Wednesday, November 19, 2014

Re: RG2014... Aktivis Pondan Dakwa Ditindas Hukum Islam

 

Khunsa d terima kalau pondan pi mampuslah. Kalau pondan dpt beranak mesti ramai x mahu jd pondan.

Sent by Takluk Jagat

On 18 Nov 2014, at 15:12, abiat07 abiat07@yahoo.com [respeks_group] <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:

 

As salam.

ALLAH tak suruh mereka berpura-pura menjadi lelaki kalau memang itu naluri mereka. Tetapi, tak perlula berpakaian seperti perempuan dan meminta hak menjadi perempuan. Kerana itu juga bukan diri mereka yang sebenar. Jadi diri mereka sendiri tanpa perlu melampaui batas agama. Islam itu mudah, Islam itu juga indah. Hanya yang tidak memahami Islam akan melihatnya sempit.

Ramai rakan2 saya yang 'lelaki bernaluri wanita' tidak menjadikan naluri itu untuk jauh daripada ALLAH. Saya ingat lagi pernah menjemput seorang guru pakar sains spm untuk buat bengkel teknik menjawab soalan kepada pelajar saya adalah seorang 'lelaki bernaluri wanita'. Tetapi beliau tetap memakai pakaian yang sesuai sambil membawa 3 orang anak2nya.

Malah, orang2 seperti ini sangat beruntung kerana setiap saat mereka menjaga hati dan perasaan mereka agar tidak keterlaluan adalah pahala. Untung sangat!


On Monday, November 17, 2014 9:36 PM, "Abdul Rahman Sien Abdul-Rahman.Sien@my.ey.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:


 
Kadang kadang2  kita rasa simpati  jugak dengan nasib yang menimpa kaum makyah..  bak kata mereka, mereka juga perlu hidup seperti manusia lain…
Untuk memenuhi kehendak mereka ini, adalah di cadangkan pihak berwajib harus  menubuhkan satu persatuan yang boleh membimbing  mereka , beri latihan untuk berdikari  termasuk  bimbingan agama supaya tidak merasa kekok  bila  berada dalam masyarakat dan juga  tidak di pandang serong, mereka juga terhindar dari terjebak dengan perkara2 yang kurang sihat.
 
"Setiap Kurnian Allah Ada Hikmah nya"
 
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com]
Sent: Saturday, November 15, 2014 7:06 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2014... Aktivis Pondan Dakwa Ditindas Hukum Islam
 
 
Pindah Je Ke Negara Lain..Jangan Dok Kat Malaysia.. Singapore & Thailand Paling Dekat,,,
 
On Friday, 14 November 2014, 9:08, "lailiy bannu lailiy_bannu@yahoo.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:
 
 
Islam hanya melarang umatnya lelaki bertukar menjadi perempuan dan perempuan bertukar menjadi lelaki.iaitu  lelaki menerupaii wanita dan berpakaian wanita dan wantia menyerupai lelaki dan berpakaian lelaki.jangan salah faham.
 
Regards,
Lailiy Sarbanun,
 

From: "Pendekar Bloggerz pendekarbloggerz@gmail.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 12 November 2014, 12:19
Subject: RG2014... Aktivis Pondan Dakwa Ditindas Hukum Islam
 
 
Kuala Lumpur – Golongan transgender secara umumnya sudah lama diterima sebagai sebahagian daripada masyarakat, kata aktivis Nisha Ayub, namun pendakwaan terhadap kumpulan itu meningkat sejak 1982 sebaik saja negeri melaksanakan undang-undang Syariah ke atas mereka yang berpakaian songsang.
Nisha yang juga seorang transgender berkata, keadaan bertambah buruk selepas pihak berkuasa agama lebih giat melaksanakan peruntukan Syariah dalam menghalang lelaki berpakaian wanita.
"Contoh kes adalah di Pahang, di mana undang-undang Syariah sama hanya mula digunakan sejak setahun dua ini," katanya.
Nisha, merupakan ahli pertubuhan pejuang hak transgender yang dikenali Justice for Sisters, berkata terdapat Persatuan "Mak Nyah" ditubuhkan pada 1987 yang mana mereka menerima geran kecil daripada Jabatan Kebajikan Sosial, tetapi hanya bertahan 3 tahun sebelum ditutup kerana menerima tentangan daripada pihak berkuasa agama.
"Ketika itu, tiada sesiapa kena tangkap, selain itu terdapat juga doktor di Kuala Lumpur yang memberi khidmat pembedahan menukar jantina.
"Ia lebih buruk sekarang. Sekarang kami ditangkap hanya kerana menghadiri kenduri kahwin dan menari di sana, kami dipenjara dan kerana undang-undang itu sendiri mereka menghalang daripada kami hidup seperti biasa," katanya.
Nisha, 35, berkata secara umumnya masyarakat tidak mempunyai masalah dengan transgender dan menerima mereka – mengupah mereka sebagai mak andam atau untuk khidmat perkahwinan, tetapi pihak berkuasa yang menghalang mereka.
"Kes di Bahau adalah contoh. Ia sebuah kawasan pedalaman tetapi masyarakat di sana menjemput transgender untuk menari 'joget', malah perancang perkahwinan itu juga transgender," katanya.
Nisha menyifatkan setengah pihak tersilap dengan melihat transgender hanya bekerja dalam industri kecantikan atau seks.
Bukan semua mereka sama, malah tidak semua juga bekerja sebagai perancang perkahwinan atau mak andam seperti yang dikatakan.
Sebaliknya, ramai transgender yang bekerja sebagai profesional, termasuk sebagai peguam.
"Mereka tidak boleh terbuka kerana ia akan menganggu periuk nasi mereka, tetapi ramai yang bekerja dengan syarikat antarabangsa, setengahnya penulis dan artis.
"Terlalu banyak stereotaip terhadap kami… di mana dikatakan kami ini hanya mak andam atau memakai pakaian cantik supaya dapat bekerja dalam bidang kecantikan. Tetapi itu bukan yang sebenar.
"Kami seperti orang lain juga. Kami mempunyai impian dan harapan, sama seperti orang lain juga," katanya.
 
 

___________________________________
The information contained in this communication is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorized to receive it. It may contain confidential or legally privileged information. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. If you have received this communication in error, please notify us immediately by responding to this email and then delete it from your system. EY is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.


__._,_.___

Posted by: Zack <ayohngohh@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (8)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment