Tuesday, June 24, 2014

RG2011... Fw: Peningkatan Indeks Harga Pengguna

 



Peningkatan Indeks Harga Pengguna cabaran KEPALA HOTAK HANGPA!!!

telokbakong.blogspot.
cenangau.blogspot
posted from Bloggeroid
 
Peningkatan Indeks Harga Pengguna cabaran kepala hotak hang! Ada rakyat dah sampai tahap terpaksa berhutang beras dengan jiran pun hangpa kata cabaran?

Bernama melaporkan:
Peningkatan Indeks Harga Pengguna (IHP) yang diumumkan baru-baru ini memberi gambaran akan cabaran dan kesan kos sara hidup yang bakal dihadapi rakyat, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Beliau, bagaimanapun, yakin kerajaan melalui Bank Negara dan agensi berkaitan akan memantau peningkatan ini agar kadar inflasi negara terkawal. BHarian.
Peningkatan Indeks Harga Pengguna cabaran kepala hotak hang! Ada rakyat dah sampai tahap terpaksa berhutang beras dengan jiran pun hangpa kata cabaran?

Dengan harga getah yang cuma sekilo sekitar RM2.00 berapa yang golongan penoreh getah orang (pawah) belah Baling dan Sik tu boleh dapat.

Majoritinya depa la ni beli beras kira kilo, tu pun kira nasib baik masih ada duit boleh jugak beli beras, ada yang duit pun terputus terpaksa tebalkan muka minta hutang beras sekepoi dua kat jiran.

Masalahnya jiran-jiran depa pun sama taraf macam depa jugak, nak jumpa jiran yang boleh bagi hutang pun jenuh.

Bernama juga melaporkan:
Jabatan Perangkaan dalam satu kenyataan semalam berkata IHP negara meningkat  3.2 peratus kepada 110.0 pada Mei 2014 daripada 106.6 yang dicatatkan dalam tempoh yang sama tahun lepas.

Manakala bagi tempoh Januari hingga Mei 2014, IHP naik 3.4 peratus kepada 109.8 berbanding 106.2 sebelumnya. Ibid.

Yang paling celaka puak-puak reg8m ni masih jygak gunakan ayat yang menyakitkan hati macam kat bawah ni.
"Walaupun dilihat ada sedikit peningkatan dari segi harga dan inflasi, tapi ia masih lagi dalam kadar yang rendah berbanding negara-negara lain," - Ibid.

Memang celaka sial.
 
 
 
Kobetech Etech · Top Commenter · Johor Bahru
cabaran2 jugak....kalau gaji x naik...harga jer naik...boleh pengsan ni
 
Macchu Picchu · Top Commenter
suka yaamat dgn isi blog hang arini..pasai agak jarang blogger ni nk buat cerita pasai rega getah murah ni..baik belah pr or bn...kebanyakan depa lebih ke berita org pekan je...org kampung ni, pi mampuh la hangpa..tapi yg sebenarnya, ni la masaalah org kmpung lani...nk makan pun tak cukup..

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment