Tuesday, June 18, 2013

RG2011... Fwd: IniKalilah™

 



IniKalilah™ - Bongkar Isu Semasa Dan Berita Terkini.

IniKalilah™

Link to IniKalilah™ - Bongkar Isu Semasa Dan                      Berita Terkini.

IniKalilah Terjah Kedegilan Zionis. [Mesti Baca...]

Posted: 17 Jun 2013 07:17 AM PDT

Anda tidak akan mengharapkan untuk menghadapi justifikasi besar mulut penempatan Israel di Guardian, sebuah akhbar British terkenal dengan pendirian liberal. Namun pada 8 Jun, kertas berlari artikel op-ed dengan tepat watak itu. Di dalamnya, peneroka Israel Dani Dayan terang menegaskan bahawa penempatan Tebing Barat kini merupakan realiti tidak boleh diubah, bahawa 'penyelesaian dua negeri telah menjadi satu fantasi yang tidak relevan dan bahawa ia adalah masa untuk mengambil pendekatan yang baru untuk menyelesaikan konflik Palestin-Israel. 

Digambarkan sebagai Ketua Wakil asing bagi Majlis Yesha, Dayan adalah dirinya seorang pemastautin suatu penyelesaian Tebing Barat. Walaupun seorang Yahudi sekular, beliau menulis dengan semangat agama mengenai 'hak-hak' orang-orang Yahudi untuk menduduki - atau sebaliknya, kerana dia percaya, semula menduduki - tanah dari mana mereka telah diusir untuk 2,000 tahun. Berulang kali artikel beliau menegaskan 'tanah moral yang kukuh' di mana seluruh penempatan itu, memberus mengetepikan keputusan yang telah lama bertapak kehakiman bahawa mereka adalah melanggar undang-undang antarabangsa. 

Ia adalah benar bahawa liberalisme hidup subur di kepelbagaian pendapat dan penghormatan terikat untuk melibatkan diri dengan jawatan yang apa-apa tetapi liberal. Semua yang sama, ia ingin tahu untuk Guardian untuk memberi pendedahan kepada perspektif seperti itu Dayan, terutama memandangkan pembangkang terkenal untuk pendudukan Israel. Ramai mesti tertanya-tanya apa sumbangan begitu dogmatik dan tidak fleksibel seorang tokoh yang telah membuat kepada perbahasan yang membina tentang konflik Palestin-Israel kertas bertujuan untuk menggalakkan. 

Mungkin ada yang mempersoalkan kebijaksanaan membuka laman pendapatnya kepada Zionis tegas yang muncul untuk menganggap penjajahan Israel ke atas bumi Palestin, 46 tahun bulan ini, sebagai fait accompli ilahi dibenarkan. Tiada rampasan kuasa kecil untuk hak Israel, penerbitan paham garang Dayan dalam organ liberal terkemuka mungkin mencadangkan bahawa tidak berkesudahan Zionis tuduhan anti-Israel berat sebelah dalam media British membayar lebih daripada biasanya dividen yang memuaskan. 

Namun, Dayan adalah nilai yang meragukan kepada negara sebagai utusan kewartawanan. Ia mungkin bahawa lebih besar menonjol sentimen seperti beliau, lebih meluas persepsi itu mungkin menjadi bahawa keadilan untuk rakyat Palestin tidak akan dapat dicapai melalui rundingan dengan Zionis penindas mereka. 

Penerbitan artikel Dayan ini Guardian bertepatan dengan pengundian GlobeScan untuk BBC memberikan keterangan baru bahawa Israel adalah antara negara-negara dengan imej global yang paling negatif. Tanda-tanda, tambahan pula, yang pernah lebih ramai orang sedang bergerak ke kesimpulan bahawa satu-satunya bahasa yang negara Yahudi memahami adalah bahasa unilateralist ia menggunakan sendiri. 

Jika ada semasa ramping Zionis propaganda, ia adalah daripada kebimbangan yang semakin meningkat bahawa dalam pertempuran untuk pendapat dunia Israel mengalami kekalahan menyeluruh. Pada hujung minggu sebelum artikel Dayan itu muncul Trafalgar Square London telah membanjiri dengan orang-orang Yahudi menyambut ulang tahun ke-65 Israel dengan perarakan untuk menunjukkan sokongan British Yahudi untuk negara dalam menghadapi apa yang mereka bimbang adalah kempen bersepadu untuk de-mengesahkan ia. 

Ia adalah ukuran sejauh mana Israel adalah berisiko tenggelam diselamatkan taraf pariah yang terkenal saintis British Stephen Hawking musim bunga ini bersetuju dengan permintaan dari pengkritik akademik Israel tidak menghadiri persidangan di Israel - walaupun dia sebelum ini gembira melawat negeri Yahudi. 

Tidak tanpa sebab, Zionis takut bahawa panggilan untuk sekatan terhadap Israel tidak lagi dikaitkan dengan pelampau, dengan obsessives sampingan, dan mengancam untuk pergi arus perdana. Hakikatnya adalah bahawa peningkatan bilangan lelaki dan wanita yang, dalam satu kapasiti atau yang lain meneruskan kehidupan minda, yang meninggalkan keyakinan bahawa untuk memboikot Israel adalah untuk mengkhianati prinsip-prinsip yang dihargai kebebasan intelektual.

 Lebih atau kurang campur tangan orang ramai lalu oleh penulis terkenal Scotland Iain Bank-bank, yang meninggal dunia pada 9 Jun, adalah sumbangan kepada koleksi bersedia baru esei mengeja kes untuk memboikot Israel, Generasi Palestin: Suara dari Boikot itu, Penjualan dan Sekatan Gerakan, edited by Wiles Kaya dengan kata pengantar oleh Ketua Biskop Desmond Tutu. 

Bank-bank, yang veto penerbitan buku di Israel, bercakap bagi banyak apabila dia mengaku bahawa walaupun tidak sepenuhnya gembira untuk memboikot Israel beliau akhirnya menerima bahawa apabila ia datang kepada penentangan Israel untuk tuntutan Palestin konstruktif dan alasan hujah telah dibuktikan gagal. ' The 'senjata yang agak kasar boikot, "dia menulis,' ialah 'cukup banyak semua itu tinggal.' 

Dalam petikan berkuasa esei beliau, 'Orang kami,' yang telah diterbitkan oleh Guardian apabila berita datang pada bulan April bahawa dia sakit teruk, Bank menulis bahawa, semua orang, orang-orang Yahudi mempunyai sebab khas untuk memahami bagaimana rasanya untuk dianiaya beramai-ramai, akan dihukum secara kolektif dan dianggap sebagai kurang daripada manusia.

Ini buta kepada ketidakadilan di pihak mangsa bersejarah pangkat ketidakadilan, dia berkata, sebagai 'salah satu daripada kesalahan-kesalahan yang menentukan zaman kita dan kuat membayangkan had a shamingly rendah pada tahap spesies kecerdasan moral kita.' Ia mesti berkata bahawa yang melalaikan kecerdasan moral berkenaan telah grotesquely ditunjukkan oleh penyalahgunaan Zionis pendendam dilemparkan terhadap Stephen Hawking di tengah-tengah lawatan dibatalkan untuk Israel. 

Bukan sahaja ahli sains dihormati berlumur oleh Zionis sebagai anti-Semit, beliau juga mengejek, dan dengan kekasaran yang menakjubkan, untuk kurang upaya fizikal. Apa yang kelihatan lebih jelas berbanding sebelum ini adalah bahawa Zionis bukan hanya enggan menerima sesiapa sahaja, namun dibezakan, sah boleh membantah kelakuan Israel. Selalunya mereka kelihatan tidak mampu untuk berbuat demikian. Kedegilan blinkered seperti memastikan kemajuan yang stabil dan tidak dapat disekat pergerakan kempen boikot tersebut.

Sumber: Arab news.

GEMPAR!! Penerbangan Saudi Airlines Membuat Pendaratan Kecemasan..

Posted: 17 Jun 2013 01:41 AM PDT

Saudi Airlines dengan 321 penumpang melakukan pendaratan kecemasan di Lapangan Terbang Antarabangsa Mumbai selepas juruterbang perasan penggera kebakaran di kargo belakang pesawat, kata pihak berkuasa, menurut Standard Perniagaan. 

Pesawat itu telah dibawa ke teluk pengasingan utama, Mumbai pihak berkuasa lapangan terbang berkata, sambil menambah bahawa ia menduduki landasan untuk beberapa ketika.  

"Kecemasan penuh telah diisytiharkan bagi penerbangan Saudia  SV748, sebuah pesawat Boeing 772 dari Riyadh, akibat isyarat kebakaran dalam kargo belakang.  

Terdapat 321 penumpang dan pesawat itu mendarat dengan selamat di landasan utama di 1635 jam (4:35 pm ), " jurucakap lapangan terbang Mumbai memberitahu Press Trust of India. "Pesawat itu telah diletakkan di teluk utama di CFT. 

Tiada asap dilihat atau kebakaran dikesan. Semua penumpang turun dan dihantar ke T2," katanya, sambil menambah bahawa kecemasan penuh telah ditarik balik pada 1745 jam (17:45) dan pesawat telah dibersihkan untuk operasi.

PECAH BERITA!! Akhirnya Pengerusi SPR Mengaku. [Jom Terjah...]

Posted: 16 Jun 2013 07:54 PM PDT

AKHIRNYA.... Tolong jangan senyum... Berikut muka hadapan SINAR hari ini... maka benarlah dakwaan pakatan rakyat & penyokongnya sebelum ini bahawa dakwat kekal yang tidak kekal. 
Semasa PRU13, pengerusi SPR pertahankan dakwat kekal kononnya kekal. Kalau tak kekal pun, mungkin petugas SPR tidak "Goncang" botol menyebabkan ianya mudah ditanggalkan... 

Hari ini, lain pula ceritanya... "Pengerusi SPR buat pertama kali luah rasa kecewa berhubung kegagalan pelaksanaa dakwat kekal pada PRU13".

GEMPAR!!! Huru-Hara Di Lapangan Terbang Jeddah.

Posted: 16 Jun 2013 07:55 PM PDT

Terdapat kesesakan teruk di Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdul Aziz di Jeddah kerana rakyat dan ekspatriat telah meninggalkan beramai-ramai ke destinasi percutian tempatan dan antarabangsa. 

Terdapat beberapa pekerja asing meninggalkan di bawah tempoh tangguh kerana kadar perlahan di mana butiran biometrik mereka direkodkan di bandar. 

Umrah telah dipindahkan ke terminal haji dan tidak menyumbang kepada kesesakan di terminal domestik dan antarabangsa lapangan terbang. Terdapat banyak pelancong Arab meninggalkan dengan pekerja tempatan dan ekspatriat mereka beratur untuk pulang ke rumah. 

Penumpang dan pelawat mendapati sukar untuk mengakses dan bergerak melalui berlepas dan lounge ketibaan di selatan dan utara terminal kerana timbunan bagasi. Terminal selatan, dengan hanya penerbangan Saudia, adalah huru-hara kerana bilangan besar pelancong. 

Penumpang domestik telah dinasihatkan untuk melaporkan sekurang-kurangnya dua jam sebelum berlepas, manakala penumpang antarabangsa perlu tiba sekurang-kurangnya lima jam sebelum penerbangan mereka meninggalkan kerana kelewatan semasa daftar masuk dan imigresen. 

Pada hari Jumaat, gangguan komputer yang berlangsung hampir tiga jam menyebabkan kelewatan pada ketibaan dan seksyen berlepas. Lapangan terbang ini telah menyaksikan lebih banyak penerbangan domestik yang dijadualkan, tetapi tidak ada peningkatan dalam penerbangan antarabangsa, menurut sumber-sumber.

Jeddah sumber lapangan terbang itu berkata bahawa kerana kekangan ruang, kaunter tambahan untuk daftar masuk dan imigresen tidak boleh ditubuhkan. 

Di Lapangan Terbang Antarabangsa King Khalid Riyadh, ekspatriat meninggalkan pada visa keluar akhir telah ditambah kepada orang ramai pelancong. Tetapi pihak berkuasa lapangan terbang di sana telah memperkenalkan khas prosedur daftar masuk untuk menanganinya. 

Pentadbiran lapangan terbang telah membatalkan pemeriksaan penumpang sebelum check-in kaunter pemeriksaan dan terhad bagasi. Satu sumber memberitahu turut menafikan kebimbangan pelanggaran peraturan keselamatan, berkata agensi-agensi kerajaan yang terlibat telah mengambil semua langkah-langkah yang perlu untuk memastikan keselamatan dan keselamatan. 

Sumber itu memberitahu media tempatan bahawa cadangan pemeriksaan baru akan berkhidmat semua penumpang dengan memudahkan prosedur perjalanan mereka dan mengurangkan kerumitan sebelumnya. 

Prosedur operasi, yang telah dimasukkan ke dalam amalan semasa musim panas, bersedia untuk terus selepas cuti kerana ia datang dalam rangka kerja pembangunan lapangan terbang. 

Peralatan pemeriksaan lama yang digunakan dalam pemantauan dan kawalan telah digantikan dengan peralatan state-of-the-art dan dua peringkat pemeriksaan telah digabungkan menjadi satu prosedur untuk mengelakkan kesesakan dan kelewatan. 

Pentadbiran lapangan terbang melancarkan prosedur keselamatan baru untuk bagasi dalam penerbangan sebelum daftar masuk kaunter, dan berhenti pemeriksaan penumpang, pekerja dan bahan makanan. 

Prosedur baru menghapuskan pertindihan pemeriksaan. Di samping itu, ia akan meningkatkan keselamatan dan kelancaran lalu lintas udara, mematuhi semua keperluan keselamatan tempatan dan antarabangsa dan mencapai tahap tertinggi keselamatan bagasi dan perlindungan terhadap kerosakan dan mengganggu, kata sumber itu.


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment