Sunday, March 13, 2011

RG09... Beberapa masalah






Assalamualaikum dan salam satu susu...

MASALAH SUSAH BUANG AIR BESAR DAN BUASIR BERDARAH

NAMA : AHMAD BAHARI MOKHTAR
ALAMAT : LOT 3209 JALAN KEBUN, 
SEKSYEN 30 SHAH ALAM SELANGOR 


Saya mengalami masalah susah buang air besar dan buasir berdarah selama lebih 20 tahun iaitu semenjak berumur 30 tahun sehinggalah sekarang. Tak tahulah macam mana nak bayangkan betapa perit dan sakit yang saya alami bila nak buang air besar. Jika saya meneran kuat sikit untuk cepatkan proses pembuangan najis kerana tak tahan nak cangkung lama-lama, apalagi terpancut-pancutlah darah keluar dari celahan

dubur. Rasanya perit, pedih dan menyakitkan. Astaghfirullah al 'Aziim. Mungkin saya ni banyak dosa. Apapun semuanya saya tanggung dengan redha kerana mungkin ini adalah ujian dan peringatan dari Allah buat saya.


Bermacam-macam ubat saya dah cuba daripada yang tradisional sampailah yang akhir sekali dengan perubatan hospital menerusi rawatan pembedahan kecil yang juga disebut "teknik rubber bending". Saya akui bahawa penyakit saya ini memerlukan saya berpantang makan terutamanya cilipadi dan daging. Bila saya tidak mengambil makanan pedas dan daging, adalah nampak kurang sikit. Tapi manalah nak sedap makan jika tak pedas dan bercili. Sejarah keluarga saya(9 beradik termasuk arwah ayah mempunyai masalah buasir) tapi kebanyakan mereka tidaklah seteruk saya).


Dipendekkan cerita, baru-baru ni seorang sahabat lama bernama Ramle datang menziarahi saya dan beliau memperkenalkan kepada saya SUSU KAMBING HIGOAT keluaran HR Marketing Sdn. Bhd. Dia suruh saya cuba amalkan minum sebelah pagi(sebelum sarapan) dan minum sebelah malam(sebelum tidur). Saya sebenarnya dah lama tak minum susu samada susu lembu ataupun kambing. Tapi entah macam mana pertama kali saya minum bersama sahabat  saya tu yang kebetulan nak belanja saya minum free, saya terus jatuh hati dengan keenakan rasanya yang langsung tidak berbau kambingpun seperti yang saya gambarkan sebelumnya. Dia mencadangkan supaya saya mencuba sekotak dahulu dan bila benar-benar serasi dan berkesan bolehlah mengamalkannya. Lagipun minum susu kambing ni ikut sunnah nabi katanya.


Setelah hampir seminggu saya mencuba, susu pun dah nak habis sekotak, terasa perubahan yang amat ketara dalam tubuh badan saya. Selama 3 hari yang awal darah keluar lagi banyak, jika ditadah mungkin dalam secawan ada la. Letih dan lesu saya dibuatnya. Saya beritahu sahabat saya kenapa darah makin banyak keluar? Katanya "Itulah tindak balas yang memberi petanda awal bahawa proses rawatan sedang berlaku terhadap penyakit buasir saya".


Dia sarankan supaya teruskan minum dan ditambah dengan pengambilan kapsul susu kambing. Seterusnya lepas seminggu, buasir tetap buasir, darahpun masih keluar lagi, cuma yang saya heran saya tak rasa perit atau pedih dan tak rasa sakit seperti sebelum ni. Subhanallah ! Buasir saya mula mengecut dan darah pun hanya keluar beberapa titik sahaja. Saya tak perlu nak meneran kuat-kuat lagi seperti sebelum ini dan termenung lama-lama dalam tandas. Saya yakin semua perubahan ini berlaku dengan pertolongan Allah dan penyebab dari minum susu kambing. Semoga penyakit buasir saya boleh sembuh sepenuhnya tidak lama lagi, insyaAllah.


 

NAMA: RAKIAH BT YUNUS
NO. K/P: 570917-06-5506 UMUR : 51 Tahun
ALAMAT: No.182, Desa Murni, Songsang,28000 Temerloh, PAHANG
H/P: 013-6057048

MASALAH KESIHATAN :GASTRIK

Saya menghadapi masalah Gastrik yang serius. Menurut doktor kandungan asid dalam perut saya cukup tinggi. Berikutan dengan itu saya tidak dapat makan makanan yang pejal, pedas dan masam — contohnya, saya tidak dapat makan nasi semenjak 6 bulan lepas.Saya mencuba beberapa produk kesihatan yang ada dalam pasaran tetapi tidak memberi kesan yang positif.Setelah diperkenalkan Higoat saya
meminumnya 2 kali sehari (disebelah pagi dan malam). Selepas 1 minggu meminumnya saya tidak menghadapi masalah sakit perut lagi dan masalah gastrik saya sema kin pulih - saya dapat makan nasi dan makanan yang lebih pejal semula seperti biasa.Bersyukur saya kepada tuhan kerana dipertemukan dengan produk Higoat keluaran HR Marketing ini dan terima kasih banyak2 kepada En. Saaya kerana memperkenalkannya.

Salam.....

Apabila tiba Ramadhan, macam-macam pula penyakit yang muncul dan dijadikan alasan yang menghalang diri daripada berpuasa. Ramai beranggapan tidak makan dalam tempoh yang lama akan menyebabkan asid di dalam perut bertindak balas sehingga menyebabkan sakit perut atau dalam perkataan mudah 'gastrik'.

Sebenarnya sakit perut tidak hanya disebabkan gastrik, tetapi banyak penyebab lain seperti pedih ulu hati, batu dalam pundi hempedu, ulser dan radang pankreas dimana kebanyakkannya menimbulkan simptom sama. Bagaimanapun gastrik tidak boleh dijadikan alasan untuk

sesetengah individu itu tidak berpuasa seperti orang lain. Sebaliknya pesakit masih boleh
berpuasa jika mereka benar-benar memahami apa itu gastrik dan ditahap kronik manakah gastrik yang dialami.

Dengan pilihan makanan yang betul selain memahami kebaikan puasa itu sendiri, secara tidak langsung dapat mengurangkan rangsangan tindak balas kimia yang berlaku di dalam otak. Ini adalah kerana tindak balas kimia itulah yang menjadi punca penghasilan asid selaku pendorong utama kepada gejala kurang selesa khususnya pada perut.




Beberapa Tip Menghindari Gastrik

- Mengamalkan minum susu kambing

Susu Kambing membantu mengawal asid hidroklorik dalam perut dan melindungi membran mukus lapisan perut daripada rosak.

- Hindari memakan bahan-bahan jeruk, buahan masam atau makanan bercampur minyak sapi.

- Jangan selalu biarkan rasa lapar atau terlewat makan.

- Selalu amalkan puasa sunat.


Kepada yang berminat untuk mendapatkan produk susu kambing sila hubungi pengedar di bawah :

http://susukambingbest.forumotion.com/index.htm


Daftar ahli online : Klik daftar

3 pilihan menjadi ahli :


RM50.00 dapat sekotak + beg comel + kit niaga ( katalog )

RM230 dapat 7 kotak susu + beg + kit niaga ( katalog )
RM230 dapat 4 kotak susu + 2 kotak kopi susu kambing +
 
Jom daftar ahli susu kambing

Sila ke :

respeks-blog
respeks_group








No comments:

Post a Comment