Monday, June 23, 2014

RG2011... Fw: BUDAYA MURNI RAKYAT JEPUN MENULAR KE JOHOR!

 



BUDAYA MURNI RAKYAT JEPUN SEMPENA PIALA FIFA 2014 SUDAH MENULAR KE NEGERI JOHOR!!!

omakkau.blogspot
 

Sebelum ini satu dunia diheboh dan dipaparkan dengan beberapa kepin gambar betapa murni dan mulkianya serta pembersihnya masyarakat Jepun ketika menonton Pertandingan pasukannya di Piala FIFA 2014 di Brazil.

Para penyokong tegarnya dipaparkan sedang mengutip sampah sarap di stadium berkenaan .. tindakan dan gelagat mereka mendapat liputan meluas seluruh duni dengan kata-kata pujian mnelimpah ruah.

Dilaman sosial dan blog menjadi viral.

Akhirnya gelagat dan perangai penyokong setia Jepun itu menjadi ikutan pula oleh masyarakat kita di Johor Bahru apabila dilihat penyokong JDT beramai-ramai membuat kerja amal mengutip sampah dan membersihkan stadium selepas menonton perlawan bolasepak di Stadium Larkin JB.

Sikap penyokong yang membantu pihak pengurusan stadium wajar dipuji apabila sebaik selesai perlawanan, mereka dilihat mengutip serta membersihkan kawasan tempat duduk mereka.

Amalan sedemikian sekiranya dijadikan satu budaya pastinya mampu menjadikan kita sebagai contoh yang baik kepada generasi akan datang serta menjadikan budaya kebersihan sebagai salah satu ciri-ciri penyokong kita yang merupakan satu sikap positif yang telah pun diamalkan oleh penyokong luar negara terutamanya Jepun dan Korea Selatan.

Tidak mustahil sekiranya jika kita mahukan pasukan bertaraf dunia, kita juga mampu menjadi penyokong bertaraf dunia.

Sekali lagi jutaan terima kasih serta salam hormat diucapkan kepada semua para penyokong yang terlibat. Perubahan yang positif bakal membawa kita ke suatu tanda aras baru sebagai penyokong dan yang nyata, anda adalah yang terbaik. Tahniah Omak Kau ucapkan.
 
 
 
----- Original Message -----
 
Sent: Monday, June 16, 2014 11:09 PM
Subject: Fw: PENYOKONG JEPUN MENGUTIP SAMPAH DI STADIUM

PENYOKONG PASUKAN JEPUN MENGUTIP SAMPAH DI STADIUM SELEPAS PERTANDINGAN MELAWAN PASUKAN IVORY COAST MENDAPAT PUJIAN DUNIA!!!

omakkau.blogspot
 
Di rakam kelihatan beberapa  penyokong pasukan Jepun yang terbang ke Brazil untuk Piala Dunia FIFA 2014, sedang mengutip sampah dan membersihkan stadium selepas perlawanan menentang pasukan Ivory Coast.

Mereka dilaporkan mau memastikan dengan menunjukkan kepada dunia bahawa kehadiran para penyokong Jepun disana tidak membuat kacau-bilau dan menggangu permainan.

Walaupun selepas kekalahan 2-1 kepada Ivory Coast pada hari Sabtu, 14 Jun, beberapa penyokong Jepun telah dilaporkan dilihat mengambil sampah.

Gambar-gambar yang menunjukkan para penyokong yang bertekad mau memastikan tiada sampah di sisi.

Itu agak satu langkah yang bergaya yang datang dari penyokong pasukan yang kalah... Apakah budaya mulia dan dikagumi ini akan di ikuti oleh rakyat kita?????
 

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment