Saturday, January 11, 2014

RG2011... Fw: Logo Halal Di Tin CarlsBerg

 



Logo Halal - From Copenhagen With Love

biaqpila.blogspot
libanglibu.blogspot

Kita tunggu sampai berjanggut beruban berjambang,
Kita tunggu sampai nasyid berdentum-dentam di Hard Rock Kapir,

Kita tunggu apa The Grand Mufti of UMNO Harussanasini nak kata?

Gambar dicedok dari FB Affendi Rauf Affendi

Aku tak tau gambar ini ori atau tidak.

Cuma persoalannya,
kenapa JAKIM sampai ke Copenhagen  mencari sub-con logo halal?
Kontrektor Melayu Bumiputera Islam kelas F, G, H, I, J, K, L, M, ...dan JKKKKKKKKK kan berlambak-lambak tak ada projek sekarang?

Kahkahkahkah!!!
 

Logo Halal Di Tin CarlsBerg

biaqpila.blogspot
tintaasyraf.com

Terkejut juga tengok tin Carlsberg ada logo halal Jakim, entah datang dari mana datangnya logo halal tersebut. 

Pihak JAKIM pun telah membuat laporan polis berkenaan isu ini, mungkin ada pihak-pihak yang tertentu ingin mensabotaj JAKIM dalam penggunaan logo halal JAKIM ini.


Kita kalau bab halal ni sangat sensitif, tapi kalau bab orang dah jelas-jelas bantu Israel dapat pulak sedap-sedap makan. Relaks je telan sampai suap menyuap.

Tak pe la, kita ikut fatwa kat Malaysia, janji kita dah terlepas, itu sensitiviti kita yang sebenarnya, tak sensitif langsung pada saudara kita di tempat lain.

Kita sebenarnya sensitif kalau kat batang tubuh sendiri, orang cakap pentingkan diri sendiri. Sebagai contohlah, kalau kamu nampak orang sedang mengelek motosikal di tepi jalan disebabkan oleh tayar dia pancit, kita nak berhenti tidak. Lagi pun masa itu, kita dah lewat nak gi jumpa kawan ni. Kita tak kan berhenti punya! Confirm.

Dalam kepala kita, mungkin ada orang lain yang tolong ni. Lagi pun, aku bukan ada alat nak tolong, kedua, kemungkinan penjenayah menyamar ni, silap-silap aku yang kena rompak dah la kawasan sunyi kat situ.

Macam-macam lagi lah kita akan berburuk sangka kan, sebab apa semua ini berlaku? Sebabnya kita sebenarnya dah serasi dengan budaya SEKULAR yang ditanam dalam diri kita, sekular ini menanam sifat JANGAN BANTU ORANG LAIN. 

Tengok sahaja kalau kita solat kat R&R, ramai orang solat, tetapi berapa kerat je yang solat berjamaah padahal dah tahu tu, RM 1 dan RM 27 yang mana lebih tinggi. Itu mementingkan diri sendiri juga tu.

Inilah kita sebenarnya, sebelum Carlsberg betul-betul jadi halal kat akhirat kelak, kita kena bersedialah untuk ke arah itu.

Wallahuaklam.

comments:

Anonymous said...

halal utk menteri2 taik umno dan macai2nya.....kah kah kah

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment