Tuesday, October 14, 2014

RG2014... Fw: BERI SUBSIDI KEPADA RAKYAT ADALAH POLISI BODOH

 



MEMBERI SUBSIDI KEPADA RAKYAT ADALAH POLISI BODOH KATA AHMAD MASLAN.

omakkau.blogspot
The wealthy tend to benefit more from subsidies than the poor, with the richest Malaysians Robert Kuok and Ananda Krishnan among recipients of government subsidies, Deputy Finance Minister Ahmad Maslan said.

"Subsidies are a stupid policy," he said during a Budget 2015 briefing to Inland Revenue Board employees at the tax collection agency's Cyberjaya headquarters today.

"If Malaysiakini were here my comments will probably be uploaded in a matter of minutes," he said.

The fuel subsidy cut on Oct 2 was made in the interest of fairness to the rakyat, Ahmad told his audience.

A full tank of petrol for a motorbike is just 7.5 litres while for a Mercedes-Benz a full tank is 75 litres, he said.

"Which consumes more petrol? Should subsidies be paid to the rich or to the poor?" he asked to meek response from his audience.

Pergh!!!! .. akhirnya Timbalan Menteri CGPA 3.85 merangkap Ketua Penerangan UMNO Malaysia yang juga Ahli Parlimen Pontian mengaku, yang selama ini, kerajaan UMNO/BN mengamalkan polisi bodoh!!!!! ... selama hampir 60 tahun mengamalkan dasar bodoh bin bangang bin bahalol bin biol bin bingung bin baghal bin badigol.

Bantu rakyat miskin untuk mendapatkan harga barang keperluan yang lebih murah dianggap suatu kerja bodoh????? .. Bantu rakyat luar bandar, Rancangan-rancangan FELDA, desa dan pendalaman yang selama ini menyokong kuat UMNO/BN sehingga masih berjaya mengekalkan kuasa di Putrajaya dianggap kerja bodoh????

Tak tau nak cakap apa lagi dah .. bila berkempen cakap rakyat sekarang dah bijak pandai tahu memilih ... dah terpilih cakap pula polisi yang banyak membantu penduduk luar bandar, desa, pendalam dan rancangan FELDA sebagai polisi bodoh.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.
 
 

MACAM MANALAH RAKYAT TAK MENYAMPAH KAT HASAN MALEK.

omakkau.blogspot

Tidak banyak aduan mengenai kenaikan harga barangan diterima Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) sejak penguatkuasaan pengurangan subsidi minyak, 2 Oktober lalu.

Menterinya, Datuk Seri Hasan Malek berkata, sepanjang tempoh 2 hingga 12 Oktober, pihaknya mengadakan 75,851 pemeriksaan di seluruh negara dilakukan pegawai penguat kuasa serta pegawai pemantau harga daripada kementerian.

"Pemeriksaan dilakukan di premis perniagaan dan pasar.
Sepanjang pemeriksaan memang ada kes atau aduan kenaikan harga barangan, tetapi tidak banyak, malah ada yang menurunkan harga seperti dilakukan pengusaha cendol di Kuala Selangor.

"Pengusaha ini menurunkan harga cendolnya 20 sen. Tindakan itu sepatutnya dicontohi pengusaha atau peniaga lain dan bukan mengambil kesempatan di atas pengumuman pengurangan subsidi berkenaan,"
katanya pada sidang media selepas mengumumkan Skim Kawalan Harga musim perayaan sempena Deepavali di kementeriannya di sini, semalam.

Patutlah rakyat gelar dia ni Menteri Cap Ayam .. jenis cakap merepek merapu bikin malu negara.

Dia suruh para peniaga turunkan harga barang setiap kali naik harga minyak dan diesel 20 sen seliter .. Kalau gitu kasi naik sampai RM20 seliter, biar peniaga cendol itu turunkan harga cendolnya RM20 semangkuk juga.

Apa punya bodoh piang lah menteri ini bila bercakap .... Macam mana boleh dikekalkan sebagai menteri pun rakyat sehingga kini masih tertanya-tanya dan berasa bingung.

Sepatutnya kerajaanlah kena tunjukkan contoh teladan yang baik kurang harga minyak bukan kurang harga subsidi menyebabkan harga minyak naik 20 sen seliter.

Dia ni masih tidak faham yang peniaga cendol itu perli kerajaan .. Masa sudah tepat untuk pecat Menteri Cap Ayam ini.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment