Monday, March 28, 2011

Re: RG09... Re: PAS MANA ADA PRINSIP?

 

kkdg...malu nak explain kat anak2 kecil kita
umno oh umno !!
dimana letakkan Islam
halal haram pun dah tak kisah !!



From: Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>
To: lah68 ripen <lah68_ripen@yahoo.com.sg>
Cc: PerisikRakyat@yahoogroups.com; respeks_group@yahoogroups.com; mediaumno@gmail.com; YB Haji Ahmad Maslan <ahmadmaslan@pmo.gov.my>; pekan@parlimen.gov.my
Sent: Monday, 28 March 2011 16:42:37
Subject: RG09... Re: PAS MANA ADA PRINSIP?

 

Saya dah send ke pihak berkenaan. TQ for your info.


From: lah68 ripen <lah68_ripen@yahoo.com.sg>
To: Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>
Cc: PerisikRakyat@yahoogroups.com; respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Mon, March 28, 2011 4:34:23 PM
Subject: Re: PAS MANA ADA PRINSIP?

Rakyat lebih muak dan meluat dengan berita sex dan liwat yang tersiar hampir setiap hari di TV dan media perdana.. Adakah Nas Isma pernah membuat analisis terhadap kebosanan rakyat dengan berita sex dan liwat ini? Seorang pakar psikologi pernah berkata.. apabila sesuatu berita disebut berulang-ulang, lama-kelamaan orang akan mempercayainya.. tapi teori ini tidak lagi releven dengan masa kini apabila teknologi semakin maju.. lebih-lebih lagi teori ini terluncur daripada akal fikiran seorang manusia. Apa yang berlaku sekarang ialah sesuatu berita yang sering diulang-ulang akan menimbulkan kebosanan dan rasa muak orang terhadap berita itu... cubalah sendiri.. katakan sesuatu secara berulang-ulang kepada rakan-rakan anda.. adakah mereka akan mengkagumi anda atau akan meluat...
 
Bagi Gerakan Tipu pula.. bukan main lagi prinsip keislaman diorang bila sebuat pasal mendengar daripada kedua belah pihak... Apakah GT sendiri mengamalkan prinsip mendengar daripada kedua belah pihak? Bagaimana pula dengan ama


From: Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>
To: ziee lipan <ziee_lipan@yahoo.com>; MalaysiaNews@yahoogroups.com; mohd zull <zullmohd@hotmail.com>; PerisikRakyat@yahoogroups.com; xstream <pejal71@gmail.com>; aliismail71@yahoo.com; hijatpanjang@gmail.com; hizamri@yahoo.com; Fiqa Huda <fiqahuda@yahoo.com.my>; amriwahab@gmail.com; azmanothman@yahoo.com; wafi_74@yahoo.com.my; mdrozali.mohdnor@samsung.com; that421@yahoo.com; taufik ahmad <taufik26878@yahoo.com>; Roslan Salleh <roslan.salleh@yahoo.com.my>; Najib Malik <sham_najib@yahoo.com>; nazacomp@gmail.com; UMNO - Zulkepli Abu Samah <zas62000@yahoo.com.sg>; farhansobri@yahoo.com; zulfmn@gmail.com; wu_di80@yahoo.com; lah68_ripen@yahoo.com.sg; trg_ujang@yahoo.com; akiroro_2007@yahoo.com; Sabarudin_Mohamed@toshibatec-tim.com.my; nazrin2u@yahoo.com; Dane <fdan_s@yahoo.com>; Nik Mahdhir Ariffin Nik <nikmahdhir_82@yahoo.com.my>; that421@yahoo.com; taufik ahmad <taufik26878@yahoo.com>; Roslan Salleh <roslan.salleh@yahoo.com.my>; "@yip 67" <ayip67@gmail.com>; anis adly <anisadly@yahoo.com>; Mohd Khair Jantan <khirjr@neg.com.my>; MURAD <murad@precico.com.my>; azura@mahsa.edu.my; ishak saleh <abang_is2222@yahoo.com>; Hasno bin Hashim Hashim <hasno.hashim@yahoo.com>; faridahib@yahoo.com; Wan Zamzahidi bin Wan Zahid <wan.zamzahidi@delphi.com.my>; news@bernama.com.my; news@tv3.com.my; editor@sinarharian.com.my; editor@thestar.com.my; daeng@hmetro.com.my
Cc: pekan@parlimen.gov.my; Dato' Seri Abdul Hadi Awang <marang@parliamen.gov.my>
Sent: Monday, 28 March 2011 15:21:31
Subject: PAS MANA ADA PRINSIP?

Pemimpin dan segelintir ahli totok PAS melihat parti mereka seperti tak ada cacat celanya... Mereka sahaja yang Islam yang lain tidak? Mereka sahaja yang baik, yang lain dituduh rasuah belaka. Mereka sahaja yang seronok nak masuk syurga, yang lain tak layak pula?
 
Tambahan keterbergantungan PAS kepada populariti Anwar sejak tahun PRU10 (1999) sangat menonjol, mereka tak peduli samada Anwar yang mereka sanjung dan dewakan itu adalah peliwat, penyangak dan parasit... perosak agama, bangsa dan negara.
 
Mereka jumud, sokong Anwar membuta-tuli. Dengan sokongan kawan-kawan Yahudi dan Kristian di Amerika Syarikat, Australia, Singapura dan Indonesia, Anwar cuba menampilkan diri sebagai pejuang rakyat, pejuang hak-asasi dan demokrasi yang teraniaya.
 
Percubaan beliau untuk membawa gerakan reformasi ala Amien Rais dari Indonesia telah gagal. Begitu juga dengan percubaan untuk membawa Revolusi Baju Merah Thailand dan Mesir ke Malaysia, turut gagal.
 
Kegagalan Anwar membentuk Kerajaan Pusat pada 16 September 2008 seperti yang dijanjikan adalah bukti sahih dan jelas bahawa beliau sebenarnya adalah seorang pembohong dan kaki kelentong, anarkis dan pengkhayal...
 
Teori Konspirasi yang beliau jaja sejak tahun 1998 adalah ciptaan dan manipulasi beliau sendiri, mula-mula ia diguna untuk mendapat simpati dan mengabui mata rakyat tentang isu salahguna kuasa, salahlaku seks dan kegagalan beliau sebagai TPM dan Menteri Kewangan.
 
Kes Liwat Saiful lwn Anwar diguna sebaik mungkin untuk memutihkan diri dari kesalahan tetapi orang ramai kini telah muak, mual dan loya dengan segala tipu-helah dan pembohongan beliau. Anwar boleh membohongi orang ramai setiap hari, tetapi dia tidak mampu untuk terus berbohong di Galeri Mahkamah yang awal-awal lagi telah dituduh sebagai tidak adil, ikut telunjuk kerajaan (BN) dan berat sebelah.
 
Karpal Singh is King, Ummi Hafilda and Nalla Karuppan are the key witnesses for Anwar. Karpal pernah kata Anwar seorang PELIWAT tetapi kini beliau membela Anwar pula, kenapa? Sekarang sample DNA Anwar sudah pun diterima sebagai bahan bukti di Mahkamah... maka kita tunggu sahaja apakah keputusan perbicaraan kes liwat beliau.
 
Penulis percaya Anwar dan Wan Azizah tengah bengang dan pening!
 
Siapakah yang untung jika Anwar masuk ke dalam kalau bukan Azmin Ali sebab beliau adalah Timbalan Presiden PKR yang paling kaya yang langsung tak ada perasaan dan hati perut terhadap orang lain.
 
Adakah patut PKR hanya memberikan 3 kerusi DUN kepada SNAP untuk dipertandingkan di PRN Sarawak pada 16/4 nanti, padahal SNAP lebih senior dan lebih lama wujud berbanding PKR. Itulah dia Anwar dan Azmin, mereka seperti biasa bagai anjing dengan bayang-bayang, msentiasa tamak dan suka membuat kontroversi untuk kepentingan diri.
 

From: ziee lipan <ziee_lipan@yahoo.com>
To: MalaysiaNews@yahoogroups.com; mohd zull <zullmohd@hotmail.com>; PerisikRakyat@yahoogroups.com; xstream <pejal71@gmail.com>; aliismail71@yahoo.com; hijatpanjang@gmail.com; hizamri@yahoo.com; Fiqa Huda <fiqahuda@yahoo.com.my>; amriwahab@gmail.com; azmanothman@yahoo.com; wafi_74@yahoo.com.my; mdrozali.mohdnor@samsung.com; that421@yahoo.com; taufik ahmad <taufik26878@yahoo.com>; Roslan Salleh <roslan.salleh@yahoo.com.my>; Najib Malik <sham_najib@yahoo.com>; Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>; nazacomp@gmail.com; UMNO - Zulkepli Abu Samah <zas62000@yahoo.com.sg>; farhansobri@yahoo.com; zulfmn@gmail.com; wu_di80@yahoo.com; lah68_ripen@yahoo.com.sg; trg_ujang@yahoo.com; akiroro_2007@yahoo.com; Sabarudin_Mohamed@toshibatec-tim.com.my; nazrin2u@yahoo.com; Dane <fdan_s@yahoo.com>; Nik Mahdhir Ariffin Nik <nikmahdhir_82@yahoo.com.my>; that421@yahoo.com; taufik ahmad <taufik26878@yahoo.com>; Roslan Salleh <roslan.salleh@yahoo.com.my>; "@yip 67" <ayip67@gmail.com>; anis adly <anisadly@yahoo.com>; Mohd Khair Jantan <khirjr@neg.com.my>; MURAD <murad@precico.com.my>; azura@mahsa.edu.my; ishak saleh <abang_is2222@yahoo.com>; Hasno bin Hashim Hashim <hasno.hashim@yahoo.com>; faridahib@yahoo.com; Wan Zamzahidi bin Wan Zahid <wan.zamzahidi@delphi.com.my>
Sent: Mon, March 28, 2011 2:31:15 PM
Subject: PRINSIP ISLAM PAS KAH KAH KAH


GT selalu terfikir mengapa PAS, apabila berlakunya satu isu, tidak mahu mendengar dari kedua-dua pihak.    Paling jelas, kes Saiful Bukhari.  PAS lebih senang mendengar kelentong Anwar.  Mengapa PAS tidak mahu memberi peluang kepada diri mereka sendiri, agar mendengar cerita dari Saiful.  

Berdegar-degar dengan slogan membangun bersama Islam, disahut pula dengan lafaz pujian membesarkan Allah yang Esa, namun dari konsep pemahaman dan penerimaan prinsip Islam tidak pula diaplikasikan dalam konteks isu liwat Anwar terhadap Saiful. 

Terbaru, Nalla yang selama ini memegang rapi rahsia Anwar sudi untuk bertemu dengan PAS, dengan harapan agar ceritanya menjadi pertimbangan agar PAS tidak terus dikeldaikan oleh PKR.  Ini sudah tentu melibatkan agama Islam dan orang Melayu.  Bukan itu sahaja, ia juga melibatkan seluruh rakyat yang bernaung dibawah panji Jalur Gemilang.  

Sekali lagi, pendekatan tidak mahu mendengar dari sebelah pihak menjadi pilihan PAS.  Mat Put, Abg Din P, malah Idris Ahmad menyatakan nada yang hampir sama, tidak mahu melayan hasrat Nalla itu.  Sinisnya mereka berkata mereka "kenal" akan Nalla.  Bagaimana pula dengan Anwar?

Di manakah prinsip Islam, iaitu dengar dari kedua-dua pihak, diletakkan seperti yang mereka laung-laungkan?  Malang bagi penganut PAS kerana dihalang dari berfikir secara waras.  Jiwa "totok" yang telah meresapi mereka adalah acuan dari pemimpin2 mereka.  Kesetiaan itu penting, namun kebenaran itu lebih penting.  Lebih2 lagi dalam menentukan pemimpin, apakah sanggup dipimpin oleh manusia yang Nabi tidak mengaku umat?  Nauzubillahiminzalik!!!

Terbuktilah bahawa PAS hanya menggunakan agama untuk kepentingan politik mereka semata-mata.  Islam hanyalah alat, walhal hati mereka tidak berani berhadapan dengan kebenaran!!!

Adakah ini melayakkan kita menggelarkan mereka, MUNAFIK???





__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment