Friday, March 25, 2011

Re: RG09... Eskay: 'Saya dalam video itu'

Datuk Shazryl Eskay Abdullah = Datuk T? Aksi Merong Perkasa

|

Breaking News: Dato Shazril Eskay Abdullah is the Dato' T!
Bendahari PERKASA pun terlibat ?? Eskey=S.K orang kedah kata suka kencing orang lah...di kedah dia dah kencing banyak orang, dia kencing KEDA , dia kencing Pejabat haiwan di Paya pahlawan, dia kencing Bank Pertaniang, dia kencing orang kampong mengenai projek kambing dan lembu sampai tak bernani dok do rumahnyalah...bank pun ligan dia pasai hutang tak banyar. Kedai Meat Shoppie dia pun dah lingkop...Nasib baik dia baik dgn Mahathir, jadi nak mengelak diri dia di lantik jadi diplomat kat Thai....tnggu tengoklah bila Mahathir dah tak ada, dia pun tak jadi diplomat lagi...masa tu bank ligan sampai lubang cacing...orang kampong kat Kedah memang kenal dia sebagai S.K. kerana suka kencing dan kelentong orang. Ini cerita video ni ni di bawa oleh bekas seorang penjenayah, seorang munafik dan seorang fasik. Trio 3 jmf(jenayah,munafik dan fasik). Saksi dari 3  org ni di tplak oleh Islam....

Megat Junid juga terlibat ???
Pegang projek jambatan bengkok? Dengarnya Jambatan Bengkok tu projek Datuk T !!!
Jom siasat !!!
actually aku jumpa something dalam sebuah blog; Aku copy and paste di bawah;
  1. Who is Dato T?

    He is Dato Eskay.

    The guy who sue Dato Yahya Jalil on Jambatan Bengkok.Now case in High Court.

  2. Who book hotel room at Carcosa? 

    RISDA.

  3. Who is the Chairman (of RISDA) ?
    Tan Sri Rahim Tamby Chik.

  4. Is the police involve?

    I am not sure.
    But the police officer invite Johari MP for Sungai Petani to Hotel Flamingo Ampang to view the Video. The IGP must come clean of this.Otherwise the police credibility at stake.
  5. Who is the other guy at Hotel Flamingo?

    Dato Shuib Lazim.

    He try to convince Johari to leave PKR.They promise him million.

WHO ARE THESE INDIVIDUALS?


Datuk Shazryl Eskay Abdullah

Photobucket
BACKGROUND:
".... Shazryl Eskay Abdullah, the plaintiff in the case had filed the suit in January 2002, claiming a breach of contract by defendants — Merong Mahawangsa Sdn Bhd and Datuk Yahya A. Jalil — for failing to pay him RM20 million after he had procured the project for them.


In the statement of claim, the plaintiff stated that Yahya, who is the executive director and major shareholder of Merong Mahawangsa, had enlisted his help to procure the project from the government and to secure a RM640 million foreign fund for the project.He claimed that the second defendant had sought his help for his "discretion and good relations" with the government.Shazryl said the second defendant suggested a RM20 million remuneration for his services, which has not been paid...." Read here for more







Tan Sri Rahim Tamby Chik, Chairman of RISDA



Photobucket
Background:
Tan Sri Rahim Tamby Chik is a former vice-president of the United Malays National Organization. He was aligned with Dr. Mahathir during the 1987 UMNO General Assembly. He was the chief minister of Malacca from 1982 to 1994. In 1994 Rahim was charged with statutory rape of a minor, however, the public prosecutor later withdrew the charge citing lack of evidence.[1] Opposition politician Lim Guan Eng was later charged with sedition for printing and distributing pamphlets containing details of the allegation against Rahim. (source: Wikipedia)
Johari Abdul, MP Sg Petani from PKR
Photobucket

Background:
Dato' Johari Abdul is a Malaysian politician and is currently the Member of the Parliament of Malaysia for the Sungai Petani constituency in Kedah, Malaysia. He is a member of the People's Justice Party (PKR) in the opposition Pakatan Rakyat coalition. Johari was elected to the Sungai Petani seat in the 2008 election, defeating Information Minister Zainuddin Maidin of the ruling Barisan Nasional coalition.He was previously a director of the National Civics Bureau.[3] He has a Master's degree in Strategic Studies from the University of Lancaster. (source: Wikipedia)

Dato Shuib Lazim - Treasurer of PERKASA
 




From: dsj <dsjkamarul@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: ♥*¨*☆Fairlady Shania♥*¨*☆ <fairladyshania@gmail.com>
Sent: Thu, March 24, 2011 3:42:06 AM
Subject: Re: RG09... Eskay: 'Saya dalam video itu'

 

Petunjuk Rasulullah Mengenai Fitnah
Firman Allah s.w.t. "Hai orang-orang yang beriman! kalau datang kepada kamu orang fasik membawa berita, periksalah dengan saksama supaya kamu tidak mencelakakan suatu kaum dengan tidak diketahui, kemudian kamu menyesal atas perbuatan itu" (Ayat 6 : Surah Al-Hujurat)
Beberapa hadith Rasulullah s.a.w. mengenai fitnah :
1. "Tidak akan masuk syurga pembawa fitnah" (Hadith riwayat Bukhari dan Muslim)
2. "Yang paling dikasihi oleh Allah di antara kamu adalah : mereka yang baik akhlak, yang merendahkan sayapnya (diri), yang suka dengan orang dan yang disukai orang. Manakala yang dimurkai oleh Allah adalah : mereka yang pergi membawa fitnah, yang menceraiberaikan di antara saudara dan mencaci orang yang tidak berslah akan kesalahannya" (Hadith riwayat At-Tabharani dan Abu Hurairah r.a.)
3. Abu Zhar Al-Ghiffari berkata, Rasullullah s.a.w. bersabda :"Barangsiapa menyiarkan terhadap orang muslim satu perkataan untuk memalukannya dengan tidak sebenarnya, nescaya dia akan diberi malu oleh Allah dalam neraka pada hari kiamat" (diriwayatkan oleh Ibnu Abid Dunya)
4. Abu Darda berkata : Rasulullah s.a.w. bersabda "Laki-laki manapun yang menyiarkan terhadap seseorang satu perkataan di aman orang itu terlepas (tiada tersangkut dengan perkataan tersebut), untuk memalukannua di dunia, nescaya berhak Allah menghancurkan laki-laki itu pada hari kiamat dalam api neraka".
5. dari Ibnu Umar bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda :"Sesungguhnya tatkala Allah menjadikan syurga, lalu berfirman kepada syurga itu :"Berbicaralah". Maka syurga itu berkata :"Berbahagialah siapa yang masuk kepadaku". Lalu Allah berfirman :"Demi KemuliaanKu dan KeagunganKu! Tidak akan menempati pada engkau 8 golongan manusia :-
a) orang yang selalu minum khamar
b) yang selalu berzina
c) yang qattaat (tukang fitnah)
d) yang mengetuai peperangan
e) pengawal penguasa
f) orang yang bertingkahlaku seperti wanita
g) orang yang berkata :"Atas diriku janji Allah, kalau aku tidak berbuat begitu dan begitu. Kemudian dia tidak menepati perkataannya itu". (Ihya Ulumuddin, Jilid 3)
6. Diriwayatkan Ka'bul Ahbar, bahawa kemarau telah menimpa kaum Bani Israil. Lalu Nabi Musa berdoa meminta hujan berulang-ulang. Tetapi tidak juga diturunkan hujan kepada mereka. Maka Allah s.w.t. menurunkan wahyu kepada Musa :"Sesungguhnya Aku tidak menerima doa engkau dan doa orang-orang yang bersama engkau, di mana di kalangan engkau itu ada nammaam (pembawa fitnah), yang berkekalan buat fitnah". Maka Nabi Musa berdoa :"Wahai Tuhanku, siapakah orang itu? Tunjukkanlah, siapakah orang itu? Tunjukkanlah kepadaku pembuat fitnah itu, sehingga aku dapat mengeluarkannya dari kalangan kami". Tuhan berfirman :"Hai Musa! Aku melarang kamu dari namimah (Pembuat fitnah)". maka bertaubatlah mereka semua. Lalu diturunkan hujan kepada mereka.
7. Diriwayatkan dari Umar bin Abdul Aziz bahawa seorang laki-laki datang kepadanya menerangkan sesuatu tentang orang lain. Maka Umar berkata kepadanya: "kalau engkau mahu, maka kami akan memperhatikan tentang keadaanmu. Kalau engkau dusta, maka engkau termasuk orang yang disebut dalam ayat ini. "Kalau datang kepadamu orang fasik yang membawa berita, periksalah dengan saksama". Dan kalau engkau benar maka engkau termasuk orang yang disebut dalam ayat ini", "Suka mencela, berjalan membuat hasung dan fitnah". Kalau engkau kehendaki, nescaya kami memaafkan engkau. Lalu laki-laki itu berkata : "Maaf wahai Amirul Mukminin. Dan aku tidak akan mengulangi lagi untuk selama-lamanya."
8. Imam Al-Ghazali mengatakan bahawa tukang fitnah tidak dapat dipercayai kata-katanya dan tidak diterima sedekahnya. Sesungguhnya fitnah ditegakkan di atas kedustaan, kedengkian dan kemunafikan. Kesemua sifat ini adalah tungku dapur kehinaan.


2011/3/24 ♥*¨*☆Fairlady Shania♥*¨*☆ <fairladyshania@gmail.com>
 

Salam,

Bergegar dunia politik pengarah filem lucah tan sri, dan pelakonnya datuk,
tayangan perdana disebuah hotel...( kuasa, wang dan perempuan inilah
permaianan politik yang menjijikan, juga kerana dendam kesumat yang
lama berakar umbi). Jelas mereka lebih takutkan Anwar dari Allah. Muga
mereka-mereka yang terlibat akan bertaubat dan mendapat hidayah dah
taufik. Dalam usia begini adalah lebih baik banyakan amalan untuk akhirat,
tapi mereka telah leka dengan duniawi mereka diistidrat...semuga Allah
mempermudahkan jalanan hidup kita semua....


2011/3/24 newsfowarder™ <3@pendekarblogger.com>
Eskay: 'Saya dalam video itu'
Jimadie Shah Othman
Mac 23, 11
4:59pm
Kongsi 3051
"Saya dalam video itu".

Begitu pengakuan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah - yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T - apabila ditanya sama ada beliau yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditayangkan kelmarin.

NONEShazryl (kiri) yang mengakui bekas sahabat Anwar bagaimanapun enggan menjelaskan apakah peranannya ketika adegan itu berlaku.

Beliau juga enggan mendedahkan di bahagian mana gambar beliau dilihat dalam rakaman itu kerana ia sudah menjadi kes polis.

Menurut seorang pemberita yang menonton video itu, selain seorang wanita dan lelaki mirip Anwar, terdapat seorang lagi dilihat di permulaan video itu. Bagaimanapun, bahagian mukanya tidak kelihatan.

Shazryl hari ini tampil dalam sidang media bersama bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik bagi menjelaskan persoalan berhubung identiti Datuk T.

Menariknya, Rahim menjelaskan, Datuk T bukanlah individu, sebaliknya merujuk kepada tiga kawan baik.

"T ini (merujuk pada) trio, three," kata Rahim sambil menambah seorang lagi adalah Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari Pertubuhan Pribumi Perkara PERKASA.

Sahabat setiakawan

Shuib bagaimanapun tidak hadir.

Ditanya mengenai siapakah Datuk T yang sebelum ini dilaporkan masuk mengambil jam yang didakwa milik Anwar dalam bilik hotel, tempat adegan itu didakwa berlaku, Shazryl mengakui orang itu adalah dirinya.

NONEBercakap dalam sidang media di sebuah hotel di ibu negara petang tadi, Rahim mendakwa mereka bertiga - yang disifatkan sebagai "sahabat setiakawan" - tampil mendedahkan video itu kepada media memandangkan Anwar merupakan pemimpin tinggi dalam politik negara.

"Dia pemimpin tinggi, hendak jadi PM. Jadi kita mesti lihat akhlaknya," kata Rahim sambil mendakwa cuma mahu menegakkan kebenaran.

Walaupun memperoleh video itu kira-kira dua minggu lalu, mereka berkata hanya menayangkannya kelmarin kerana baru menemui tempat yang sesuai, dengan mempertimbangkan aspek "keselamatan".

Shazryl mengakui menyimpan video "tunggal" itu anakala Rahim pula mengaku menguruskan tempat tayangannya di sebuah hotel mewah di ibu negara.

p/s: hoiii..umno! hampa dah melampau! NAS ISMA, nasihat la sikit taktik kotor politik spt ini yg coba dimainkan oleh pemimpin hampa...dah teruk sangat...tak takut ka anak2 hampa nanti ikut perangai mcm ni??? nasib baik datuk JO tak makan rasuah, alhamdulillah kpd ALLAH yg telah menunjukkan kebenaran dan menanam kesedaran ke dalam hati manusia!

fuhh...dahsyat fitnah politik yg hampa reka ini..
TAK TAKUT TUHAN KA WOIII???

TAK TAKUT NURAKA KA WOII!

TAK TAKUT AZAB KUBUR KA WOII!

TAK TAKUT MUNGKAR NAKIR KA WOI!

KA HAMPA MMG DAH LANGSUNG TAK PERCAYA PD AGAMA DAN TUHAN?

ahh...rakyat's...perhatikanlah semua ini baik2...dan bertindaklah dgn bijak...

--



-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.GELANGMANIKWANI TA.BLOGSPOT. COM (New)
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.




--


Baby mosquito came back after 1st time flying.

His dad asked him "How do you feel?"
He replied "It was wonderful, 
Everyone was clapping for me!"
Now thats a Positive Attitude.

♪♫•*¨*•.¸¸♥♥¸¸.•*¨*•♪






--
Warmets regards
dsjkamarul
….Nothing in life is to be feared..it is only to be understood….
Don't be afraid to give up the good to go for the great!!!!
 
Usahlah kenali diriku,kerana sesungguhnya diriku ini mempunyai banyak kelemahannya.Tatapilah coretan-coretanku,bahan-bahan yang dikirim di sini,kelak andai ada ilmu di dalamnya,ambillah ia untuk dijadikan Pedoman Hidup ini.Sesungguhnya,itulah ilmu-ilmu-Nya.

Sebaliknya pula,sekiranya tidak sesuai coretan-coretanku di dalam ini,buangkanlah ia jauh sejauh, jauhnya.Kerana ketahuilah,itulah sebenarnya kelemahanku...
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Six Essential Qualities that are the key to success:Sincerity, Personal integrity, humility,Courtesy,Wisdom,Charity.
====================================
Kepada sesiapa yang Berkenaan
 
Declaration
Setiap Penulisan,Nukilan maupun sebarang Article Yang Diposting Ke Laman sesawang ini,Ianya hanyalah Sebagai Bahan Bacaan Sahaja.Pengirim Tidak Samasekali Terniat Walaupun Sebesar Hama Untuk Mempengaruhi Hati Maupun Perasaan Pembaca. Dan Ianya Juga Tiada Kaitan Samasekali Samada Yang Masih Hidup Maupun Yang Telah Mati.
Sekian dimaklumkan
dsjkamarul
November 26th 2010


No comments:

Post a Comment