Wednesday, June 12, 2013

RG2011... Fw: Rahsia Kehebatan Ozil Real Madrid

 



 

Subhanallah!! Rahsia Kehebatan Ozil Real Madrid adalah Berdoa & Baca Al-Qur'an

JERMAN (voa-isalam.com) - Gelandang Real Madrid asal Turki, Mesut Ozil, mengungkapkan tentang rahsia kehebatannya saat bermain di Timnas Jerman dan klub real Madrid.
 
Pria blesteran Jerman-Kurdi ini menegaskan dalam pernyataannya kepada harian emaratalyoum "Sebelum mulai pertandingan, saya berdoa dab membaca beberapa ayat Al-Qur'an serta memohon kepada Allah agar diberikan taufiq. Teman-temanku tahu akan hal itu. Mereka tidak menunjukkan rasa tidak senang dan itulah rahasia kehebatan saya" tutur Ozil.
 
Perlu dicatat, pria kelahiran 15 Oktober 1988 ini juga menagaskan bahwa ia memilih waktu-waktu membaca Al-Qur'an yang ditemani oleh rekan setim dan juga pemain timnas Portugal, Cristiano Ronaldo.
 
"Ronaldo selalu ingin agar aku mengajarinya cara membaca Al-Qur'an. Sekarang ia bisa membedarakan huruf-huruf hijaiyyah. Dan surat yang paling ia sukai adalah Al-Fatihah" tambah pemain yang berjuluk Si Burung Hantu.[usamah/imo]

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment