Thursday, March 28, 2013

RG2011... Bahan Toksik Dalam Kereta Yang DiPasang di China

 

Salam alaik,

Jika anda menggunakan kereta import dari China, sila baca berita ini : 
 
Menurut laporan media TV rasmi di China - CCTV baru-baru ini, terdapat ramai pengguna yang komplen bau tidak enak dan juga sakit-sakit setelah menggunakan kereta mewah yang dipasang di China. Ini termasuklah kereta Audi, Mercedes dan BMW. 

Untuk mendapatkan keuntungan dengan cara menjimatkan kos, pembuat kereta di China menggunakan ASPHALT untuk interior kereta mewah tersebut dan menghentikan penggunaan getah semulajadi dan resin. Menurut TV CCTV lagi, pembuat kereta di China telah menggunakan ASPHALT sejak 3 tahun lagi. 

Asphalt boleh menyebabkan CANCER dan MASALAH PERNAFASAN, selain daripada Asbestos. Apatah lagi kesan buruknya jika kedua-dua bahan toksik  ini dicampurkan.

Pada bulan Ogos 2012, sebanyak 23,000 buah kereta China yang diexport ke Australia telah di arah tarik balik dari jalanraya oleh kerajaan Australia. Ini kerana terdapat Asbestos dalam interior bahan Asphalt. Jenama kereta yang terlibat ialah Great Wall dan Chery.

Saya ada 2 persoalan : 

1. ADAKAH KENDERAAN DI MALAYSIA YANG DI-IMPOT DARI CHINA JUGA MENGGUNAKAN BAHAN YANG SAMA ?

2. DI MALAYSIA, PIHAK MANAKAH YANG BERTANGGUNGJAWAB UNTUK MEMPASTIKAN KESELAMATAN PENGGUNA KERETA DARI BAHAN TOKSIK ?

Harap para pembaca ambil perhatian dan bincangkan.

NOTA :
Sejak beberapa tahun, saya telah berulangkali ke China untuk memenuhi tugasan sebagai penyelidik pasaran bagi pihak beberapa syarikat Saudi Arabia dan Malaysia. Untuk menjalankan tugasan dengan baik, salahsatu daripada aktiviti yang sangat penting ialah sentiasa memantau keadaan - pasaran, sosial, ekonomi, politik dan hubungan antarabangsa negara itu. Dari sinilah saya banyak bertembung dengan peluang yang cukup menyeronokkan serta juga beberapa masalah yang amat menakutkan - termasuklah yang saya utarakan hari ini..

---------------------------------------------------------------------------------

{ Pencegahan Penagihanhttp://www.pengasih.org

{ Doa-doa Pendekhttp://www.MalaysiaKu.com

---------------------------------------------------------------------------------

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment