Thursday, October 9, 2014

RG2014... Menteri Buat U turn-Pembeli rumah mahu konsep Bina Baru Jual kekal

 

Pembeli rumah mahu konsep Bina Baru Jual kekal

OLEH JENNIFER GOMEZ

Published: 10 October 2014

Persatuan Pembeli Rumah mendesak Putrajaya tidak mengenepikan dasar lebih awal yang mewajibkan pemaju perumahan melaksanakan konsep Bina Baru Jual. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 10 Oktober, 2014.Persatuan Pembeli Rumah mendesak Putrajaya tidak mengenepikan dasar lebih awal yang mewajibkan pemaju perumahan melaksanakan konsep Bina Baru Jual. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 10 Oktober, 2014.Menjelang Bajet 2015, Persatuan Pembeli Rumah (HBA) mendesak Putrajaya tidak mengenepikan dasar lebih awal yang mewajibkan pemaju perumahan melaksanakan konsep Bina Baru Jual (BTS).

Setiausaha agung HBA Chang Kim Loong berkata, kerajaan pada Februari 2012 memaklumkan sistem BTS 10:90 akan diwajibkan pada tahun depan.

Mengikut sistem BTS 10:90, pembeli rumah hanya perlu membayar 10% wang pendahuluan apabila membuat tempahan dan tidak perlu membayar sehingga pemilikan hartanah diserahkan kepada mereka. Selepas diserahkan, barulah baki 90% lagi perlu dibayar.

"Ini seperti memberikan pemaju perumahan bebas sekali lagi.

"BTS 10:90 cara yang lebih selamat untuk membeli rumah dan kerajaan perlu mewajibkan industri perumahan menggunakan sistem ini bagi mengelakkan projek terbengkalai," katanya. – 10 Oktober, 2014.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pembeli-rumah-mahu-konsep-bina-baru-jual-kekal#sthash.KyXcfIOV.dpuf

__._,_.___

Posted by: Pendekar Bloggerz <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment