Wednesday, March 30, 2011

RG09... PR Selangor Tidak Gentar BN Intai 9 Kerusi ADUN

 


PR Selangor Tidak Gentar BN Intai 9 Kerusi ADUN



SHAH ALAM 30 MAC : Pakatan Rakyat Selangor tidak gentar dengan 'keangkuhan' Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa UMNO BN optimis akan merampas sekurang- kurangnya sembilan kerusi dewan undangan negeri (DUN) Selangor pada pilihan raya umum akan datang, yang membolehkan parti perkauman itu menubuhkan kerajaan negeri pada penggal seterusnya.
ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata setinggi manapun keyakinan Muhyiddin, ia tetap bergantung kepada sejauh mana penerimaan rakyat terhadap parti itu.
Nik Nazmi berkata, tsunami politik yang melanda Selangor pada Mac 2008 bertitik tolak kepada sifir pemerintahan korup UMNO BN yang seringkali membelakangkan rakyat.
"Tidak ada masalah dengan komen TPM tersebut, ini negara demokrasi, tak kiralah dia nak kenalpasti 9 ke 10 ke 15 itu terpulang kepada dia tapi saya rasa dalam kenyataan TPM juga beliau akui bukan mudah BN untuk ambil alih Selangor dan itu satu pengiktirafan kepada kerajaan negeri."
Nik Nazmi berkata umum mengetahui pemerintahan UMNO BN sebelum ini sentiasa disulami dengan skandal dan korupsi yang mencuri tumpuan ramai.
"Walaubagaimanapun kita maklum bahawa Selangor ini lubuk emas BN dan mereka akan menggunakan segala daya upaya mereka, pelbagai cara untuk memastikan mereka dapat merampas kembali Selangor."
Sementara itu, ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San berkata jika UMNO BN berhasrat mahu merampas kerusi tersebut melalui saluran yang tidak betul, umpamanya melalui 'transaksi' membeli ADUN, bukan sahaja merendahkan kreadibilit parti itu dipersada politik tetapi juga kehilangan dokongan rakyat.
"Bilangan kerusi yang akan ditawan oleh UMNO-BN itu tidak penting, apa yang penting ialah sanggupkah TPM bertanding dengan Pakatan Rakyat atas asas yang adil iaitu mereka tidak akan menyalahgunakan jentera kerajaan dalam PRU akan datang."
Sebelum ini, UMNO BN menumbangkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak setelah didakwa 'membeli' 3 orang ADUN iaitu Adun Behrang, Jamaluddin Md Radzi, Adun Changkat Jering, Osman Jailu dan Adun Jelapang, Hee Yit Foong.
Dalam pada itu, ADUN Selat Klang, Dr Halimah Ali yakin pengurusan yang telus dan memihak kepada rakyat makin disedari rakyat negeri Selangor.
Justeru beliau menyerahkan kepada rakyat untuk menilai kerajaan negeri manakah yang benar- benar menjaga kebajikan mereka.
"Tapi apa yang kita lihat dari segi respon dan kajian yang kita buat kepada rakyat negeri Selangor, insyaAllah rakyat masih lagi bersama Pakatan Rakyat dan juga rata-ratanya mereka menerima dengan baik dan berbesar hati dengan segala program dan aktiviti serta perancangan yang telah pun dijalankan oleh Pakatan Rakyat."
Halimah berkata, pelbagai program yang dilaksanakan kerajaan negeri disenangi rakyat terutama program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).

"Sebab itu dengan jenama merakyat ekonomi Selangor (MES) itu adalah satu konsep di mana segala peruntukan kita adalah berpaksi kepada keperluan dan kepentingan rakyat itu sendiri jadi kita tidak rasa gundah dengan apa yang telah disebutkan oleh UMNO-BN.
MES merangkumi Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS), Skim Mesra Usia Emas (SMUE), Pusat Khidmat Krisis Sehenti (OSCC), Bekalan Air Percuma 20 meterpadu, Hadiah Anak Masuk Universiti, Tabung Pendidikan Anak Pekerja Ladang dan Program Peningkatan Hasil Bahan Mineral dan Galian.
Semalam Muhyiddin dilaporkan sebagai berkata, BN telah mengenalpasti sembilan kerusi DUN di Selangor yang berpotensi untuk dirampas kembali pada pilihan raya Umum ke-13 bagi membolehkan BN kembali menerajui negeri itu.
Muhyiddin berkata, walaupun BN mungkin menghadapi tentangan hebat daripada parti pembangkang, namun jika ada usaha gigih ia bukan sesuatu yang mustahil untuk dicapai.TVS
Imbang Penuh

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment