Wednesday, June 26, 2013

RG2011... Re: Fw: Libasan Indah & Tajam TG NA

 

Saya sangant teruja dengan kenyataan ini, memang benar manusia yang berilmu terlalu ramai sekarang tapi sekadar tahu tapi manusia yang bijkasana sukar diacari. Dr ini pelik sangat bila waktu dekat pru kenyataannya  melambung menyatakan kebaikan umno tu hingga kalau baca tulisannya dapat di hayati bahawa umno tak perlu pas dalam hidupnya termasuklah penyertaannya dalam mengutuk tindak tanduk pas. Lepas pru lain pula yang digarapnya supaya bersatu agar bangun Islam untuk kepentingan ummah dan sebagainya, sendih jika kita nilai secara diperhalusi apa yang beliau uar-uarkan sepatutnya beliau berpegang kepada kebenaran walaupun pahit bukan cuba melembut, memudah dan membenar secara akaliah akan hukuman Allah SWT kerana ini jelas terpapar dalam arahan YAng ESA ini apalagi diperjelaskan Oleh Nabi MUhammad SAW dan dibantu oleh para ulamak mursid. Apa lagi suatu waktu tersebar kenyataan secara rakaman ketua eksekutif negara dan kuncu-kuncunya menghina Nabi yang menyatakan zaman itu tidak ada pisau cukur sebab itu janggut tak dicukur, kenyataan ini pada kadar akidah kita kat mana letaknya, pikirlah sendiri. Lepas tu tindakan puak ini banyak yang melampau hingga menahan orang ikut suka aje dan bila ada masalah dicari kambing untuk dihitamkan termasuklah meletakan DSAI dibawah paras kemanusiaan yang terlalu hina ye ke? Kesian manusia yang juga ada jasa kepada pembangunan negara ini, beginilah bentuk pemikiran yang cerdik tapi tidak ada kebijaksanaan, sama seperti Snorg Hangroge (kalau tak salah ejaan) ni anut Islam tapi berusaha meruntuhkannya antaranya boleh kawin berlainan agama yang berlaku di negara jiran kita.. benar pula kata Nabil lu pikirlah sendiri.... Jadi kalau nak bersama dalam urusan agama Islam ini kena fikir akar atau asasnya dan menguatkan supaya lebih mudah dan tepat buat keputusan demi agama, bangsa dan negara bukan ikut suka apa yang kita fikir.
Tamak dunia ini ada tempatnya bukan segala-galanya hingga tergadai akhirat. Kalau setakat dumia ni saya nak tanya Professor ni dan pemerintah negara sekarang apakah benar tidak ada telunjuk lurus kelingking berkait dalam parti gambungan BN sebab tulah PAS keluar pada tahun 70an kerana sikap itu juga nasihat pas tak boleh pakai tapi nasihat yang depa semua tu ok kerana kepentingan ekonomi dan kuasa undi. Hingga manusia itu terlupa untuk memperkemaskan Perlembagaan tentang agama, bahasa, budaya dan yang sewaktu dengan nya. Lalu sekarang dicabar dan meyatakan itu bukan ini, yang ya nya ikutlah menteri yang jadi hindraf, menteri kata hudud rosak ekonomi, dan pada mereka yang berfikir tidak releven kalau letak agama sebagai asas dasar tapi bila kena keruntuhan ekonomi lalu diperbaharui melalui peraturan kewangan Islam berduyun puak tu pindah ekaun dan pinjamannya secara Islam tapi masih telunjuk lurus kelingking berkait, untuk Doktor Redzuan Tee Abdullah kiasu tu baru yang lamanya telunjuk lurus kelingking berkait lah. Tapi Pemerintah dan juak-juaknya tidak sedar kerana asik makan gula-gula dan yang pasti gula-gula tu pula gula-gula getah kena buang bila manis habis samalah dengan habis manis sepah dibuang. Perkara ini berlaku antara lain adalah pengubahan sistem pendidikan yang terarah kepada keperluan Hindraf dan geng kiasu sahaja hingga ljpa faktor sejarah, bahasa melayu dan adab budaya yang baik seperti peribahasa dan perpatah tu.... maaflah bicara tua seakan-akan hantu raya (almarhum) dan rasanya Professor Doktor Zainal Keling kenal dia ni maklumlah Anak Mat Lela Gila..... 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment