Friday, March 25, 2011

RG09... Fw: Satu Cara Untuk Malaysia Jadi Tuan Rumah Piala Dunia!!

 


Satu Cara Untuk Malaysia Jadi Tuan Rumah Piala Dunia!!
 
selatanonline

Cadangan Asean untuk membida hak tuan rumah bersama Piala Dunia 2030 kini bagaikan impian yang tidak mungkin menjadi kenyataan.

Hal ini berikutan kenyataan Presiden Fifa, Datuk Seri Sepp Blatter yang menyifatkan idea Menteri Luar Asean di Lombok Januari lalu sukar untuk dilaksanakan selepas pihaknya memutuskan tidak berminat menerima bidaan mana-mana negara yang mahu berkongsi menganjurkan kejohanan bola sepak terbesar itu selepas Piala Dunia 2018.

Sepp Blatter secara berdiplomasi menyatakan , ia satu cadangan yang bagus tapi secara realitinya ia bukan mudah untuk dilakukan.

Hanya ada satu usaha terakhir gunakan Big Mama atau First Lady atau Rosmah Mansor,untuk kempen bida Piala Dunia Bolasepak 2030 di Malaysia. Anifah Aman nampaknya gagal.FAM seolah tidak berminat.

Rosmah Mansor boleh kempen untuk Mohamad Hammam lawan Step Blatter pada pemilihan Presidfen Fifa pada 1 Jun ini.Tapi mampukah Rosmah untuk melobi.Mungkin jalan-jalan dia suka, untuk orang Afrika dia sudak kira OK.Cuma dengan orang Eropah ,Rosmah agak sukar untuk melobi.


Dalam pada itu, Blatter turut mengumumkan kesediaannya untuk bertanding bagi menerajui Fifa buat penggal keempat biarpun dikhabarkan bakal ditentang Presiden Konfederasi Bola Sepak Asia, Mohamad Hammam pada sesi pemilihan yang dijadual berlangsung pada 1 Jun ini di Zurich.


Jika betul ini khabar buruk buat Rosmah Mansor,jika dia menjadi jurucakap Anifah Aman,Menteri Luar Malaysia.Oleh sebab dia juga disokong Presiden FAM.
 
Posted by tok_aji

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment