semula ke kedai tersebut, Tuan punya kedai tel maxis, customer service minta saya pegi ke Maxis Centre yg terdekat utk claim...Menurut pegawai tersebut ada masalah teknikal...Kod top up tersebut telah digunakan pada 06.05.11 oleh no lain, bukan no saya...

So pada 28.05.11 saya pun pegi ke Maxis Centre yg terdekat, saya diberitahu oleh pegawai di Maxis, kod top up telah digunakan, dan saya tdak boleh tuntut lagi..saya tya dimana hak saya, sdgkan ticket tersebut masih baru dan belum digores..

Pegawai tersebut minta saya buat laporan ke Hal Ehwal Pengguna...saya hairan kenapa dan bagaimana boleh jadi begitu sdgkan ticket tersebut masih baru dan belum digores semasa saya membeli...

Saya hampa utk berurusan di MAXIS lagi...pegawai tersebut minta saya tunggu panggilan dari mereka dlm masa yg terdekat, kerana menurut mereka, masalah ini bukan masalah mereka, tetapi pengeluar ticket. Tetapi sahabat semua, kan di ticket tersebut tertera nama HOTLINK, salah ke saya menghubungi MAXIS bagi menyelesaikan masalah ini..tetapi hingga hari ini saya masih tdk terima apa2 panggilan dari MAXIS....sebagai pelanggan yang telah lama menggunakan MAXIS saya rasa tertipu dan kecewa...ini bermakna setiap ticket yg dijual tidak ada security atau kod keselamatan. dimana hak kita sebagai pengguna...

 

Pelanggan terpedaya

JB...

 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment