Friday, December 28, 2012

Re: RG2011... Nasihat dari Dr MAZA

 

cukup2 lah wahai orang melayu...jgn asyik menuding jari sana sini...bertaqwa lah kepada allah...yg benar tetap benar...yg salah tetap salah...jgn kerana nak berpolitik kita sesama melayu yg jatuh ke bawah...bangsa lain maju kedepan...

2012/12/27 wahab sulaiman <wahabsulaiman@gmail.com>
 

SALAM ,,Maaf bertanya pada Dr Mohd Asri Zainul Abidin , baru2 ini Presiden MCA menghina islam dan kenapa Dato Seri  Jamil dan Datuk Mashita DI Jabatan Perdana Menteri hanya berdiam diri dan tak kata apa2 terhadap President tersebut...adakah UMNO sudah takut dgn MCA kerana takut kalah di pilihanraya ke 13 ini, UMNO berharap ramai pengundi datang dari MCA, jadi mereka berdiam diri saja kerana mahu menang..adakah  ugama di utamakan dulu atau parti di utamakan dulu...minta komen dari Dr Mohd

sekian.
maws

2012/12/23 Mas Joko Mas Joko <abang_jo63@yahoo.com>
 

Nik Aziz Tak perlu berselindung disebalik serban untuk menghalalkan segala-galanya
Posted by Sungai Rapat at  4:50 PM


Walaupun Amanat Haji Hadi sebagai "kisah lama" tetapi penyokongnya masih menggunapakai sehingga menimbulkan perpecahan dikalangan umat Islam, bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, adalah lebih baik sekiranya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat penarikan secara rasmi amanat itu.


Nik Aziz tidak sewajarnya berselindung disebalik serban dengan mempertahankan perbuatan yang bercanggah dengan kehendak Islam sehingga menyebabkab perpecahan umat Islam.

Menurutnya, amanat yang berbunyi Umno itu kafir diungkapkan Hadi sewaktu angin kebangkitan Islam kira-kira 30 tahun lalu. Waktu itu UMNO dikatakan bersama MCA dan MIC bagaimana sekararang bila Pas bersama DAP dan PKR.

"Walaupun ini merupakan perkara lama. Amanat tersebut diungkapkan ketika zaman muda beliau (Hadi). Ketika itu angin kebangkitan Islam mempengaruhi segenap pemuda ditambah dengan ketegangan sistem Perlembagaan yang menjadi teras negara ini," katanya lagi.

Katanya, perkara sama turut berlaku kepada ramai tokoh-tokoh pemimpin muda pada ketika itu sehingga berlaku sembahyang dua Imam, halal darah orang Umno, haram memakan daging yang disembelih oleh orang Umno.

"Pas sekarang sudah lain. Saya melihat kepimpinan hari ini sudah tahu hala tuju perjuangan mereka ternyata berbeza. Pas juga mempunyai Dewan penyokong bukan Islam sedangkan Umno tidak ada. Pas lebih mendengar arahan daripada pemimpin DAP sedangkan Umno mampu memberi arahan sendiri.  Hadi juga sudah beberapa kali bertemu dengan pemimpin parti lain termasuk Umno untuk membincangkan kerajaan perpaduan.

"Amanat ini seharusnya ia dihentikan dengan segera. Jika tidak, akan muncul macam-macam lagi termasuk isu 13 Mei. Tutup buku lama," katanya lagi.






Siapa kata Amanat Haji Hadi tiada kesan kepada orang Islam terutamanya penyokong Parti Islam SeMalaysia (PAS). Seorang bekas anggota Pemuda Tahan Lasak Pas yang ditubuhkan untuk menjadi samseng ketika ceramah mereka mendedahkan terpaksa membuang daging Qurban disebabkan perbuatan sembelih itu dilakukan oleh Imam orang Umno.

Che Ngah Nat Hassan berumur 80 tahun yang kini telah bertaubat dan tidak mahu lagi menyertai parti Pas mendakwa "kerana amanat Haji Hadilah kami bukan sahaja membuang daging Qurban malah tidak bermasyarakat dengan orang lain," katanya

Beliau kini yang telah insaf kerana perbuatannya juga telah memecah-belahkan perpaduan umat Islam di Malaysia.

"Saya menyeru kepada anak-anak muda agar kembalilah ke jalan yang benar dengan mengikut perintah Allah bukan mengikut kehendak pemimpin tertentu demi untuk kepentingan politik", katanya lagi.

"Kini Pas bukan lagi dilihat parti Islam kerana hampir semua pemimpinnya telah dikawal oleh pemimpin bukan Islam seperti DAP dan PKR," tambahnya lagi








--

From Ryus


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (5)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment