Tuesday, July 30, 2013

RG2011... Fw: Kisah Kacang Lupa Kulit

 



Kisah Kacang Lupa Kulit

malaysiaberih.blogspot
penarikbeca.blogspot
Renungkan :
saat kita lapar, tangan ibu yang menyuapi. saat kita haus, tangan ibu yang berikan minuman. saat kita menangis, tangan ibu yang menyeka air mata. saat kita gembira, tangan ibu yang menadah syukur,
memeluk kita jamant dengan deraian
air mata bahagia.

saat kita mandi, tangan ibu yang meratakan air ke semua badan, bersihkan semua kotoran. saat kita dirundung masal... ah, tangan ibu yang membelai duka sembari berkata, sabar nak, sabar ya sayang.

tetapi,

saat ibu telah tua serta kelaparan, tiada tangan dari anak yang menyuapi. dengan tangan yang gemetar, ibu menyuapkan sendiri makanan ke mulutnya dengan linangan air mata. saat ibu sakit, di mana tangan anak yang ibu inginkan bisa menjaga ibu yang tengah sakit ?

saat nyawa ibu terpisah dari jasad. saat jenazah ibu akan dimandikan, di mana tangan anak yang ibu inginkan untuk menyirami jenazah ibu untuk paling akhir kali.

tangan ibu, tangan ajaib.
sentuhan ibu, sentuhan kasih, bisa membawa ke surga firdaus.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment