Wednesday, March 27, 2013

Re: RG2011... Cari pasal lagi dgn geng pakatan-Restoren Sekinchan Ikan Bakar CAWANGAN Ayer Keroh Dah Bungkus

kalau hang tera hang buat la
yg majukan bisnes dia pun, orang bangsa dia jugak
patut kena kaji
mcmana buleh lingkup

jgn nak melatah sgt
rasanya kalau restoran baru bukak esp melayu
konfem kami akan pergi
kalau 1st dtg pun dh rasa mcm hampeh, servis out, harga mahal
mmg tiada esok bagimu la
byk lagi restoran melayu yg lebih baik(bersaing cara baik)

hang la tak pergi support hilmi
sbb tu boleh lingkup
aptb..puhhh


Hilmi_Budiman wrote:
 

WhiteCoffee tu apasal tak nak boikot? Sbb milik DAPig kan? puihhhhhh

2013/3/20 Insan Manusia <insanmanusiakini@gmail.com>
 

busuk busuk pun melayu kita gak kata macai..tapi melayu busuk macam ni kita tak perlu sebab dia senang makan sorang dan lebih rela kongsi dgn org bukan melayu walaupun rasis taraf wahid byk dah terbukti



2013/3/19 abu hassan <hassanisma5485@yahoo.com>
Patutnya umno, pekida atau perkasa buat kempen pulak utk mempromosikan kedai ikan bakar ni tapi tulah dia, harap jamal belajar sesuatu dari episod ni. Sedih tengok orang Melayu ni berniaga tiada hala tuju. Peniaga mesti bersikap neutral. Kalau nak menyokong pun diam2lah. 

--- On Mon, 3/18/13, NewsforwarderRT <3@pendekarblogger.com> wrote:

From: NewsforwarderRT <3@pendekarblogger.com>
Subject: RG2011... Cari pasal lagi dgn geng pakatan-Restoren Sekinchan Ikan Bakar CAWANGAN Ayer Keroh Dah Bungkus
To: MalaysiaNews@yahoogroups.com
Cc: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Monday, March 18, 2013, 4:31 AM


 

Dan kita pun masih ingat...betapa dengan sombong dia mengeluarkan kata kata ini dahulu...

Sesungguhnya roda kehidupan itu berpusing, kamu tidak selamanya diatas ...insafilah diri..

 

 

 

Perniagaan Sekincan Ikan Bakar Saya Ok Jer!..Boikotlah Kalau Nak! - Datuk Jamal

Sunday, May 27, 2012 Posted by Roslan Alan

 

 

Datuk Jamal Md. Yunus sebelum ini tidak begitu dikenali walaupun beliau mempunyai rangkaian restoran ikan bakar yang terkenal di ibu negara termasuk di Johor dan Melaka.

 

Restoran Sekinchan Ikan Bakar yang diusahakannya kini mula menjadi sebutan apabila ia semakin hari dilihat semakin berkembang dan berjaya 'menembusi' pasaran makanan ikan bakar.

 

 

Namun tindakannya mengetuai Majlis Tindakan Peniaga-peniaga Kecil Kuala Lumpur dan melancarkan 'Bersih 4.0 Cintakan Keamanan' ternyata mengundang 'padah' apabila satu gerakan besar-besaran dilancarkan termasuk melalui media sosial baru seperti Facebook untuk memboikot perniagaan yang diusahakannya itu.

 

 

Untuk rekod, antara aktiviti Jamal dan ahli-ahlinya dalam kempen tersebut termasuklah menjalankan perniagaan – sebagai tanda protes – di hadapan kediaman Pengerusi Bersama Bersih 2.0, Datuk S. Ambiga

 

Ketika diminta mengulas mengenai 'reaksi balas' mereka yang marah dengan tindakannya itu, Jamal berkata, tidak timbul soal beliau hendak mencari pasal atau bergaduh dengan sesiapa termasuklah penyokong Bersih 3.0.

 

"Saya berkawan dengan semua orang, termasuk dengan penyokong pembangkang, tetapi apa yang saya dan rakan-rakan buat ini adalah untuk mencari keadilan bagi kami golongan peniaga yang teruk terjejas apabila demonstrasi itu berulang-kali dilakukan di kawasan kami.

 

" Kami bukan ada agenda politik bila nak 'buka gerai' di depan rumah Ambiga, saya rasa sedih apabila ada pihak yang menggunakan kesempatan ini untuk menghentam saya secara peribadi termasuk nak memboikot perniagaan yang saya jalankan.

 

" Tak mengapalah, itu hak mereka, Alhamdulillah perniagaan saya bertambah baik walaupun saya tahu sudah ada gerakan yang semacam ini," katanya.

 

Jamal juga sebelum ini menarik perhatian media apabila menawarkan hadiah dua buah kereta mewah bernilai kira-kira RM2 juta melalui kempen tersebut.

 

 

Beliau berkata, hadiah tersebut disediakan sebagai usaha memupuk dan mendapatkan sokongan warga Kuala Lumpur untuk menjadikan bandar raya itu bebas daripada perhimpunan haram dan rusuhan.

 

"Kita akan buka sebuah laman pengikut Bersih 4.0 di Facebook dan menyeru orang ramai supaya menyertai kempen 'Cintakan Keamanan' sebagai bantahan kepada Bersih yang satu lagi.

 

"Melalui usaha ini, kita berharap Bersih 4.0 akan menjadi penutup kepada perhimpunan Bersih yang menjadikan Kuala Lumpur huru-hara," katanya.

~Sumber Blog Po umNO 

 

 

Hakikatnya selepas Bersih 4.0 - pengusaha restoran rugi, cawangan ditutup akibat demo [gambar kedai kena lelong]

ini cawangan kota damansara. sumber - FB

 

ini cawangan sri segambut. sumber - FB

 

sumber : sekinchanikanbakar.com

 

Dan dengarnya banyak lagi cawangan sekinchan ikan bakar turut akan mengalami nasib yang sama. baguslah. sebelum kena boikot pun memang dah banyak komplen yang kedai ni servis lembab, makan tak sedap, lepas tu harga mahal. daripada buat malu nama sekinchan, elok la bungkus awal awal.

 

 

 

 

Sepantas mana dia naik mendadak sepantas itu juga dia jatuh merudum, apa lagi  jika modal dari bersumberkan hasil "wang panas!!!"..

 

 

 

From: MalaysiaNews@yahoogroups.com [mailto:MalaysiaNews@yahoogroups.com] On Behalf Of Muhammad Darwish
Sent: Monday, March 18, 2013 10:33 AM
To: MalaysiaNews@yahoogroups.com
Cc: jarum_emas@yahoogroups.com; chainz_of_frenz@yahoogroups.com
Subject: [MalaysiaNews] Re: Cari pasal lagi dgn geng pakatan-Restoren Sekinchan Ikan Bakar CAWANGAN Ayer Keroh Dah Bungkus

 

 

Itulah kekuasaan Allah untuk tunjukkan pada goblok2 amno sewel..padah dari khianat,fitnah,rasuah,judi,arak dll..tapi puak2 peragut duit rakyat.masih x sedar diri lagi.


On Monday, March 18, 2013, Mr.Badrul-PKG <badrul@pkgcisb.com> wrote:
>  
>
> Paying dah terbang di badai rebut..
>
>  
>
> From: MalaysiaNews@yahoogroups.com [mailto:MalaysiaNews@yahoogroups.com] On Behalf Of Kamal Zaman
> Sent: Monday, 18 March, 2013 9:51 AM
> To: MalaysiaNews@yahoogroups.com
> Subject: Re: [MalaysiaNews] Cari pasal lagi dgn geng pakatan-Restoren Sekinchan Ikan Bakar CAWANGAN Ayer Keroh Dah Bungkus
>
>  
>
>  
>
> satu lagi contoh bisnes yang ada "payung" politik
>
> 2013/3/18 Pendekar Blogger <pendekarbloggerz@gmail.com>
>
>  
>
> Restoren Sekinchan Ikan Bakar CAWANGAN Ayer Keroh Dah Bungkus
>
>  
>
> Blog omakkau.blogspot.com
>
> Dengan tertutupnya Restoran Sekinchan Ikan Bakar cawangan Ayer Keroh, Melaka , maka dikira hampir kesemua cawangan restoran ini sudah ditutup.
>
> Kalau di Melaka, negeri UMNO paling kuat didunia pun restoran Sekinchan Ikan Bakar yang terkenal sebagai penyokong paling totok UMNO pun boleh lingkup dan tutup kerana tiada pengunjung apa lagi kalau beroperasi dinegeri UMNO dikira 3/4 mati.
>
> Ertinya penyokong tegar UMNO pun tak pergi menjamu direstoran-restoran Sekinchan Ikan Bakar kepunyaan Jamal Yunus diseluruh negara.
>
> Ahli, penyokong dan pendokong UMNO terbukti tidak mempunyai semangat setia kawan membantu sesamai ahli dan penyokong ketika diperlukan.
>
> Masih nak harapkan UMNO dan para ahlinya membantu rakyat jika rakyat menghadapi satu-satu kesusahan?
>
> Tepuk dada tanya iman. Cuitkan minda tanya akal logik.
>
>  
>
>



No comments:

Post a Comment