Monday, September 10, 2012

Re: RG2011... Tiada negara sekejam Malaysia

Salam alaik,

Dalam setiap "harga sebenar" tu, "bahagian sebenar" untuk KRONI berapa peratus? 

Maksudnya
=> IPP mana yang supply tenaga letrik kepada TNB untuk supply letrik ke kilang gandum, kilang cetak buku, kilang buat tong gas?
=> kontraktor mana yang supply simen, yang bina ribuan sekolah, yang supply perabot sekolah dan yang supply buku teks sekolah?
=> kontraktor mana yang supply maintenance services, logistiks dan barang-barang untuk loji-loji minyak?
=> vendor mana yang supply ubat-ubatan, peralatan dan barang pakaibuang untuk semua Hospital Kerajaan dan Klinik 1Malaysia?
=> vendor mana yang supply segala alat tulis dan peralatan kerja di dalam semua pejabat-pejabat kerajaan?
=> vdenor mana yang supply segala peralatan ketenteraan kepada Kementerian Pertahanan?
=> vendor mana yang supply ............................. untuk .............

=> SILA RUJUK LAPORAN AUDIT NEGARA ! 

Jadinya, jangan timbolkan KEWAJIPAN KERAJAAN YANG DIPILIH RAKYAT sebagai suatu tindakan yang patut disyukuri rakyat. Kita BUKAN HIDUP di ZAMAN FEUDAL di mana RAKYAT ADALAH HAMBA.  

Kita hidup di zaman di mana KERAJAAN DIPILIH, dan semua sumber negara adalah kepunyaan RAKYAT dan diamanahkan kepada KERAJAAN YANG DIPILIH, untuk memenuhi keperluan rakyat.

Rakyat tidak bodoh. 

Setiap apa saja yang bergerak di dalam Kerajaan dan GLC, kesemuanya juga akan menguntungkan sangat ramai para KRONI juga.

Maka PARTI PEMERINTAH sepatutnya yang berterima kasih dan bersyukur kepada RAKYAT MALAYSIA kerana masih membiarkan KRONI-KRONInya mengaut keuntungan yang banyak sehingga kaya-raya anak-penak dan cucu-cicit.

Tolong jangan kotorkan fikiran RAKYAT MALAYSIA dengan pemikiran yang sangat sempit dan modal yang amat lapok.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: mohd abdul wahab b sulaiman Sulaiman <wahabsulaiman@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, September 7, 2012 7:09 PM
Subject: Re: RG2011... Tiada negara sekejam Malaysia

 
Kenapa Royalti petrol dan gas tidak dibayar oleh Kerajaan BN kepada negeri Kelantan, semasa bekas PM Tun Razak telah berjanji negeri  yg mengeluarkan Petrol dan Gas akan mendapat Royalty tetapi janji2 itu tidak ditepati...sejak zaman Tun Mahadzir lagi ...tetapi Negeri Terangganu diberi Royalty  ini double standard, sesiapa yg mungkir janji  kena lah jawab dgn Allah sebab malaikat sudah tulis pun dalam buku nya dan tak boleh dipadam sampai bila bila kita tunggu kes  ini akan dipersembah di mahkamah Allah

maws

2012/9/6 shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
 
Walaupun ianya adalah tanggungjawab UMNO/BN sebagai pemerintah, namun UMNO/BN telah tunaikan janji untuk kebajikan kepada seluruh rakyat tidak kira kepada yang pro pemerintah ataupun kerjanya sebagai tukang karut pembangkang. Namun, sejauh manakah usaha yang dilakukan oleh kerajaan negeri di bawah pemerintahan pembangkang...? Adakah mereka (pembangkang) menepati janji setelah sekian lamanya 55 tahun Malaysia Merdeka, janji-janji manis telah ditepati. Fikir-fikirkan..








No comments:

Post a Comment