Tuesday, January 28, 2014

Re: RG2011... Rafizi: Hanya kacang dhal dikecualikan GST

 

Mohon pampers anak dimasukkan dalam senarai pengecualian GST. Pampers dizaman sekarang sudah menjadi keperluan dikalangan ibubapa.



On Friday, 24 January 2014 12:07 PM, Pendekar Blogger <pendekarbloggerz@gmail.com> wrote:
 
Rafizi: Hanya kacang dhal dikecualikan GST?
MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI
23 Januari 2014
  • Rafizi Ramli 
  • Rafizi Ramli
PETALING JAYA - Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli hari ini menjelaskan semua perkhidmatan atau barangan yang tidak diumumkan sebagai 'dikecualikan' akan dikenakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

Jelasnya kalau diikutkan dalam ucapan belanjawan Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Tun Razak pada 25 Oktober 2013 hanya kacang dhal disebut sebagai akan dikecualikan GST sebaliknya kacang-kacang lain tidak dinyatakan akan dikecualikan GST, oleh itu baginya 'kacang' lain akan dikenakan GST.

"Kalau kita ingat balik menteri kewangan dalam ucapan belanjawan pada 25 Oktober 2013 beliau ada menyebut... barang makanan asas seperti beras, gula, garam, tepung, minyak masak, 'kacang dhal', rempah ratus, ikan masin, cencalok, budu sekalipun belacan yang akan dikecualikan GST.
 
"...kalau kita faham balik maknanya hanya kacang dhal yang akan dikecualikan GST, sebaliknya kacang kuda, kacang tanah,kacang panjang akan dikenakan GST," katanya ketika sesi Taklimat Faham GST Tolak GST di auditorium MBPJ hari ini.

GST akan diperkenalkan oleh kerajaan pada 1 April 2015 dengan kadar pengenalan sebanyak 6 peratus.


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment