Tuesday, March 29, 2011

RG09... Wanita tak lokek temu janji pertama

 





LONDON: Lebih separuh daripada wanita di Britain mengeluarkan wang dari poket sendiri untuk membayar harga makanan sendiri ketika temujanji pertama, walaupun lelaki sedia membayarnya, menurut tinjauan, kelmarin.
 
Tinjauan bank online First Direct dalam isu itu membabitkan 1,924 dewasa mendapati 58 peratus wanita menjangka bil dibayar secara berasingan pada temujanji pertama, manakala 29 peratus lelaki sependapat dengan cara itu. 
 
Selain itu, 14 peratus wanita berpendapat, orang yang mencadangkan temu janji itu sepatutnya membayar bil.
 
Hanya suku wanita berpendapat lelaki sepatutnya membayar untuk temu janji pertama, sementara tiga peratus mengatakan mereka sendiri perlu membayarnya.
 
Ini bermaksud, wanita berasakan mereka tidak sepatutnya terhutang budi terhadap lelaki, namun lelaki terbabit perlu membayar sendiri bahagian mereka.
 
Responden lelaki sebaliknya percaya sifat bertimbang rasa masih wujud dengan 55 peratus sedia membayar bil sepenuhnya pada temu janji pertama dan membelanjakan purata £65 (RM315.45) pada temu janji pertama berbanding wanita yang mengeluarkan £50 (RM242.66). – Reuters


--
Dicatat Oleh Blogger ke The Unknown Blog di 3/31/2011 02:51:00 AM

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment