Tuesday, March 5, 2013

RG2011... Re: Sultan Sulu Tiada Wang Beli Senjata, Bina Tentera - Lokman Nor Adam

 

yang ni saya setuju. diaorg ni mmg geng samseng kat sabah, malas kerja tapi pandai kaut untung dari org laen. Diaorg x mampu nak beli sume peralatan perang ni kalo x ade pihak yang sponsor........   since kerajaan BN plan nak suruh puak ni sokong BN dgn provide kad pengenalan dan kerakyatan..... sape lak dalang yang yang bagi peralatan perang ngan baju perang untuk puak ni buat kacau kat Sabah??? Puak ni sanggup buat ape saje untuk duit.... so.. sape DALANG dalam sume ni ??????? Fikirlah sendiri.... jangan terlalu taksub menilai pemimpin, jangan fikir kalo pemimpin tu pandai berhujah dia pemimpin yang baik.... banyak benda yang di luar pemerhatian kita. Pada saya, jangan kita bergaduh2 sesama kita especially di ruangan ini untuk mempertahankan orang yang kita hanya kenal 2% dari segi luaran. Kita sume tak tahu perangai sebenar pemimpin yang ade kat Malaysia ni . Fikirkan tentang negara dan perpaduan negara. Fikirkan masa depan anak2 kita.... you all tahu tak, kita ni ade yang sampai bermati-mati menyokong pihak tertentu yang kita sendiri tak tahu baik buruk perangai mereka. Dulu sebelum merdeka, moyang kita bermati-matian lawan penjajah.... kita plak??????? fikir la... Tolong la jangan taksub sangat dgn mana2 pemimpin, kalo diaorg menang election nanti pun, you all ingat diaorgn ni pergi cari you all ke bawak you all gi wat Haji?? Fikir ape yang terbaik untuk keamanan negara dan keamanan anak cucu kita nanti, tak kira la parti ape sekali pun , pada saya umat Islam itu harus bersatu padu, membentuk satu parti yang kuat, kukuh, berlandaskan syariat Islam tak kira la parti ape pun, kalo sume parti Islam kat Malaysia ni merge lebih bagus la. Kumpulkan ulama kita di Malaysia  ni supaya brainwash sket sume pemimpin Islam kat Malaysia ni supaya perjuangan mereka sebagai pemimpin di landasan yang betul. Tak salah kalo kita bersama-2 ngan agama lain dalam membangunkan Negara kerana bangsa lain pun merupakan penyumbang ekonomi yang besar untuk negara.

wasalam.

보낸 사람: shredder virtuoso <rattlesnakesssss@gmail.com>
받는 사람: "chainz_of_frenz@yahoogroups.com" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>; "jarum_emas@yahoogroups.com" <jarum_emas@yahoogroups.com>; "MalaysiaNews@yahoogroups.com" <MalaysiaNews@yahoogroups.com>; "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "SahabatInteraktif@yahoogroups.com" <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>
보낸 시간: 2013년 3월 5일(화요일) 12:14 오후
제목: RG2011... Sultan Sulu Tiada Wang Beli Senjata, Bina Tentera - Lokman Nor Adam

 
Sultan Sulu Tiada Wang Beli Senjata, Bina Tentera - Lokman Nor Adam
Posted by Wak Canang
Kes pencerobohan Lahad Datu, Sabah menimbulkan seribu tanda tanya kepada banyak pihak terutama apabila gerombolan diketuai잸gbimuddin Kiram, adik kepada Sultan Jamalul Kiram III mempunyai kelengkapan persenjataan lengkap dan canggih.


Menurut Lokman Nor Adam, bekas penasihat kepada Sultan쟓odinood Ibni Almarhum Sultan Mohammad Julaspi (didakwa sebagai waris sah Kesultanan Sulu), kemampuan sultan sebenar ataupun sultan palsu untuk mempunyai senjata canggih termasuk pelancar peluru boleh dipertikaikan memandangkan kemampuan kewangan keluarga kesultanan Sulu adalah terhad.

"Bagaimana secara tiba-tiba menjelang pilihan raya dan selepas pertemuan Anwar Ibrahim dengan Nur Misuari serta pertemuan Jeferry Kitingan dengan Raja Muda Sulu Palsu, pihak kesultanan Sulu palsu ini mampu membentuk sebuah pasukan tentera sedangkan dulunya mereka beli uniform pun tidak mampu," tambah Lokman lagi.


Malah melihat jumlah kehadiran gerombolan "tentera diraja" Sulu ini disamping kemahiran dimiliki mereka, ternyata gerombolan penceroboh ini telah menerima latihan daripada pihak tertentu sebelum berani untuk menceroboh ke Sabah.

Mungkin hakikat ini sukar diterima sesetengah pihak, namun timbul persoalan, siapakah yang memberi bantuan kewangan kepada gerombolan penceroboh ini sehingga membolehkan mereka mendapatkan kelengkapan persenjataan dan latihan sebelum mereka bertindak menyerang Sabah?

Dalam pada masa yang sama keterlibatan Anwar Ibrahim dan Nurallaj Misuari dalam merencanakan pencerobohan ini wajar dipertimbangkan memandangkan Misuari mempunyai perkaitan dengan kumpulan penceroboh Lahad Datu ini, manakala Anwar pula didakwa beberapa kali menemui Misuari sebelum insiden pencerobohan ini berlaku.





__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (4)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment