Tuesday, March 29, 2011

Re: RG09... Bercakap soal moral

 

Asal ada peluang nak kata org bodoh, mesti tak dilepaskan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: Herry Potter <wiraab@yahoo.com.my>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wed, 30 Mar 2011 02:05:06 +0800 (SGT)
To: <respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG09... Bercakap soal moral

 

perghhh.. ni apa plakkk..ada bkk kelas bhs melayu plakkk..hahahah..kdg2 kelakar jgk erk manusia ni.. masyaallah..ni lah keajaiban ALLAH s.w.t... manusia dijadikan dgn berbagai bagai ragamm...
 

Best Regards

-Pokciks-




From: royhann aiye <royhann_aiye@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 30 March 2011 0:49:18
Subject: Re: RG09... Bercakap soal moral

 

Aku nak komen ni haaa...word yg ko taip,...
   "Kata Tuan Ibrahim, Himpunan malam ini sebagai sokongan terhadap Anwar yang menghadapi fitnah. (Nau'zubillah PAS). Di zaman nabi dulu telah ada fitnah tapi zaman sekarang makin teruk katanya. Fitnah di lakukan oleh orang yang tiada  imam iaitu tidak kenal pahala /dosa. (Yalah kan ke PAS je pegang tiket sorga)".....
Ni sejak bila plak org2 PAS & PR ni tiada imam....klu x tau bab yg basic dlm beragama jgn nak sibuk citer ttg hal2 yg pohon / ranting dlm Islam... word imam & iman, pun xleh nak bezakn,...jgn nak jadi kaki komen lahh woiii....nak komen tu biar ada ilmu, jgn main hentam kromo jer dolll....
word imam = org yg di ikuti oleh jemaah dlm solat / hidup berjemaah.
word iman = kepercayaan / keyakinan dlm hati akan sesuatu urusan agama spt rukun iman...beriman dgn ALLAH & bla, bla....

Kan jauh maksud nye tu...word iman & imam....aku pesan jgn jadi golongan, bodoh xleh nak di ajar, pandai xleh nak di ikut....


From: halawah shop <mrespeks@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tue, March 29, 2011 6:37:25 PM
Subject: RG09... Bercakap soal moral

 

Salam...

Peng... Cawan je Tiger tu hahaha... tapi isinya Kopi panas ngan Teh O je tu... kwang3x...




       

From: Topeng Perak® Unmasked <poji2ya@gmail.com>
Date: Tue Mar 29, 2011 3:32 am
Subject: Blogger UMNO Bercakap Soal &quot;Moral&quot;..?
poji2ya
Offline Offline
Send Message Send Message
Edit Membership Edit Membership
Artikel dekat bawah ni gua cilok dari blog House PK:
KISAH SEMBAHYANG HAJAT MEMPERTAHANKAN SI PELIWAT YANG JUGA PENZINA DI SHAH ALAM!

Seperti yang telah akiu janjikan tadi, sekarang ni tiba giliran aku nak cerita pasal apa yang berlaku di stadium Malawati di Shah Alam semalam.Memang tak dinafikan ramai yang hadir, mereka ni tak serik-serik naki pertahankan si Peliwat dan Penzina. Amat menyedihkan sekali tengok perangai bahlul-bahlul PAS ni.

Depa mula dengan sembahyang Maghrib yang diimamkan oleh Idris Ahmad. Antara yang hadir ialah Azmin Ali, Tuan Ibrahim Tuan Man, Abdullah Sani dan ramai lagi. Mereka sembahyang di tengah gelanggang dalam Stadium.

Selesai Solat Maghrib, Tuan Ibrahim Tuan Man telah menyampaikan tazkirah seperti berikut:

Kata Tuan Ibrahim, Himpunan malam ini sebagai sokongan terhadap Anwar yang menghadapi fitnah. (Nau'zubillah PAS). Di zaman nabi dulu telah ada fitnah tapi zaman sekarang makin teruk katanya. Fitnah di lakukan oleh orang yang tiada imam iaitu tidak kenal pahala /dosa. (Yalah kan ke PAS je pegang tiket sorga)

Tambah Tuan Ibrahim lagi, beberapa perkara telah di kesan kononnya yang menyebabkan orang tak percaya individu dalam video itu adalah Anwar (tunggu le video tu bila keluar nanti), contohnya perut dan dia mendakwa zaman skarang semua perkara boleh di lakukan (kiranya Tuan Ibrahim ni adik 'Steven Spielberg la)

Lepas tu Tuan Ibrahim kata sesuatu fitnah perlu di selidik terlebih dahulu dan bukan ditayangkan(tadi kata bukan Anwar so kenapa nak gelabah ni brahim oi?). Dia juga pertikai fitnah terhadap Nik Aziz yang dikatakan terlibat rasuah. (Oh! Part korang sedekah part orang lain rasuah kan). Fitnah terhadap Anwar Ibrahim masih guna isu sama iaitu liwat dan seks yang akhirnya diketahui dilakukan oleh Rahim Thamby Chik (Isu sama? Dah itu yang dia suka buat, kita nak buat macamana, betul tak?).

T.Ibrahim juga menyeru hadirin buat perubahan pada PRU ke 13 nanti. Selesai saja T.Ibrahim putar-belitkan fakta, mereka terus adakan solat Isyak berjemaah dengan diimamkan sekali lagi oleh Idris Ahmad.

Selesai je solat Isyak, mereka terus adakan Solat Hajat yang diimamkan oleh Hadi Awang. Selesai je Solat hajat untuk pertahankan si Penzina dan Peliwat, maka bermulalah Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' yang dipengerusikan oleh Idris Ahmad. Masa ni Anwar, Lim Kit Siang, Dato Johari Abdul sudah ada.

Aku nak share sikit apa yang dikatakan oleh Abd Hadi Awang. Beliau kata rakyat kini menghadapi satu permainan politik kotor yang bercanggah dengan amalan demokrasi. Kata dia lagi PR akan laksanakan Buku JingGAY jika di beri amanah oleh rakyat (Hadi faham ke apa bendanya Buku JingGAy tu?). Isu ini sepatutnya di bawa ke mahkamah bukannya di tayang di hotel serta pihak berkuasa perlu siasat siapa dalang dalam pembikinannya (kan ke tengah siasat tu Hadi oi, ish, dari statement Hadi ni dia macam percaya Anwar dalam video tu la kan?.

Hadi kata kerajaan sanggup lakukan apa sahaja agar terus dapat memerintah. Hadi ucap syabas kepada Dato Johari Abdul kerana tidak termakan dengan imbuhan yang di tawarkan (yalah Hadi, dia demand mahal sangat, kalau dia dapat hari ini dia dok ceramah kata itu memang Anwar).

Hadi menambah lagi bahawa kezaliman oleh sesebuah negara akan mngalami kejatuhan seperti Mesir, Tunisia, Libya. (Apa kena mengena Anwar main dengan jalang Cina dan Mesir Hadi oi?). Hadi juga mengingatkan pemimpin BN bahawa mereka tidak akan kekal telah ada tanda-tanda akan berlaku perubahan. (Ya, perubahan itu adalah DAP GANTI PAS)

Semasa Hadi tengah sedap dok kempen pasal PRU13 (aku pun tak faham dia nak defend Anwar ke nak cerita pasal PRU ni) tibalah yang dinanti, iaitu MUR-SHIT-DOL HAM-PAS! Nicky sampai agak lewat lebih kurang jam 10 lebih, yalah dia pun dah naik cuak nak defend Anwar yang nafsu seks dia yang semakin buas!

Itulah lebih kurangnya kisah yang aku nak sampaikan pasal ceramah semalam, aku nampak mereka yang datang sembahyang hajat ni pun macam half hearted je. Tapi yang paling besar kena tanggung dosa sebab menipu semalam ialah Johari Abdul, manusia yang takde moral, dia masih sokong Anwar pun sebab apa yang dia mintak masa tengok video tu dia tak dapat!

Bangunlah rakyat Malaysia. Sampai bila korang nak kena tipu dengan jenis manusia tak bermoral seperti mereka ni? Aku tak kata la pemimpin BN moral mereka tinggi sangat, at least mereka tak jual agama demi mempertahankan si Peliwat yang kuat berzina dan menipu ni.
Malas nak komen panjang-panjang, malas nak taip banyak-banyak... tengok gambar dekat bawah kemudian jawab soalan dekat bawah gambar...


Moral...???
“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasiq membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.� (TMQ al-Hujurat [49]:6)


--


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment