Monday, December 31, 2012

Re: RG2011... ULAMA POLITIK TIDAK BOLEH LARI DARI SIFAT ASSOBIYAH

 

sudahlah...dah naik meluat....jangan terlibat dalam politik pastu ada hati nak nasihat...kat sini asyik nasihat satu pihak ajer..sudahlah..pergi bungkus dan sambung belajar..undi nanti takyah keluar..nak juga sila undi BN jer..

2012/12/29 amri el wahab <amriwahab@gmail.com>
 

Ulama tidak dimiliki oleh satu perkumpulan. Ini bermaksud ulama juga tidak boleh cenderung pandangannnya ke atas sesuatu kumpulan seperti partI politik.Ulama adalah milik semua umat Islam dan ulama perlu ikhlas berdakwah bukan untuk duniawi.

Syeikh Nuruddin Marbu al-Banjari mengingatkan kita dengan katanya: "ANDA KENA TAHU PASAL PERIHAL POLITIK DALAM MALAYSIA NAMUN TIDAK PERLU ANDA TERLALU FANATIK ATAU TERLIBAT DENGAN POLITIK..Kalau ANTUM jadi Ulama dalam BN,antum gerenti akan mengangkat2 BN dan menghentam PAS,kalau ANTUM jadi Ahli PAS pula,antum akan menghentam ahli BN dan mengangkat Ahli PAS pula...sebab itu jika anda tidak terlibat dengan mana2 politik,antum boleh menasihati KEDUA2NYA" ...Akhir kalam Syeikh mengatakan: "INI PANDANGANKU,ANTUM KALAU ADA PANDANGAN SENDIRI, ANA HORMATI.."

Syeikh Nuruddin Marbu al-Banjari juga ada menyatakan: "JANGAN KAMU ADA PERASAAN BENCI TERHADAP ORANG YANG BERIMAN DISEBABKAN KETAKSUBAN KAMU TERHADAP SESUATU PARTI POLITIK SEHINGGA BERANI MENDOAKAN "WA SALLIT ALAIHIM KALBAN MIN KILABIK" kepada mereka...Kata Syeikhuna: Ingat,Syafaat Rasulullah saw itu untuk ORANG YANG PERNAH MELAKUKAN DOSA2 BESAR KEPADA ALLAH.... "


===================================

Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.




--
Xstream-BOP

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment