Friday, June 3, 2011

RG2011... Workshop Kek Lapis For Beginner 1 Jun 2011

 

Salam semua.  

1hb Jun hari tu saya menerima kunjungan dari daru jururawat dari Hospital Kuala Lumpur.  Bukan untuk tujuan pemeriksaan tapi untuk belajar membuat kek lapis.  Sue, Elly and Kavitha..3 stooges from HKL.  Sememang mereka masih baru membuat kek lapis tetapi mereka sudah mempunyai sedikit sebanyak asas membuat kek.  Alhamdulillah, mereka berjaya menamatkan workshop ini dengan baik sekali.  Akhirnya dapatlah mereka menjawap persoalan bagaimana untuk membuat kek lapis yang mempunya lapis.  Bukan letak jem ye.Laughing

Jom kita layan gambar ye.

 DSC_0205

Setelah saya menunjukkan cara membuat roll lapis cranberries dari menimbang, membahagikan adunan dan membakar. Giliran mereka pula mengambil tempat saya dan saya menjadi pemerhati dan penasihat..hehehe..

DSC_0187

Masing-masing mengambil tugasan masing dan sedang meneliti bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat kek lapis.

DSC_0189

Pertama kali bermain dengan oven kek lapis.  They did it very well!

DSC_0191 

Proses melapis

DSC_0197

Proses melapis sehingga selesai.

DSC_0200 

DSC_0202

Antara kek lapis yang terhasil pada tanggal 1 Jun 2011.  Tahniah untuk Sue, Elly & Kavitha.  Welcome to Kek Lapis Club:D

Untuk yang berminat menghadiri workshop inI, yurannya ialah RM250.00 seorang. Masih ada lagi satu kekosongan untuk 9hb Jun ini.  Sila email saya di juraiza@gmail.com atau call saya di 0162951473 untuk pengesahan kehadiran.  


--
Juraiza aka Nomie

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment