Wednesday, September 26, 2012

RG2011... Fw: Berjalan Gunakan Tangan Ke Sekolah

 



Remaja China Berjalan Gunakan Tangan Ke Sekolah

idahsalam.blogspot.
 

 
 
BEIJING - Walaupun kedua kakinya lumpuh, tidak menyurutkan
tekad seorang remaja di China untuk bersekolah. Selama empat
 tahun terakhirmajaren tersebut mengandalkan kedua 
tangannya untuk berjalan ke sekolah.

Menurut Orange, Khamis (20/9/2012) remaja 10 tahun 

bernama Yan Yuhong yang berasal dari Desa Jiaba, Yibin,
 Provinsi Hubei, China itu mengalami lumpuh sejak masih
 kanak-kanak.

Awalnya Yan belajar merangkak, namun dalam empat tahun 

terakhir dia mulai mahir menggunakan kedua tangannya 
untuk berjalan.

Saat ingin berangkat ke sekolah Yan dikhabarkan harus 

bangun lebih awal dibanding teman-teman sekelasnya.
 Kerana waktu tempuhnya untuk berangkat ke sekolah 
berbeza dengan anak-anak lainnya.

Yan bukannya tidak memiliki tongkat namun baginya 

berjalan dengan mengandalkan kedua tangan lebih cepat.

Ayah Yan diketahui juga menderita kelumpuhan yang sama. 

Kini hanya sang ibu yang menjadi tulang belakang 
keluarga dengan menjadi penjual roti. Namun Yan
 bertekad dia akan menyelesaikan sekolahnya.

"Saya tidak ingin berhenti. Saya ingin belajar dengan 

sungguh-sungguh dan menggapai masa depan 
saya," ujar Yan.(rhs)okezone.com

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment