Wednesday, March 30, 2011

Re: RG09...DSAI Bakal PM 1Malaysia... Anda Setuju?

 

Salam warga respek,
 
Ya, cukup2lah komen pasal English language...mari kita berinteraksi mengenai isu statement 'Nas_Isma'.
 
Sy ni org biasa saja, nak kata pandai politik pun tidak, tapi byk jugak berfikir dgn benda2 yg berlaku termasuk politik semasa.
 
Banyak perkara yg berlaku yg menjadikan masyarakat tertanya2 samada betul ke tidak saudara A terlibat di dalam semua skandal liwat/seks yg dituduh. Kes liwat yg pertama, walaupun akhirnya di dapati tidak bersalah, terdapat nota2 dari hakim2 yg bersidang yg mengatakan bahawa ada 'homosexual activities' yg berlaku. Bolehkah sesiapa menyangkal atau menghilangkan keraguan masyarakat dgn statement itu. Kes kedua dgn saudara S..Saudara S sanggup bersumpah di depan Al-Quran, sedangkan saudara A tidak mahu bersumpah sedangkan kalau sebenar2nya kejadian itu tidak berlaku, Saudara A harus jugak bersumpah untuk meyakinkan masyarakat dan menguatkan tanggapan org ramai bahawa kejadian itu tidak pernah berlaku. Tambahan pulak diberitakan setakat ini, ada DNA 'Y' dalam "tutttttt" S sedangkan bukannya mudah malah tak masuk akal nak berkonspirasi utk tanam DNA 'Y' dalam "tuttt" S. Jadi, jangan salahkan atau memaki hamun sesetengah org yg 'berpendapat' atau 'berpersepsi'  'mungkin' ada kebenaran sesuatu yg terjadi itu. Sy sebut 'mungkin', mungkin betul, mungkin tidak.....dan 'berpendapat' dan 'berpersepsi' , yg tidak boleh disamakan dgn menuduh atau memfitnah..
 
Semua kesalahan samada rasuah, politik wang, penyalahgunaan kuasa atau jenayah moral/peribadi/seks/liwat (andainya dilakukan pemerintah ataupun pembangkang) etc adalah sesuatu yg amat besar dan tidak boleh dimaafkan, seandainya seseorang itu ingin menjadi pemimpin tertinggi di Malaysia, atau menjadi PM Malaysia..
 
Jadi, untuk menjawab soalan  "DSAI Bakal PM...1Malaysia....Anda Setuju?.........tunggu habis kes mahkamah dulu lah... Kalau di dapati tidak bersalah, maka layaklah..Kalau di dapati bersalah, tidak layaklah..Itu pun kalau keputusan mahkamah dihormati..Kalau mahkamah & setiap keputusannya masih diragui, kita tidak perlu bersusah payah untuk bertanya atau menjawab soalan2 macam ni...baik kita duduk diam2 buat kerja masing2, buat amal ibadah & jariah & harap Allah ampun dosa2 kita selama ini..
 
Akhirnya, bagi saya setiap org ada persepsi masing2, dan kadang2 ketaksuban dan simpati kita yg membuak2 & keterujaan kita kpd aura-kepemimpinan & imej seseorang itu menyebabkan kita akan mempertahankan sesuatu atau seseorang itu walaupun apa2 pun bukti yg dibangkitkan...perkara ini tidak perlu dipersalahkan sebab itu adalah lumrah hati manusia..Sy berdoa semoga Allah swt akan menunjukkan jelas kepada kita bahawa 'kebenaran itu adalah kebenaran, dan kebatilan itu adalah kebatilan..'..& perkara2 yg jijik/dangkal yg dituduh itu tidak pernah berlaku,,tetapi andainya ia betul2 berlaku, malang lah nasib bangsa Melayu....Wallhualam
 
 
 
 
----- Original Message -----
From: Mohd Yusof
Sent: Wednesday, March 30, 2011 5:55 PM
Subject: RG09...DSAI Bakal PM 1Malaysia... Anda Setuju?

 

Nas Isma:

Anwar has entered UMNO politics since 1983, I was a lecturer at ITM Terengganu and entered UMNO politics since 1981 at Bandar Kluang Branch. I am much younger than him but more senior in term of membership. He climbed the ladder of success and gained political power smoothly because of support from Dr M but he was sacked in 1998 because of his wrongdoings. Yes he is popular but do not forget, no one is perfect anyway... I believed with all the lies and troubles he brought to himself, to his family, to his fellow friends and to his country... he is not worth it to become our next Prime Minister. What do you think?

.. tetapi menghina dan menuduh yang bukan-bukan terhadap sedara sendiri tentulah tidak baik.

Salam warga Respeks

Saya terlepas banyak thread yang berkaitan namun izinkan pula mencelah sebagai pemerhati politik....Rasanya saya belum lagi berkesempatan membaca komen terhadap statement di atas yang mendapat sambutan agak luar biasa juga daripada di kalangan cerdik-pandai orang Melayu...

Bahawa itulah sebenarnya tujuan kita bila berinteraksi di maya ini tanpa perlu mahu terikut-ikut rentak tarian si pemukul gendang jika kita sendiri tidak mengenali sepak terajang seni silat biar pun sekadar dalam bentuk tarian... Jika ingin mencari kelainan maka sudah pasti dengan memasuki gelanggang pilihan hati ATAU terus sahaja menjadi ahli kumpulan sorak?

Oopps, mujurlah DSAI ini Ketua Pembangkang merangkap Penasihat PKR, er, nasib beliau terselamat oleh ketokohan yang diunggulinya... jika tidak, sudah pasti beliau sudah lama tersungkur! Apa pun bukti konspirasi tetap menjadi duri dalam daging selagi kes ini belum selesai di mahkamah namun persepsi yang menjadi teka-teki ialah sama ada kes fitnah-tuduh-liwat ini mengatasi isu rasuah, politik wang dan penyagunaan kuasa.. Persoalannya: apakah anda cukup selesa berada di bawah sistem perlembagaan tanpa perlu mengurangkan 2/3 majoriti sekurang-kurangnya!?
 

 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment